Minulý týden se objevily zprávy, že jihokorejská společnost NCSoft spolupracuje se Sony na vývoji nového MMO ze světa série Horizon. Lákavá představa by se mohla podle spekulací začít zhmotňovat v nadcházejících měsících, nesmíme ovšem zapomínat na to, co uvedli zástupci NCSoftu už na začátku roku. Slibných projektů má totiž studio ve vývoji víc a jeden z nich se rozhodli na konci uplynulého víkendu představit světu prostřednictvím rozhovoru i videí. Jde o titul pracovně pojmenovaný jako Project LLL, který má být unikátním mixem několika žánrů, zasazený podle očekávání do prostoru velké masivně multiplayerové online hry, která by měla podle dosavadních plánů dorazit v průběhu roku 2024 na PC a konzolích. Jak už napovídá první gameplay ukázka, která byla součástí víkendové prezentace, Project LLL je MMO střílečka, která však nechce využít mírně opotřebovanou šablonu looter shooterů či her s pravidly battle royale, ale přinést něco nového a zaujmout třeba i jinou skupinu hráčů, než jsou ortodoxní vyznavači Destiny, Warzone nebo třeba Fortnite či The Division.
Project LLL bude third-person akce, která by měla podle slov vedoucího projektu splňovat ty nejvyšší nároky na AAA tituly, ať už díky rozmanitosti herního světa, použité technologii Unreal Engine 5 nebo unikátním využitím výše zmíněných žánrů, které mají být spojeny v netradiční celek. „Chceme vytvořit nový trh, ve kterém se bude NCSoft pohybovat exkluzivně se svou novou značkou, spojující klíčová slova střílečka, MMO a otevřený svět,“ říká Bae Jae-hjun, který je za celý projekt odpovědný. „Kombinujeme odlišné herní styly a elementy z předchozích našich her a s nadšením sdílíme ukázku s našimi fanoušky,“ dodává Jae-hjun s odkazem na přiložené video. V devíti minutách si můžete prohlédnout poměrně výživnou akci, která navíc značně střídá tempo a přesouvá se od tiché eliminace hrstky nepřátel k velkému boji na rozlehlém bojišti v kulisách rozpadajícího se Soulu.
Vývojáři upozorňují, že bez ohledu na zařazení vznikajícího titulu do roviny MMO, nechtějí slevit z realismu, který stáčí zejména ke zbraním a následně samotnému souboji. Dali si prý velmi záležet na tom, aby zbraně zpracovali co nejvěrněji, včetně rozsáhlé animace pohyblivých částí, fungující fyziky a odpovídajících efektů. V souboji pak bude nutné uplatňovat funkční taktiky, jako je hledání vyvýšených míst pro výhodu v boji i lepší orientaci nebo volbu těch nejlepších možných míst pro vlastní krytí. To všechno pak hráči uplatní jak v boji proti sobě, tak spolu, rozhodnou-li se spolupracovat a jít za vytyčeným cílem společně. Zajímavé také je, že Project LLL nepočítá s vývojem vlastní postavy – předem budou připraveni hrdinové a hrdinky s vlastním jménem, příběhovým pozadím i charakteristikami, na které kladou lidé z NCSoftu velký důraz.
Zmiňují také, že příběh hry bude rozprostřený do delšího časového úseku, nicméně není v tuto chvíli patrné, jak velkou roli to sehraje v hratelnosti. Faktem ovšem je, že Bae Jae-hjun mluví o světě, kde se v jednu chvíli nachází pokročilé stroje 23. století a období Byzantské říše, což doplňuje samozřejmě očekávanými informacemi o nejrůznějších démonech, kteří budou patrně vyvažovat onen technologický rozdíl. Vše se bude navíc odehrávat v Soulu, který si vývojáři vybrali zejména kvůli tomu, že město dobře znají a bylo pro ně snadné získat referenční materiál. Uvažovali prý o jiných světových metropolích, ale právě tyto argumenty převážily, což by se ve výsledku mělo projevit na propracovanosti města. Zatím mluví lidé z NCSoftu o 30kilometrové mapě, pokud tím ovšem myslí kilometry čtvereční, nepůjde na poměry MMO stříleček o příliš velký prostor.
Pokud bychom se měli vrátit k videím, nesmíme zapomenout na první vývojářský deníček, ve kterém mluví Jae-hjun i jeho kolegové. Rozebírají například, že hráče nechtějí nutit do žádného herního stylu, takže milovníci her na hrdiny se budou moci soustředit na příběh a jeho postupného odhalování, zatímco příznivci akčních her mohou Project LLL chápat jako sci-fi střílečku. Jinak řečeno, ve hře bude PvP i PvE obsah, který by měl naplnit nejrůznější očekávání a opět pomoci rozlišit hru od jiných podobných titulů na trhu. Tomu by mohla jít na proti i snaha o co nejvěrnější ztvárnění pohybu postav jednotlivých hráčů i nepřátel, kde NCSoft v plné míře uplatňuje motion-capture, včetně důrazu na zásahy a pocit hmotnosti, se kterým projektil zasáhne organické či robotické tělo. Více bychom se měli o hře dozvědět začátkem příštího roku, do té doby můžeme zkoumat velkorysých devět minut videa, případně obrázky, pocházející ze stránek projektu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.