branding
Captain Toad: Treasure Tracker, Nintendo, Captain Toad ukrývá dosud neviděné lokace

Captain Toad ukrývá dosud neviděné lokace

Dort, měnící se plošiny nebo jeskyni z E3 dema objevil youtuber Skelux

13. 5. 2019
Název: Captain Toad: Treasure Tracker Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 13. 7. 2018

Už to bude deset měsíců, kdy jsme si ukazovali povedenou hru Captain Toad: Treasure Tracker na Switchi, ve které se stejnojmenným mini hrdinou procházíte nejrůznější úrovně a řešíte logické či prostorové hádanky. Nešlo o novinku – hra vyšla už na přelomu roku 2015 pro Nintendo Wii U – přesto trvalo poměrně dlouho, než se někdo od vydání portu pro přenosný Switch pustil do prozkoumávání souborů hry ve snaze získat z nich nějaké zajímavé informace. Youtuber s přezdívkou Skelux ale vzal tohle poslání na sebe a postupně přišel na to, že 52 map z celkových 145 se v podstatě nepoužívá. Dalo by se tedy říct, že Captain Toad skrývá před hráči třetinu obsahu, ve výsledku tomu ale tak není doslova.

Jak Skelux v názorném videu vysvětluje, řada skrytých souborů zastupuje pouze betaverze úrovní, které jsou standardně dostupné, případně jde o testovací levely, které nejsou dokončeny a pravděpodobně ani nikdy neměly být. Přesto se mezi nimi nachází trojlístek úrovní v různé fázi rozpracovanosti, kterými lze bez vážnějších problémů projít a zjistit tak, co lidé z Nintenda připravovali. Alespoň prozatím ale nedostáváme odpověď, proč se například úroveň s dortem nedostala do finální verze, vzhledem k tomu, že Nintendo ještě na tento únik informací nereagovalo.

Pojďme tedy k samotnému obsahu a několikrát zmiňované úrovni s dortem – nese název WholeCakeStage, a jak Skelux podotýká, ne všechny pohyblivé plošinky jsou připravené, aby plnily svůj účel. Vyjma chbějícího hudebního doprovodu a určité začištěnosti ale působí úroveň kompletním dojmem a za necelou minutu a půl jí lze projít až k vítězné hvězdičce. Další level se jmenuje DoubleZoneFlipStage a tady už musel Skelux trochu improvizovat. Toadovým úkolem je, přepnout všechny spínače z polohy otazník do polohy vykřičník, podle obecných pravidel by se ale měly spínače po dalším stisku vracet do původní podoby, s čímž asi měli počítat i nepřátelé a design obecně, i tuto úroveň ale lze dohrát a dojít na konec. Třetím zajímavým kouskem pak je lokace nazvaná UndergroundTouchCaveStage, která začíná na mítince u vchodu do jeskyně a v nižších částech nápadně připomíná jedno z E3 dem, které se do finální verze neprobojovalo. Ve smyslu komplexnosti je tato úroveň nejpropracovanější a snad kromě nefungujícího osvětlení v jeskyních ji nic zásadního nechybí.

Co se týče testovacích úrovní, Skelux musel některé z nich restaurovat a v zásadě dokončit, aby je bylo možné vůbec hrát, vzhledem k tomu, že měly zřejmě sloužit k testování určitých prvků a vlastností hry, než byly zaneseny do finálních lokací. Nechybí pak samozřejmě i vyslovené zvláštnosti, jako otočené světy, plošiny s žetonky a hvězdičkami, zřejmě pro testování korektní indikace při získání daného předmětu a v neposlední řadě také hodně abstraktní kostry již vytvořených světů.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru