S blížícím se vydáním Call of Duty: Modern Warfare II je kolem série nebývale živo. Activision spolu s vývojáři z Infinity Ward se na poslední chvíli snaží hráče přesvědčit o novinkách a všeobecných vlastnostech hry. Do toho se hráči navzájem varují například před tím, že na discích fyzických verzí je pouhých 80 MB dat. A vše završují čerstvá vyjádření Phila Spencera, který mluví obecně o sérii Call of Duty ve spojitosti s tím, jak k ní v budoucnu Microsoft přistoupí, pokud dojde na dokončení akvizice společnosti Activision. Dáváme proto dohromady většinu aktualit, abyste měli o situaci jasno a byli připraveni na bezprostřední, ale i vzdálenější budoucnost.
Microsoft Gaming CEO Phil Spencer (@xboxp3) on CoD and the Activision deal:
„Call of Duty specifically will be available on PlayStation. I’d love to see it on the Switch, I’d love to see the game playable on many different screens. Our intent is to treat CoD like Minecraft“
1/2
— Tom Warren (@tomwarren) October 26, 2022
Začněme právě akvizicí Activisionu, o kterou usiluje Microsoft v průběhu celého roku 2022 a bude pokračovat i v roce 2023, dokud regulační úřady nákup neposvětí. Phil Spencer se snaží se svými kolegy jít kladnému posouzení situace vstříc a v souvislosti s Call of Duty začíná tvrdit, že by sérii rád přivedl i na zařízení, kde dlouhou dobu absentovala. Je to další úroveň příslibů, že Call of Duty po případné akvizici Activisionu nezmizí z PlayStationu, tedy alespoň za předpokladu, že Microsoft nenajde způsob, jak by se dala ztráta z prodejů hry na konzoli od Sony finančně kompenzovat. Aktuálně se ale Spencer na konferenci pořádané listem Wall Street Journal nechal slyšet, že by uvažovali také o vydání na Switchi, což by znamenalo návrat na konzoli od Nintenda poprvé po Call of Duty: Ghosts, které dorazilo ještě na tehdejší Wii U. „Naším zájmem je přistupovat ke Call of Duty jako k Minecraftu,“ zopakoval pak podle přepisu novináře Toma Warrena šéf Xboxu svá tehdejší vyjádření a rázem vlil naději do žil i těm, kdo by si takovou verzi rádi zahráli.
Launch PSA: If you are trying to change your console’s region setting in order to access #MWII early, you will experience connectivity issues and may be locked out of the game until the official launch time of your region.
— Infinity Ward (@InfinityWard) October 27, 2022
Zpět ale k aktuálnímu Modern Warfare II, které k sobě pustí hráče už za několik hodin. Hra z našeho pohledu bude dostupná zítra ráno a hráči přirozeně rozebírají, jak přistoupí k multiplayeru, případně co je ve hře v porovnání s betou vlastně čeká. Jako návod vám určitě poslouží další olbřímí článek přímo na webu Call of Duty, který vyšel včera a vzal si za úkol popsat úplně všechno. Jak bude probíhat první sezóna, že je výhodné dokončit ještě dnes kampaň, která je přístupná hráčům s předobjednávkou, jak budou fungovat ranky, výzvy, platformy zbraní, kooperační režim Special Ops nebo kdy se kteří operátoři odemknou, případně na základě jakých splněných výzev. Je toho skutečně hodně a odměny koukají doslova na každém rohu. Pokud jste navíc kampaň už stihli dohrát, automaticky se vám zpřístupní zmiňovaní operátoři, případně byste měli mít rychlejší cestu k některým skinům na zbraně třeba i díky boostu XP, které vám rovněž dorazily jako dárek za předobjednávku.
Hráči zjistili, minimálně na disku verze pro PS5 se má nacházet pouze 72 MB dat, které tvoří naprostý základ pro to, aby se hra zapsala do knihovny.
Ne všechno ale probíhá v posledních dnech kompletního odemknutí Modern Warfare II hladce. Vývojáři například upozorňují, že by si hráči neměli měnit region své konzole na Nový Zéland, kde bude hra odemknutá nejdříve. Ačkoliv se jedná o poměrně běžnou praktiku, Infinity Ward varují, že hráči mohou narazit – pravděpodobně kvůli vysokému pingu – na problémy s připojením do hry a mohou se sami postavit mimo hru až do doby, než skončí oficiální vlna spouštění v jednotlivých regionech a zemích světa. Poslední zpráva je pak trpce úsměvná a skvěle podtrhuje, v jaké éře videoher vlastně žijeme. Pokud jste se totiž rozhodli, pořídit si fyzickou kopii i proto, abyste nemuseli před spuštěním stahovat vyšší desítky až stovky gigabajtů dat, budete hořce zklamaní. Jak totiž hráči zjistili, minimálně na disku verze pro PS5 se má nacházet pouze 72 MB dat, které tvoří naprostý základ pro to, aby se hra zapsala do knihovny. Následně přichází nutnost stáhnout kolem 100 GB přes internet, nemluvě pak o dalším balíku dat, který s sebou přinese nový Warzone. Nad rámec protáhlých obličejů a zátěže internetových linek si pak hráči automaticky stěžují na to, že jde o velmi neekologický přístup a kritizují Activision za bezohledné chování nejen k hráčům, ale také k přírodě. I to ostatně může ve finále urychlit konec fyzických kopií, jak jsme byli léta zvyklí, čemuž bychom se ale vlastně vůbec nedivili.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.