Ještě v pondělí jsme referovali, že exkluzivita Gylt od španělského studia Tequila Works může zamířit na další platformy. A zachránit se tak, jinak by s koncem Stadie přestala fakticky existovat. Vycházeli jsme přitom z příspěvku, kterým na Twitteru zakladatel a šéf studia Tequila Works Raúl Rubio reagoval na oznámení, že Stadia končí. V odpovědi na jeden z tweetů poměrně přímočaře napsal, že port Gylt pro další platformy je potvrzen. A nezdálo se, že by žertoval, i když oficiální účty týmu dál mlčely.
Teď už můžeme port potvrdit oficiálně. Studio na svém oficiálním webu publikovalo novinku, v níž píše, že z Gylt se v příštím roce stane multiplatformní hra. Vhledem k tomu, že autoři uvádí, že na tom dlouho pracovali, se nezdá, že by šlo jen o reakci na ukončení Stadie. S porty se pravděpodobně počítalo už dřív. Víc toho ale bohužel tým neprozradil.
🎃 We bring terrific news: GYLT is going multiplatform in 2023! More info to come in the upcoming months.https://t.co/ON1pbiGsB9 pic.twitter.com/2sWdseym2G
— Tequila Works | Song of Nunu ❄️ (@TequilaWorks) October 4, 2022
Za připomenutí nicméně v této souvislosti stojí, že o možné podpoře dalších platforem se spekulovalo mezi fanoušky ještě před vydáním titulu v listopadu 2019. Gylt byl sice komunikován jako exkluzivita, ale šlo o third party projekt a autoři se vždy ohledně dalších portů tvářili velmi tajuplně. Nechtěli ani vysvětlit, zda má Google plnou exkluzivitu, anebo je nějak časově ohraničená.
Je vysoce pravděpodobné, že autoři s konverzemi počítali už dříve a konec Stadie maximálně vše urychlil. O podpoře dalších platforem nejspíš nemohli do této doby mluvit s ohledem na podmínky smlouvy s Googlem.
V pondělí jsme připomínali, že na seznamu ohrožených druhů se ocitly i další third party hry dostupné zatím exkluzivně jen na Stadii – PixelJunk Raiders, Pac-Man Mega Tunnel Battle, Hello Engineer a Outcasters. A právě posledně jmenovaného titulu se týká další potenciálně dobrá zpráva. Autoři Outcasters ze studia Splash Damage informovali na Twitteru, že potřebují pár dní na posouzení, jak by hra mohla být zachráněna. Zní to tak, že vývojáři vážně uvažují o portech podobně jako u Gyltu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.