branding
Embracer se drží strategie „více her, méně rizika“

Embracer se drží strategie „více her, méně rizika“

Zakladatel firmy Lars Wingefors říká, že i ty největší projekty jsou jen zlomkem celého koláče

Zdroj: koláž/Vortex
10. 10. 2022

V uplynulých měsících jsme opakovaně diskutovali o strategii gigantu Embracer Group. Připomínali jsme, že jeho zakladatel Lars Wingefors v minulosti prohlašoval, že firma je úspěšná mimo jiné díky snaze minimalizovat riziko. Namísto pár velkých a nákladných her vydává mnohem víc menších a méně riskantních titulů, takže případný neúspěch firmu nemusí tolik bolet. Ale současně jsme se pozastavili nad tím, že tahle taktika nemusí fungovat donekonečna, pokud by se firma víc zaměřila na velké značky a velká drahá studia.

Zklamání v podobě Saints Row od Volition už akcionáři pocítili. Ale se studii jako Gearbox, Crystal Dynamics nebo Eidos-Montréal to může potenciálně představovat ještě smělejší krok na pole AAA blockbusterů. Udělat hry jako Tomb Raider nebo Deus Ex na jistotu a s menší investicí by asi fanoušky nepotěšilo. Lars Wingefors se ale zjevně takového scénáře neobává a věří, že jde v této cestě pokračovat. V rozhovoru pro prestižní magazín Edge (via MP1st) vysvětlil, že žádná značka nebo projekt nepředstavuje víc než 5 procent příjmů Embraceru za jeden rok.

Pána prstenů nekupujete s vizí jen na pár let

Znovu pak zopakoval, že pokud má člověk jen pár her, riziko u každé je příliš vysoké. Ale pokud jich máte 200, můžete si dovolit zariskovat. Což v samém důsledku podle něj znamená přesně to, co máme jako hráči rádi. Že vývojáři dostanou víc volnosti a víc času, aby byly jejich hry ještě lepší.

Wingefors také zopakoval, že s akvizicemi stále nekončí. Ve velikosti naopak spatřuje výhody pro celý ekosystém firmy i víc příležitostí. Proto podle něj dává smysl přidávat další firmy, protože to posílí celou strukturu. Asi vás nepřekvapí ani skutečnost, že Lars Wingefors prohlásil, že by nekoupili třeba Middle-earth Enterprises a značku Pán prstenů, kdyby uvažovali jen v krátkodobém horizontu. “Musíte myslet na desetiletí dopředu. A tak o tom budeme přemýšlet i nadále,” dodal.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru