Včera jste si u nás mohli přečíst článek o 25. výročí série GTA, včetně toho, jak jeden z raných prototypů první hry zahrnoval obřího dinosaura. Se vzpomínkami na počátek legendární série se podělil pozdější producent hry Colin Macdonald v rozhovoru pro BBC. Ačkoli bylo jeho vyprávění poměrně detailní, o den později jsme se dozvěděli, že ne vždy se dá lidské paměti věřit, zvláště po tolika letech. Autor GTA a také údajného dinosauřího konceptu Mark Dailly na tento rozšiřující se příběh zareagoval a svého někdejšího kolegu opravil, jelikož GTA ani v úplných začátcích ve skutečnosti nezačínalo jako hra s ničícím dinosaurem. Pojďme si tedy s novými informacemi vše uvést na pravou míru.
Ah bugger, I was sure of that – ah well, it’s a nice story, but at least I know now! 🙂
— Colin Macdonald (@ScottishColin) November 28, 2022
Macdonald uvedl, že jedno technologické demo zahrnovalo dinosaura, jenž se toulal městem a celé ho pustošil. Podle něj byla do hry později přidána auta, která měla původně město oživit, načež mělo někoho napadnout, že by bylo zábavnější, kdyby se dala auta řídit. Na základě toho se měl dinosaurus ze hry vytratit, zato se však měly postupně objevit prvky, které máme se sérií Grand Theft Auto spojené dodnes, tedy krádeže aut, zabíjení a celkově všudypřítomný zločin. Dailly však tvrdí, že takhle to ve skutečnosti nebylo a že Macdonald některé věci popletl, ač zřejmě neúmyslně. Sám Macdonald později na opravu zareagoval, že si byl tímto příběhem jistý, ale nyní je rád, že alespoň už zná pravdu.
Hra se jmenovala „dino“, protože raný kód v C pocházel z dinosauří hry.
„O co ti sakra jde,“ zeptal se Macdonalda pod tweetem s původním článkem od BBC Mike Dailly. Nutno však zmínit, že vzhledem k použití smějících se smajlíků to Dailly nebral ve zlém a společně si to vyjasnili. Dailly vysvětlil, že ve skutečnosti nevytvořil demo s dinosaurem, ale že šlo o pozůstatek kódu z jiné hry. To navíc odpovídá původnímu Macdonaldovu vyprávění o tom, jak měli v DMA rozpracováno hned několik projektů současně. „Hra se jmenovala „dino“, protože raný kód v [jazyce] C pocházel z dinosauří hry,“ uvedl Dailly s tím, že kód jednoduše zkopíroval a ponechal si z něj užitečné části, které byly vhodné pro další využití. „Dino“ zůstal jako název dávkového souboru (.BAT) až do konce, až do samotného vydání prvního GTA, za což je sám Dailly rád.
„Dino“ was still the name of the batch file to run the final, released game on GTA as well…
I loved that remained.
— Mike Dailly™ 🏴🇺🇦💙 (@mdf200) November 28, 2022
Pokud vynecháme samotného dinosaura, původní článek stále nabízí zajímavý vhled do vývoje této legendární série, další věci o vývoji se lze případně dočíst i ve starším článku, v němž jsou shodou okolností popsány skutečně existující prototypy, které Mike Dailly doopravdy vytvořil. I když jsme přišli o senzaci s dinosaurem, vývoj prvního Grand Theft Auto rozhodně nebyl nudný. A vzhledem k tomu, že jde zrovna o GTA, člověk by se asi ani nedivil tomu, kdyby skutečně začalo jako dinosauří hra. Nakonec se však musíme smířit s tím, že tomu tak nebylo.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.