V úterý 7. května 2019 říká Electronic Arts prostřednictvím svého šéfa Andrewa Wilsona: „Během prvního týdne od svého uvedení se stal battle royale režim Firestorm největší live service událostí v historii série Battlefield, zaznamenali jsme téměř 60procentnní nárůst aktivních hráčů v porovnání s předchozími sedmi dny.“ Finanční ředitel Blake Jorgensen pak během konferenčního telefonátů s investory dodal, že Firestorm přiměl více než milion hráčů, aby se ke hře vrátili, takže pokud jste dosud o popularitě tohoto battle royale režimu pochybovali, tato slova vás měla ujistit, že je všechno přesně takové, jaké si v EA, potažmo v DICE naplánovali. O tři dny později ale přichází zpráva od komunitního manažera Adama Freemana, která vyjádření šéfů v podstatě neguje: „Když jsme dua odstranili poprvé (DICE je zamýšleli jako časově omezený mód – pozn. red.), dali jste najevo, že byste je chtěli zpět a my vám rádi vyhověli. Od té chvíle jsme ale pozorovali, že více lidí hraje ve squadech a tím méně preferují dua, proto se vracíme k původnímu plánu a tuhle variantu z matchmakingu mažeme.“
Jak si tedy protichůdná tvrzení vysvětlit? I podle reakce fanoušků, kteří Freemanovu zprávu od pátečního večera horlivě komentují, je zřejmé, že Firestorm sice zaznamenal zvýšený zájem po svém uvedení, momentálně ho ale nehraje dostatečný počet hráčů, kteří by byli schopní v přijatelném čase plnit jednotlivé zápasy. Ať už tedy zní z DICE cokoliv, skutečný důvod leží právě zde, bez ohledu na to, že všechny kroky vývojářů jsou logické a dávají smysl. Nikdo se ovšem nemůže divit, že jsou hráči na podobná vyjádření citliví a dávají najevo svůj nesouhlas, vzhledem k tomu, že podle Freemana je důvodem zrušení dua přesun hráčů ke squadům. Pokud si totiž projdete zmiňovaný příspěvek na Redditu, případně zabrousíte do komentářů pod touto zprávou na jakémkoliv herním webu, narazíte na hráče, kteří hrají pouze dua a tohle rozhodnutí je nepřiměje k tomu, aby hráli ve čtyřech, ale aby si s parťákem hledali jinou hru. Rozhořčení nakonec odpovídá i hlasování, které proběhlo po prvním odstranění režimu dvou hráčů z Firestormu – bezmála polovina hlasujících uvedla, že hrají právě dua, druhá polovina pak rovnoměrně rozdělila svůj zájem o solo hru a squady.
Dalším problémem je i samotná nekonzistence herní nabídky, která se v případě Battlefieldu V často mění. I na ni Freeman poukazuje, snaží se ji ale použít jako argument k tomu, proč přišel Firestorm o jednu ze svých tří variant: „Podobně jako v případě Firestormu, jádro herní nabídky Battlefieldu rotuje a představuje dočasné módy jako Grind, Rush, Squad Conquest a za krátko také Outpost.“ Ani to se hráčům nelíbí a upřednostnili by širší nabídku herních variant před neustálými změnami, tím se ale opět dostáváme k problémům s počty hráčů a snahou o koncentraci komunity, aby netrpěl celkový zážitek. Freeman nicméně uvádí, že v DICE budou i nadále hledat způsoby, jak zpřístupnit již neaktivní herní módy těm, kdo o ně mají stále zájem a na tomto místě odkazuje k přepracovanému systému zakládání vlastních serverů pod záložkou Private Games. Pochybujeme ovšem nad tím, že právě zde hráči v budoucnu naleznout možnost, jak odstartovat Firestorm v režimu dvou hráčů, a i když ano, zřejmě se jim nepodaří přemluvit dalších šedesát hráčů, aby mohl zápas začít. Vypadá to tedy, že Freemanovy sliby z poloviny dubna, kdy hráče ujišťoval, že dua v dohledné doby ze hry opravdu nezmizí, berou za své a konec Firestormu se neúprosně blíží…