Do vydání druhého dílu týmové střílečky Overwatch zbývá necelý měsíc, přitom se nedá mluvit o tom, že by probíhala nějaká jasně cílená marketingová kampaň, natož aby pozvolna vrcholila. Blizzard v tichosti připravuje změnu, na kterou se podle dosavadních reakcí fanoušci spíše netěší a o novinkách informuje v rozsáhlých blogových příspěvcích, které nemají takový potenciál oslovit potenciální zájemce jako třeba videa s jasným sdělením. Není se zřejmě proto čemu divit, když se i další důležitou informaci dozvídají hráči bokem, skrze osobní vyjádření některého z vývojářů na sociálních sítích, bez ohledu na to, že jde o poměrně závažné téma. Konkrétně jde o způsob, jakým se hráči budou dostávat k dalším hratelným postavám, protože podle jednoho z viceprezidentů a bývalého ředitele Overwatch League Jona Spectora nebudou hrdinové přístupní hned od začátku, jako tomu bylo v původní hře.
Addressing some incomplete info posted early about our Overwatch 2 Battle Pass – we’ll be sharing all details ahead of launch, but want to confirm that new Overwatch 2 heroes will be available on the free track of the Battle Pass.
— Jon Spector (@Spex_J) September 8, 2022
I s přihlédnutím k tomu, že je Overwatch 2 koncipován jako free-to-play titul, vývojáři se patrně rozhodli umístit hratelné postavy do battle passu, čímž jej chtějí přinutit hráče levelovat. Ačkoliv budou hrdinové podle Spectora dostupní v bezplatném battle passu, stále to znamená nutnost spokojit se nejdříve s omezeným výběrem – patrně jedním zvoleným hrdinou z každé třídy – a následně se snažit hraním dostat k milníkům, v nichž se zpřístupňují další. Hráčům se to však nelíbí hned ze dvou důvodů, přičemž minimálně jeden z nich je skutečně opodstatněný. Pokud jde o nutný grind, můžeme rozhodnutí Blizzardu vysvětlit zmíněným free-to-play modelem a také obyčejným zvykem s odvoláním na další podobné tituly, které rovněž nedávají hráčům možnost vybrat si hned od prvního okamžiku z celého portfolia hratelných postav. Nesmíme ovšem zapomínat na to, že Overwatch bude i ve svém druhém dílu stále na hrdiny orientovanou akcí, která navíc umožňuje měnit skladbu týmu během rozehraných zápasů. Příliš proto neobstojí tvrzení, že například úspěšný Apex Legends na to šel úplně stejně, protože tam hrdiny během zápasu měnit nemůžete.
Meta se neustále posouvá, nacházejí se nové kombinace a s rukou na srdci – když hru začnou od jednoho okamžiku hrát desítky či stovky tisíc lidí najednou, je víc než pravděpodobné že najdou něco, co vývojáři přehlédli.
Teoreticky, ale zřejmě i prakticky, tak může docházet k okamžikům, kdy váš tým jednoduše nenajde adekvátní odpověď na některého z hrdinů opačného týmu, čímž se může velmi rychle koncept zbořit do základů. Samozřejmě tušíme, že vývojáři vše řádně otestovali a postarali se o balanc hry, sami ale dobře víte, jak to s multiplayerovými hrami chodí. Meta se neustále posouvá, nacházejí se nové kombinace a s rukou na srdci – když hru začnou od jednoho okamžiku hrát desítky či stovky tisíc lidí najednou, je víc než pravděpodobné že najdou něco, co vývojáři přehlédli. Přesto Spector ve svých tweetech uvádí, že tomu tak v Overwatchi 2 bude a že veškeré detaily zveřejní vývojáři před vydáním. Na hru jako takovou to však nevrhá pozitivní světlo a hráči ve více než 1500 komentářích pod původním Spectorovým tweetem vyjadřují převážně svou nelibost.
Už jen skutečnost, že něco takového komunikují vývojáři tímto způsobem vyvolává další otázky, jak to například bude s hrdiny, které hráči nestihnou vylovit z battle passu v dané sezóně nebo co to přesně udělá s vybalancováním zápasů. Jde určitě o námět pro jasné sdělení, které bude doručeno všem hráčům přímou cestou a se snahou odpovědět už dopředu na všechny nejasnosti, které se s tématem mohou pojit, Blizzard ale opět nezvolil úplně šťastnou cestu. To ve výsledku přirozeně neznamená, že Overwatch 2 bude špatnou hrou či nepovedeným nástupcem, start tím ale bude nepochybně ovlivněn a vývojáře čeká zbytečné období vysvětlování a nepříjemností, než se všechno rozběhne a zaklapne do sebe.