branding
Project U (Pathfinder), Ubisoft, Z projektu U od Ubisoftu unikly gameplay záběry

Z projektu U od Ubisoftu unikly gameplay záběry

Video sdílel hráč, který titul testoval. Má se za to, že projekt U vychází ze hry Pathfinder

Zdroj: ilustrační foto, Ubisoft
13. 10. 2022
Název: Project U (Pathfinder) Vývojář: Vydavatel: Žánr:

Na začátku října společnost Ubisoft potvrdila, že pracuje na hře s kódovým označením Project U. Aniž bychom se dozvěděli konkrétní detaily, vývojáři lákali hráče k registraci do technického testu a naznačili, že půjde o akční titul zaměřený na kooperaci, ve kterém se budou hráči snažit přežít v bitvě s mohutnou přesilou. A netrvalo to ani dva týdny, než se k nám dostali první detaily, nikoliv však způsobem, jaký Ubisoft zamýšlel. V průběhu noci ze středy na čtvrtek totiž na internet uniklo video od uživatele Redditu s přezdívkou just4leaks, který zřejmě porušil dohodu o mlčenlivosti a prozradil světu, co Ubisoft připravuje.

Podobně jako v případě Skull & Bones uniklo video, ve kterém sami vývojáři vysvětlují základní koncept hry, ovšem na rozdíl od pirátské a znovu odložené akce nejdou nikterak do hloubky. Jmenovitě o hře mluví creative director Damien Kieken a producent Karl Luhe z Ubisoft Annecy. „Vítám vás u projektu U. U znamená unite (sjednocení, pozn. red.), protože jak za krátkou chvíli zjistíte, sjednotit se v zájmu přežití bude ve hře nezbytné,“ říká na úvod Kieken. Dále odhaluje, že hra vzniká již několik let a hlavním zájmem vývojářů je přinést do žánru kooperačních stříleček něco nového. Karl Luhe pak děkuje hráčům, kteří se do omezeného testu pro přibližně 1000 lidí připojili a potvrzuje, že jejich zpětná vazba bude důležitá v dalším formování hry.

Následně se slova ujímají vývojáři Carmen Carballo a Timo Wang, kteří pouze vysvětlují, že feedback mohou hráči poskytnout na Discordu a také oni podtrhují, že jsou pro vývojáře názory prvních testerů velmi důležité. Hra je bez ohledu na několikaletý vývoj podle Wanga v ještě velmi rané fázi vývoje a bude ještě nějakou dobu trvat, než se zhmotní. Vystoupení vývojářů pak prokládají letmé gameplay záběry, z nichž můžeme usoudit poměrně pestrou barevnou paletu barev a kreslenou stylizaci, která nastavuje očekávání. Bohužel v záběrech není vidět samotná akce nebo nové způsoby kooperace, jak o nich v úvodu videa mluví creative director, takže si budeme muset počkat na oficiální video nebo další únik, který přirozeně hrozí pokaždé, když nějaký podobný test probíhá.

Zmiňovaný uživatel Redditu nicméně svůj příspěvek ještě rozšířil o několik vlastních postřehů, v nichž například ujišťuje, že se nejedná o hru spadající do žánru battle royale. „[Vývojáři] mi řekli, že ještě ani neví, zda hra bude free to play. Můžete prý hrát s kamarády, ale není to tak snadné jako v jiných hrách,“ doplnil leaker bez bližších detailů. Naopak velmi konkrétní byl ve smyslu technikálií, když potvrdil, že test běžel pouze na PC a dostupný build podporoval technologie DLSS a FSR. Doporučená sestava pro hraní pak zahrnovala podle Ubisoftu procesor Intel Core i7-6700K či AMD Ryzen 5 2600, dále grafickou kartu na úrovni RTX 2060 nebo Radeon RX Vega 64 a nakonec 16 GB operační paměti.

Říkal někdo Pathfinder?

Poté, kdy se zprávy o projektu U dostaly na veřejnost, začali hráči přirozeně spekulovat nad tím, zda hra nějak nesouvisí s předchozími úniky, které pocházely především od Toma Hendersona. V tomto ohledu musíme zrekapitulovat, že na začátku letošního dubna mluvil známý insider o hře Pathfinder, která mu byla od tří nezávislých zdrojů představena jako PvPvE akce estetikou připomínající neúspěšný Hyper Scape. Pak se o Pathfinderu mluvilo znovu v souvislosti s únikem projektu Q, který podle Hendersona nemá s první zmiňovanou hrou nic společného a mělo by jít o dalšího zástupce žánru MOBA. Tuto informaci záhy Ubisoft oficiálně potvrdil a hráči se opět vrátili k zjišťování, kam se poděl Pathfinder nebo o co přesněji půjde. A momentálně panuje přesvědčení, že se z této hry stal po přehodnocení konceptu dnes probíraný projekt U, který pokračuje v nastaveném duchu ale vývojáři během vývoje sami provedli několik zásadních změn, které v uplynulých dnech nechali první hráče testovat. Nakonec tuhle domněnku potvrzuje i sám Henderson, takže se zdá, že malá záhada je vyřešena. Teď už jen doufat, že to s projektem U nedopadne třeba jako s oznámeným a záhy zrušeným Ghost Recon Frontline…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru