branding
Bývalý CEO Slightly Mad ostře kritizuje Electronic Arts

Bývalý CEO Slightly Mad ostře kritizuje Electronic Arts

Ian Bell reaguje na ukončení vývoje Project CARS. Spekuluje se i nad koncem série DiRT

Zdroj: Slightly Mad Studios
9. 11. 2022

Už když jsme vás včera informovali o rozhodnutí společnosti Electronic Arts ukončit vývoj série Project CARS, ke které se dostali skrze Codemasters a jejich předchozí akvizici studia Slightly Mad, zmínili jsme jméno Iana Bella. Muž, který v roce 2009 Slightly Mad Studios zakládal, se k aktuální zprávě vyjádřil, a pokud jeho počínání na sociálních sítích sledujete pravidelněji, už určitě tušíte, že to nebylo v rukavičkách. „EA nepřestává být úžasná [společnost],“ napsal s nádechem zjevné ironie na Twitteru a vyjádřil se i na konto lidí, kteří rázem tímto rozhodnutím přišli o svou jistotu a práci na sérii, s níž do EA skrze Codies přišli.

Rozepře Slightly Mad a Electronic Arts

„Své jsem [v souvislosti s EA] už řekl a stojím si za tím do té doby, dokud to bude [EA] stále dokazovat,“ napsal také Bell a vzpomněl na starou křivdu spojenou s vývojem Need for Speed Shift. Jak uvedl před pěti lety v podcastu na youtubovém SpotTheOzzie, po prvních dvou dílech Shiftu za ním přišli manažeři Electronic Arts a nabídli mu 1,5 milionu dolarů za to, že se v případě dalšího projektu nebude domlouvat s nikým jiným a pro EA vytvoří i třetí díl. „Souhlasil jsem, protože to znělo jako dobrá nabídka. Vzal jsem 1,5 milionu a zaplatil jsem lidem spoustu peněz na bonusech,“ popsal situaci CEO studia. Jenže pak se stalo něco, co nedokázal pochopit a co vzájemný vztah alespoň podle Bellovy interpretace navždy poškodilo. „Dva týdny před tím, než jsme se chtěli pustit do Shift 3, nám tuhle hru bez varování zrušili. Řekli jen, že už ji nechtějí,“ vysvětlil Bell a doplnil, že právě toto rozhodnutí EA uvrhlo Slightly Mad do velmi těžké finanční situace. Co víc, EA oslovilo několik klíčových lidí a přetáhlo je k sobě, což byla další věc, kterou Bell jen těžce rozdýchával.

„Chtěli s námi vy*ebat, jinak to nelze říct. Pokoušeli se nás zničit a my k nim za to žádnou lásku rozhodně nechováme,“ dodal pak Bell a je na místě ptát se, zda by se rozhodoval v případě zájmu Codemasters jinak, kdyby věděl, co se záhy stane. Tedy, že celé Codies i se Slightly Mad přejdou pod střechu společnosti Electronic Arts, která následně zruší vývoj hýčkané značky Project CARS. Tedy, alespoň prvních dvou dílů, protože ten třetí se příliš nepovedl a fanoušci jej nepřijali dobře. I to je ostatně důvod, proč jeden z hráčů reagoval před několika hodinami na Bellův příspěvek na Twitteru s tím, že to byl on sám, kdo zničil Project CARS, s čímž ovšem bývalý CEO studia nesouhlasí. „Nemohl jsi to vědět, ale hlasitě jsem naléhal, aby se Project CARS 3 jmenovalo jinak, kvůli odlišení od linie hardcore simulátorů. Byl jsem přehlasován (na což jsem nebyl zvyklý) oddělením marketingu. Taky jsem mluvil o tom, že půjde o duchovního nástupce Shiftu,“ vysvětlil Bell a vnesl trochu světla do záhady, proč se hra tak výrazně odlišovala od předchozích dvou dílů.

Tím ale situace nekončí – Ian Bell začal podle svých slov ihned obvolávat původní členy týmu, kteří momentálně pracují pro Codemasters a EA, aby je přetáhl ke svému projektu GTR Revival, navazujícímu na GTR 2 a GT Legends. Hra vzniká v Bellově novém studiu – Mildly Annoyed Games – do kterého už měla zavítat řada navrátilců. „Už je to 18 hodin telefonátů všem členům starého týmu Project CARS 2. Mnoho vývojářů GTR 2 už je na palubě a většina hvězdných vývojářů pCARS2 se k nám chce připojit,“ potvrdil Bell a vzkázal, že všichni, komu se neozval kvůli ztrátě telefonního čísla, jej mají kontaktovat prostřednictvím e-mailu. Mnoho fanoušků pak Bellovi děkuje za jeho přístup a doufají, že GTR Revival bude stát za to.

Stín visí také nad sérii Dirt

Bohužel, případ zrušeného vývoje Project Cars nemusí být tím posledním, kvůli čemu fanoušci závodních her potenciálně zapláčou. Insider Tom Henderson totiž mluví o tom, že podobný osud čeká také sérii Dirt, resp. Dirt Rally, zejména v případě druhé zmiňované značky by ale nemusely být následky tak drastické, jak se na první pohled jeví. Připomínáme, že EA získalo oficiální licenci WRC a převezme tak žezlo od lidí z Kylotonnu a Naconu. Už od příštího roku může EA vydat první rallye hru, která bude s největší pravděpodobností stát na základech série Dirt Rally, ale dál už nemusí nést její jméno. V takovém případě by totiž EA, resp. Codemasters pracovali na dvou velmi podobných titulech najednou, což nedává valného smyslu a i na základě včerejšího prohlášení, že se chce Electronic Arts zaměřovat na licencované tituly, je téměř jisté, že se Dirt transformuje. Zda do EA Sports Rallye, jak se nedávno přejmenovaly účty Dirt Rallye na sociálních sítích, nebo do hry s přiznanou licencí, to se teprve uvidí.

Horší by to už ale mohlo být s obyčejným Dirtem, o kterém Henderson mluví jako o „interně zrušeném“, zatímco GRiD měl přežít a momentálně se pracuje na dalším dílu. Jasněji ale budeme mít až s postupujícím časem a odhalením všech konkrétních plánů EA.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru