branding
Counter-Strike: Global Offensive, Valve Corporation, Skiny v CS:GO mohou dát hráčům výhodu

Skiny v CS:GO mohou dát hráčům výhodu

Fanoušek detailně poukazuje na odlišné hitboxy a poukazuje tak na pay-to-win prvky

Zdroj: Ansimist, YouTube
16. 9. 2022
Název: Counter-Strike: Global Offensive Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 21. 8. 2012

Dáme-li stranou vtípky, že skiny v Counter-Striku automaticky znamenají lepší výkon v zápase, jeden z fanoušků přichází s podobným tvrzením, ale myslí to zcela vážně. Ansimist, který se legendrání střílečkou v její aktuální verzi zabývá už několik let a staví na ní i svou tvorbu na YouTube, si totiž všiml, že skiny The Professionals pro teroristy, které byly uvedeny už v roce 2012, přináší i odlišné hitboxy. Konkrétně se zaměřil na oblast hlavy, coby ideální místo na zásah, a ve svých videí rozkrývá, že skiny The Professionals mají o necelých 17 procent menší celkovou plochu pro headshot než například skiny ze sady SAS pro hráče na CT straně.

Ansimist připravil video, ve kterém vás názorně provede celou problematikou, vysvětlí, co jsou hitboxy, jak fungují a dále se pustí do přímého porovnávání. Zarážející je, že se o tomto problému mluví už dlouhou dobu – v konkrétním případě skinů The Proffesionals více než sedm let – a Valve očividně neřeší něco, co může hrát na kompetitivní úrovni poměrně zásadní roli. Ansimist pro účely testování napsal vlastní program, který dokázal spočítat celkový objem všech hitboxů pro všechny skiny ve hře a výsledky přináší v podrobné tabulce, kde si můžete vše následně ověřit a porovnat. Vychází z ní najevo, že všechny skiny ze sady The Professionals přichází s popisovanou výhodou a z druhé strany nejhorší je po zmíněném SAS – konkrétně B Squadron Officer – skin pro teroristy Elite Trapper Solman ze sady Guerrilla Warfare.

„Nemyslím si, že je rozdíl ve velikosti akceptovatelný pro kompetitivní střílečku, jako je Counter-Strike: Global Offensive. Tento problém přetrvává 7 let od chvíle, kdy přišel update hitboxů pojmenovaný Reanimated,“ uzavírá Ansimist. V komentářích na Twitteru se nicméně objevují pochybnosti nad tím, jak velkou to skutečně hraje roli v zápasech. Jeden z diskutující uvádí, že rozdíly, které Ansimist popisuje, pravděpodobně nejsou pro většinu profesionálních hráčů rozhodující, i když pro své tvrzení nemá žádnou oporu. Jistě, najít ji můžeme už jen v tom, že si dosud nikdo z profíků nestěžoval. Částečně je to i proto, že na většině turnajích nejsou žádné skiny dovoleny a hraje se s základní sadou, není tomu tak ale vždycky a neférová výhoda existovat může.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru