V průběhu včerejšího odpoledne došlo k uvolnění embarga na informace o Hogwarts Legacy, které načerpali vybraní novináři a tvůrci obsahu během preview akce při hraní demoverze. Doslova ze všech stran tak začaly lítat zajímavé informace o podobě hradu a přilehlého okolí, tvorbě postavy, létání, soubojích, misích, grafice, zvucích, ovládání, kouzlech, vedlejších postavách a celé řady další věcí, jejichž soupis a souhrn by vydal na hodně dlouhý článek. I s přihlédnutím k tomu, že jsme akce nebyli účastni a informace tak můžeme přinést jen zprostředkovaně, vybíráme zajímavosti z několika preview magazínů jako IGN, GamesRadar, Loadout nebo Dual Shockers. V mnoha bodech se články a nová videa shodují, každý z redaktorů a tvůrců obsahu se ale samozřejmě zaměřoval na různé aspekty a podle nich lze souhrnně usoudit, že Hogwarts Legacy bude masivní hra s mnoha možnostmi pro herní vyžití a skvělým soubojovým systémem, na čemž se valná většina těch, kdo si demo vyzkoušeli, bez větších výhrad shoduje.
Začněme tak, jak své zážitky popisují jednotliví novináři a tvůrci obsahu. Ačkoliv jsme už záběry z editoru postavy viděli, na YouTube se momentálně nachází desítky videí, v nichž se můžete podívat na všechny možnosti a hlavně výsledky snažení jednotlivých hráčů. Společným jmenovatelem dojmů z této části hry je fakt, že nepředkládá žádné genderové volby, takže namísto pohlaví nebo typu postavy prostě jen měníte, co se vám zlíbí a vybíráte si mezi „hlasem 1“ a „hlasem 2“ spolu s nastavením jeho výšky. Jedinou volbu, která je trochu více určující, je možnost vybrat si, zda bude váš student či studentka spát v ložnicích kouzelnic nebo kouzelníků. Poté se už nicméně mohli hráči pustit do otevřeného světa hry, zkoumat Bradavice, odehrát jeden velký příběhový quest a samozřejmě strávit čas s vedlejšími aktivitami, hraním miniher nebo jen pobíháním po hradě.
Co se týče příběhového úkolu, neobjevují se žádné velké spoilery, jen podotkneme, že v něm mělo jít o draky. IGN ale například vyzdvihuje bojovou složku, která v této misi proplouvá výrazně na povrch a oceňují ji jako jednu z nejzářivějších částí celé ukázky. Nejde jen o efekty a způsob sesílání kouzel, který má být údajně velmi dynamický, ale také o ovládání a možnost rychle vybírat přesně ta kouzla, která potřebujete. To jsme už mohli vidět v oficiálních prezentacích, ale dojmy jsou takové, že je vše značně intuitivní a láká ke kombinování jednotlivých kouzel do sebe. Protivníka můžete podržet ve vzduchu, seslat na něj pár zaklínadel, a pak si jej třeba rychle přitáhnout k sobě a zapálit. S přihlédnutím k tomu, že se bavíme o světě kouzel, fyzika samozřejmě nehraje tak velkou roli, takže při troše snahy by měli být hráči schopní nechat vzduchem lítat těla, jako by nic nevážila nebo neměla kosti, a přitom to má vše vhodně zapadat do povahy světa a možností, kterými kouzelníci disponují. Pomáhá tomu také inteligentní systém zaměřování nepřátel, který umožňuje zasáhnout i víc protivníků najednou a samozřejmě i samotné množství kouzel. K dispozici měla být pouhá osmička z více než dvojnásobku v plné hře, a jak jsme počítali u poslední velké prezentace hry přímo od vývojářů, kouzel by mohlo být přes dvacet.
Zajímavě zní také zmínky o možnosti vyhnout se některé kletbě, případně ji odrazit, což popsují například redaktoři magazínu The Loadout. Ačkoliv nezachází do přílišných detailů, vysvětlují, že hráči mají hned několik možností, jak nebýt snadným terčem. Součástí obrany je pak i možnost přesměrovat kouzlo jinam a tudíž použít takové kouzelnické aikido na někoho dalšího, kdo zatím do boje nemusí být zapojen. Vše pak údajně působí velmi přirozeně a autenticky, což lze údajně aplikovat i na většinu ostatních činností.
Ve chvílích, kdy hráči neplní žádný hlavní úkol, mají na výběr mnoho dalších činností, včetně létání, využívání rychlého cestování za použití Letaxu, sbírání předmětů, luštění hádanek nebo pomáhání ostatním studentům. Ve článcích a videích se často zmiňuje kouzelnická verze curlingu, kde za použití kouzla Accio přitahujete velké koule po hřišti s několika překážkami a snažíte se dostat ke středu. Nebo jako ukázku vedlejšího questu používají krátký příběh o studentovi, kterému se tak trochu zbláznila učebnice, narostla ji křídla, a pokud mu chcete pomoci, musíte ji zastavit a donést zpět. Hádáme, že takových interakcí nabídne Hogwarts Legacy spoustu, čemuž odpovídají také informace o délce hry. Zaznělo, že dohrát příběh zabere kolem 40 hodin, ale splnit všechno, co hra nabízí, může znamenat i trojnásobek investovaného času. Podle scenáristky Moiry Squier v rozhovoru pro GamesRadar by mělo být ve hře přes 100 vedlejších misí, které navíc mohou mít dopad na hlavní dějovou linku. Squier se samozřejmě nepouštěla do hlubších detailů, ale naznačovala, že hra je opravdu masivní, a i když ji prý sama několikrát dohrála, určitě jsou místa v Bradavicích, která nikdy neviděla.
Další poměrně silnou informací je, že ve hře nebude zastoupen žádný systém morálky. Vedoucí designérka Kelly Murphy v rozhovoru pro DualShockers vysvětlila, že pokud budou chtít hráči používat i kletby, které se nepromíjí, hra na to bude reagovat třeba skrze poznámky některých studentů, ale nepřijde žádný trest či postih. „Bylo by to příliš odsuzující ze strany nás, autorů hry,“ říká, čímž ale značně popírá nastavení celého kouzelnického světa spisovatelky Rowlingové. Na druhou stranu si ale mezi řádky pokládá otázku, zda by měl hráč v používání takových kouzel pokračovat a je možné, že na vaše temné chování později hra bude schopná alespoň nějak reagovat. To je ale samozřejmě něco, co se dozvíme až s vydáním hry, doufáme ale, že všechny přísliby poctivého role play nebudou tímto příliš ovlivněny.
Jako poslední vybíráme článek na webu Wizarding World, který je sice oficiální webovou základnou pro fanoušky, ale jejich pohled na hru přináší poznatky, kterých si třeba novináři a tvůrci obsahu nemuseli všimnout nebo jim nepřišli tak zajímavé, pokud se nepočítají mezi skalní fanoušky. V první řadě článek potvrzuje, že ve hře je myriáda odkazů na Harryho Pottera. Ne ve smyslu propojení příběhem či postavami, ale skrze klasickou formu easter-eggů, na které máme narážet na každém kroku. Dále podtrhují detailní zpracování celého hradu, včetně obrazů, soch či fontán, které se do současnosti nebo alespoň příběhu Harryho Pottera nemusely tak moc měnit. Preview rovněž vyzdvihuje náročnost kouzelnických duelů, doslova až terapeutický vliv létání na koštěti, plnohodnotné plavání a prozkoumávání nejen jezera na pozemcích a v neposlední řadě také pečování o zvířata, která si můžete hladit a hrát si s nimi.
Šlo by určitě psát dál a nepochybně jste i vy narazili při sledování videí na kupu dalších detailů, i s přihlédnutím k tomu, že se hře budeme snad již za pár dní moci naplno věnovat, nemá smysl prozrazovat si všechno dopředu a pátrat po dalších věcech. Na každý pád platí, že ačkoliv jde pro Avalanche Software o první projekt takových rozměrů, první dojmy jsou velmi pozitivní a je pravděpodobné, že až hra dorazí, mnoha fanouškům splní jejich sny. Anebo také ne, jak už to tak někdy bývá, o všem rozhodne samotná hra.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Buď si může hráč přenést info z Wizarding World accountu kde je součástí výběru koleje kvíz a nebo si pak přímo ve hře sám kolej vybere napřímo dle vlastního uvážení. A i kdyby si hráč WW account prolinkoval, třeba kvůli bonusům, ale vybraná kolej se mu nelíbila, tak si pak může ve hře klidně zvolit jinou.