Fanoušci na pohled rozverného, ale v jádru nesmírně hardcore sandboxu Kerbal Space Program nezažívali v uplynulých letech zrovna veselé období. Ačkoliv jim muselo v roce 2019 udělat radost oznámení druhého dílu, následující dění, do kterého spadá výměna vývojářského týmu i čtyřnásobný odklad hry postupně o necelé tři roky, nemůže těšit nikoho. Nadějí však je, že i přes trnitou cestu k vývoji může být Kerbal Space Program 2 od Intercept Games povedenou hrou, což budeme moci konečně začít zjišťovat 24. února příštího roku, kdy titul vyjde v předběžném přístupu na Steamu.
Vývojáři důležitou zprávu zveřejnili včera v podvečer spolu s obsáhlým videem, ve kterém neseznamují jen s prvky hry, ale především s rozhodnutími, která stála za odkladem i volbou early accessu, spolu se situací ve studiu a náladě vývojářů. „Uvést hru do předběžného přístupu pro nás znamená, přiblížit vývoj povaze Kerbalů, a to v tom smyslu, že určitě uděláme nějaké chyby,“ říká s pokorou creative director Nate Simpson. Přesto přiznává, že pro něj a jeho kolegy se stal Kerbal Space Program 2 středobodem jejich životů na několik let a tým přirozeně chce, aby všechno dopadlo dobře a hra se hráčům líbila. Předběžný přístup volí proto, aby se fanoušci mohli do vývoje zapojit ve větší míře, když budou postupně vyjadřovat své názory na jednotlivé části hry, kterými bude early access postupně doplňován.
Za tímto účelem zveřejnili vývojáři obsahový plán, který poměrně jasně určuje, na co se mohou hráči těšit. Od 24. února příštího roku bude dostupná základní hra s možností vytvářet si vlastní vesmírné lodě, rakety a koráby všeho druhu. Oproti původní hře bude zahrnuto vylepšené rozhraní, rozšířená sluneční soustava kolem planety Kerbal a hlavně velká sada tutoriálů a způsobů, jak hráče včetně nováčků naučit, co mohou ve hře dělat. Až tuhle část lidé z Intercept Games zvládnou, chtějí přidávat další moduly, prostřednictvím kterých se dostanou k finální podobě, jak si ji ve svých hlavách vysnili.
Plány zní velice ambiciózně a doprovází je také delší textový popis některých součástí hry, ve kterém vývojáři nešetří superlativy.
Jako další tak do hry zapojí vědu, konkrétně získávání zkušeností a pohyb v technologických stromech. Následně zpřístupní kolonie na vzdálenějších místech ve vesmíru spolu s výrobou orbitálních prostředků, aby mohli v další fázi umožnit hráčům cestovat i do dalších hvězdných soustav a systémů. Spolu s mezihvězdným cestováním pak přijde ke slovu průzkum a sběr surovin, aby ve finále mohl Kerbal Space Program 2 otevřít svou náruč hráčům v multiplayeru. Plány zní velice ambiciózně a doprovází je také delší textový popis některých součástí hry, ve kterém vývojáři nešetří superlativy. Hráči se mohou například těšit na bezprecedentní míru detailů a realismu ve zpracování prostředí. Samozřejmostí bude kompletně přepracovaný a bohatší systém tvorby vlastních lodí. A slibují, že Kerbal Space Program 2 vytvoří úplně novou generaci expertů na cesty do vesmíru.
Nakolik lze brát prohlášení po čtyřech odkladech a vleklých problémech vážně, je nyní ve hvězdách (haha), ale zdá se, že po přesunu vývoje ze Star Theory Games do zmiňovaného studia Intercept už běží vše, jak původně mělo, a fanoušci mohou s mírným optimismem vyčkávat konec příštího února.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.