Třetí hra se svůdnou i obávanou čarodějkou Bayonettou vyšla poměrně nedávno, 28. října, a těší se oblibě i pozitivním recenzím. Vzhledem k úspěchu hry i jejímu zakončení by nebylo od studia PlatinumGames příliš nečekané navázat a pustit se tedy do vývoje pokračování. To nyní naznačuje i sám autor Bayonetty a zároveň viceprezident studia Hideki Kamija, který se na svém Twitteru rozepsal o tom, jak by se to mohlo mít s jeho hrdinkou dál.
(´-`).。oO(別に予想外でもなんでもない…と思ってたんだけどベヨ3のラストが誰にも正しく伝わってないっぽいのでベヨ4は皆さんにとって予想外の展開になると思います…ベヨ4が出た時に「お前それ後付けしたやろ」というアレが必ず出てくると思うので今のうちに言っておきます…)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) November 18, 2022
Poněkud zrádný může být jeho samotný text, neboť Kamija na sociálních sítích komunikuje v japonštině, ale doufejme, že můžeme dostatečně věřit dnešním překladačům. „Jsem si jistý, že dojde k nečekaným zvratům… Zůstaňte na příjmu,“ započal své vlákno Kamija. „Zdá se, že konec Bayonetty 3 nebyl správně pochopen, tudíž si myslím, že Bayonetta 4 bude pro všechny nečekaná,“ pokračoval v dalším tweetu. Poznamenal, že většina hráčů bude dalším směřováním hry patrně překvapená, přičemž by se podle něj mohla objevit i tvrzení, že sám Kamija s některými věcmi nepočítal a že chystané nápady do celé série přidal až dodatečně. Konec Bayonetty 3 měl ale jasně položit základy pro Bayonettu 4, na které se tedy zřejmě začíná pracovat.
Jsem věčně ve sporu s lidmi, kteří se abnormálně zajímají o jeden prvek a používají ho jako jedinou osu hodnocení.
Kamija zároveň jistým způsobem varuje, že komu se nelíbil třetí díl, neměl by si příliš slibovat od toho čtvrtého, což už zmínil v jednom ze starších tweetů, na který nyní odkázal. Podobní lidé by se podle něj měli Bayonettě 4 obloukem vyhnout. „Nepočítám s nimi jako s cílovou skupinou,“ podotkl a dodal, že by bylo značně nepříjemné, kdyby takoví hráči kvůli hře opět „šíleli“. Společně s tím zmínil i jiný ze starších tweetů, v němž si postěžoval na některá hodnocení. Dle svých vlastních slov si cení všech složek hry, nejen příběhu, který sám píše, ale i designu nebo audiovizuálního zpracování. „Dělám hry s péčí a láskou, ale jsem věčně ve sporu s lidmi, kteří se abnormálně zajímají o jeden prvek (například o postavy) a používají ho jako jedinou osu hodnocení. Mám pocit, že nikdy nebudu schopen navázat vztah s někým, kdo je tak posedlý jedním prvkem, že hru na základě toho odmítne,“ zakončil svou myšlenku Kamija.
Ačkoliv přímo studio PlatinumGames čtvrtou Bayonettu zatím neoznámilo, sám Kamija o projektu píše poměrně konkrétně. Něco se samozřejmě mohlo ztratit v překladu, ale není pochyb o tom, že další Bayonetta je už v tuto chvíli něčím víc než jen pouhou myšlenkou. Nelze vyloučit, že by mohl být projekt jako takový klidně i v předprodukční fázi, ale to budeme jistě vědět až pokud hru oficiálně oznámí studio. Na druhou stranu, Hideki Kamija je viceprezidentem PlatinumGames, takže jeho tweety mohou fanoušci považovat za slibný začátek kampaně na další díl.
Naši recenzi Bayonetty 3 si můžete přečíst zde, více informací o hře samotné pak naleznete v našich starších článcích.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.