branding
Square Enix Montréal se přejmenoval na Studio Onoma

Square Enix Montréal se přejmenoval na Studio Onoma

Autoři mobilní Lary či Hitmana podrobně popsali celý proces. Vybírali ze 165 návrhů

Zdroj: Studio Onoma
11. 10. 2022

Když před necelým půlrokem kupoval gigant Embracer Group od společnosti Square Enix studia Crystal Dynamics, Eidos Montréal a Square Enix Montréal, bylo na první pohled jasné, že minimálně jedno z nich bude muset změnit jméno. Ano, hádáte správně, jde o poslední zmíněné, které odhalilo svou novou identitu a přejmenováním na Studio Onoma vstupuje do nové éry. V té předchozí vyvinulo kanadské studio menší, ale úspěšné mobilní a počítačové tituly jako Lara Croft Go či Hitman Go s tím, že se z nových projektů zapojilo také do vývoje neoznámené hry vycházející ze slavných Space Invaders a asistovalo také u Avatar Generations. Zástupci studia celý proces rebrandingu popsali na webových stránkách, kde rovněž uvedli, že nová identita bude sloužit jako zastřešení pro více produktů, programů a iniciativ, z nichž každá bude mít vlastní tvář.

Onoma znamená jméno. Ta nabízejí nekonečné možnosti

Studio nejdříve vysvětlilo, co vlastně nový název znamená. „Onoma je řecky jméno, a právě jména nabízí nekonečné možnosti,“ stojí na oficiální stránce. Vývojáři tím chtěli podtrhnout, že se mohou nazývat „tvůrci, vynálezci nebo vypravěči příběhů“, což všechno spadá do jejich pracovní náplně. „Naším cílem bylo poskytnout prostor k diskuzi, kým jsme byli, kým jsme a kým chceme být,“ uvedli a dodali, že rebranding není jen o přejmenování, ale taky o reprezentaci vlastních snů, ambicí a hodnot.

Dále pak popsali celý proces v pěti fázích, byť sami upozornili, že na přejmenování nedostali příliš mnoho času. Po průzkumu trhu a dalších manažerských analýz vybírali z nabídky 165 potenciálních názvů. Hlavním kritériem bylo, aby se jméno dalo lehce vyslovit v angličtině i francouzštině. Sítem do užšího výběru jich propadlo patnáct. Údajně pak finální podobu pomohli vybrat všichni zaměstnanci studia. Poté se vymyslela grafika i příběh, které by odpovídaly historii i budoucím cílům firmy.

„Celkový koncept je zjednodušený, hravý a nadčasový,“ shrnuli vývojáři svou novou podobu. V designu loga se inspirovali vlivným uměleckým hnutím Bauhaus, jehož cílem je vrátit umění do každodenního života.

Na závěr připomeneme, že švédský holding Embracer Group koupil v květnu letošního roku tehdejší Square Enix Montréal spolu s Eidos Montréal a Crystal Dynamics za tři sta milionů dolarů (v přepočtu přes sedm miliard korun). V rámci transakce získal také práva na značky Tomb Raider, Deus Ex, Thief a Legacy of Kain a více než padesát titulů. Koupi dokončil Embracer v srpnu a užuž prosakují informace o tom, že vzniká nový Deus Ex nebo že Crystal Dynamics vyšlapává půdu pro pokračování Legacy of Kain.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru