Společnost Valve uvedlo nové doporučené ceny na Steamu napříč jednotlivými měnami a představilo nové nástroje pro jejich správu. Systém regionální cen a jejich doporučení eviduje 39 měn, přičemž má jít o usnadnění pro vývojáře během naceňování svých produktů, což může být mnohdy nejen časově náročné. V tuto chvíli se sice nejedná o zdražení jako takové, tyto změny by ovšem ke zdražení vést mohly, minimálně v některých oblastech.
Steam has updated their recommended prices for game developers, we have a list of all the changes in a new blog post: https://t.co/9BQ6YKgYfG
— SteamDB (@SteamDB) October 25, 2022
Jak se můžeme dočíst v aktualizované dokumentaci Steamworks na Githubu, případně přímo ve Steamworks, Steam by měl s podobnými návrhy a změnami přicházet pravidelně. V dokumentaci pro vývojáře a vydavatele her na Steamu najdeme odstavec „regionální cenová doporučení“, jehož cílem je tyto změny nové úpravy objasnit. Rovněž byl zveřejněn příspěvek přímo na Steamu v Steamworks Development. „Správa cen ve službě Steam je ode dneška podstatně snazší, jelikož jsme aktualizovali nástroj pro cenění a přidali mu možnost načasování změn a ukazatele potenciálních chyb, takže když například omylem zadáte cenu 500 eur, zatímco ceny v ostatních měnách mají blíže k 5 eurům, budete včas upozorněni,“ píše se v novince.
Steam u podporovaných měn automaticky nabízí doporučení během zadávání ceny v amerických dolarech. Na základě toho je možné některé z těchto návrhů přijmout, případně si částku v některých měnách upravit. U těchto měn se ovšem nejedná o pouhý převod na základě směnného kurzu: „Náš postup ohledně návrhů cen jde hlouběji k tomu, kolik hráči platí za zboží a služby ve svém životě. To zahrnuje metriky, jako je parita kupní síly [poměr vyjadřující rovnost kupních sil srovnávaných měn] a indexy spotřebitelských cen, které pomáhají porovnávat ceny a náklady v širším měřítku v řadě různých ekonomických odvětví.“ Zde bylo nutné dle Valve provést několik změn, aby byla doporučení stále aktuální.
Tyto změny tak mohou mít dopad na úpravu a patrně i zvýšení cen v některých zemích, respektive v jiných měnách než je dolar. Je ovšem důležité připomenout, že česká koruna mezi podporovanými měnami není, kvůli čemuž české rozhraní Steamu pracuje s eury, kterých se ale změna samozřejmě také týká. Na seznam podporovaných měn se můžete podívat například na tomto odkazu. „Myslíme si, že je to užitečný průvodce, ale vzhledem k neustálému vývoji kupní síly a směnných kurzů jsme museli tato doporučení pro přepočet výrazně změnit, abychom zůstali aktuální,“ uvedla společnost Valve v aktualizaci cenových doporučení. „Jako dříve však platí, že jde pouze o doporučení a vývojáři jsou nadále zodpovědní za určování cen svých her napříč všemi podporovanými měnami.“
V případě eura by se jednalo o navýšení o 18 %.
Ačkoli Steam jako takový nijak nezvedá ceny her, některé úpravy způsobily skutečně nečekané zvednutí doporučených cen, což by mohlo vývojáře a vydavatele v některých případech ke zdražení přimět. Ale vždy záleží na měně, kupříkladu kdybychom měli například běžnou cenu 49,99 euro (cca 1226 korun), novou doporučenou cenou je 58,99 euro (asi 1500 korum), v případě eura by se jednalo o navýšení o 18 %. I některé další měny se pohybují v podobných číslech, ovšem doporučená cena pro norskou korunu je nově vyšší o 63 %, pro ruský rubl o 70 % či pro indonéskou rupii o 80 %. Nejzajímavějšími ovšem jsou turecká lyra a argentinské peso, kde došlo ke zvýšení o 454 % a 485 %. Ale jak Steam připomíná – své ceny mají stále mají v rukách sami vývojáři a vydavatelé. Na SteamDB pak můžete přehledně najít všechny změny, které s touto změnou souvisí.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Netuším nakolik se tyhle položky důležité jak pro vývojáře tak pro Valve ale já bych řekl, že dost. takže očekávám, že vlivem celosvětové inflace atd. se zdražení her nevyhneme a že vůbec nepůjde o nějakou nenažranost ze strany vývojářů či provozovatelů obchodů jako je Steam či Epic, ale prostě o nutnost z důvodu rostoucích nákladů na všechno.