Společnost Embracer Group potvrdila noční neoficiální zprávy, že zavírá své studio Onoma. K překvapivému kroku došlo jen pár týdnů poté, co byl tým dříve známý jako Square Enix Montréal v říjnu oficiálně přejmenován na Onoma. Rebrandingu přitom firma věnovala mimořádnou pozornost a důkladně nás s ním obeznámila. Včetně skutečnosti, že nové jméno znamená v řečtině jméno či název a že vedení vybíralo ze 165 různých variant. Embracer nákup Square Enix Montréal oznámil v květnu spolu s akvizicí Eidos-Montréal a Crystal Dynamics. Obchod byl přitom oficiálně dokončen až koncem srpna.
Uzavření studia se dotkne desítek zaměstnanců. Někteří z nich ale mají najít práci ve studiu Eidos-Montréal. Embracer uvedl, že šlo o obtížné rozhodnutí, které firma důkladně zvažovala. Poděkovala všem zaměstnancům za jejich práci a věří, že pro mnoho z nich najde jiné uplatnění. Z prohlášení se ale také zdá, že se Embraceru nehodil do krámu další tým specializující se na mobilní tituly, byť měl na kontě poměrně úspěšné hry podle známých značek jako Hitman Go, Lara Croft Go, Deus Ex Go nebo akčnější Hitman: Sniper.
Eidos-Montréal také pracuje na úplně nové značce a pomáhá Microsoftu s hrami pro Xbox včetně nového Fable.
Embracer tvrdí, že se chce zaměřit na prémiové značky a AAA tituly ve studiích Crystal Dynamics a Eidos-Montréal. Studio Square Enix Montréal vzniklo v roce 2011 a mělo také evropskou pobočku Square Enix London. Embracer se při nákupu studií a značek od Square Enix nijak netajil chutí je pořádně zužitkovat, což nás ostatně přivádí k další, teď už nepotvrzené zprávě.
Neoficiální informace o studiu Onoma nejprve přinesl Bloomberg a Video Games Chronicle. Jason Schreier, který téma otevřel jako první, ale současně prozradil, že podle jeho zdrojů je ve studiu Eidos-Montréal ve vývoji nový Deus Ex. Projekt má však být na úplném začátku. Není to ostatně poprvé, kdy se v poslední době o něčem podobném spekuluje. Tým také pracuje na nějaké úplně nové značce a pomáhá Microsoftu s hrami pro Xbox včetně nového Fable, tvrdí Schreier. Naopak studio údajně zrušilo hru inspirovanou seriálem Stranger Things.
V každém případě zavření studia Onoma je velkým překvapením. Jednak protože krok přišel tak rychle po akvizici i změně jména. A také je to jeden z mála případů, kdy Embracer nenakupuje, ale naopak se něčeho zbavuje, což jej může stavět do méně lichotivého světla než doposud. Minimálně to ukazuje, že evropský gigant nebude vývojáře jen bezmezně hromadit, ale pokud se mu něco nebude hodit do krámu, nemusí se zdráhat zbavit se jich. Jasně to také ukazuje, že při akvizici měl Embracer zájem hlavně o dva zbývající týmy a jejich značky. V tomhle konkrétním případě to asi fanoušky ze židle nezvedne, ale na jiný řez už by mohli být potenciálně citlivější.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.