- Ztvárnění alternativní francouzské revoluce a soudobé Francie
- Široké spektrum rozdílných a odlišných zbraní
- Vizuální ztvárnění nepřátelských robotů
- Zásadní prvky soulslike her fungují velmi dobře
Když vývojáři ze studia Spiders v roce 2020 představili svůj nový projekt Steelrising, po velmi pozitivních dojmech z předchozího GreedFallu jsme náležitě zbystřili. Na obzoru se totiž rýsovala další zajímavá akční adventura, která rozhodně nelákala jen příslibem prvků soulslike her. Ještě o kousek víc na nás zapůsobilo zasazení a celkový námět hry, který sliboval alternativní pohled na dějiny, konkrétně pak na revoluční dění ve Francii na přelomu 18. a 19. století. Alternativní v tom, že se Ludvík XVI. bránil proti revoluci za pomoci automatonů, a podle všeho úspěšně. Přesto by to měl být právě onen rozpohybovaný stroj v podobě hlavní hrdinky Aegis, který nakonec zasáhne a zbaví Francii monarchie, ať už s tím souhlasíte, nebo ne.
Tohle byly naše představy, realita je ale bohužel trochu jiná, o čemž vám víc poví Petr v naší recenzi. Ve výsledku se totiž zdá, že Steelrising není tak nápaditý, jak by mohl díky výše popsanému zasazení být a vývojářům možná po úspěchu GreedFallu narostla křídla až příliš. Novinka nepřichází s příliš funkčním designem, odehrává se téměř celá ve tmě, příběh není vyprávěn bůhvíjak poutavě a v kombinaci s řadou chyb nepůsobí výsledek zrovna dobře. Zachraňuje ho ale ztvárnění revoluční Francie, mnoho různorodých zbraní, design nepřátel a hlavně ony soulslike prvky, které v případě Steelrisingu velmi dobře fungují. Víc už najdete v naší videorecenzi.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Ale to je jiný příběh. Jen vím, že Steelrising bude minimálně hodně podobný, tudíž si ho nezahraju. 🙂
Námět = opět velmi originální, ostatně jako vždy v případě Spiderů. Automatoni = perfektně navržení nepřátelé a jsou velmi zajímaví. Premisa, lore a vedlejší úkoly = jsem nadšen a chci z toho světa vidět stále víc! Hudba velmi povedená. Nádherně zpracovaná mapa. Chválím i encyklopedii. Všechno, co má v soul hře fungovat, zde funguje na jedničku. Zbraňový (a core) arzenál je super. Grafická stránka na ultra nastavení je naprosto v pořádku a zde VŮBEC výtky nechápu, natož slova o podprůměrnosti (asi si musím zajít k očnímu). Už jen tohle vše, podle mého názoru, vystačí na poctivou sedmičku. Rozhodně ne na pět z deseti.
Souhlasím s tím, že level design by mohl být nápaditější. Jednoznačně. A druhá výtka je pohyb hlavní postavy. Ten mě zpočátku zarazil. Jenže je nutné si uvědomit, že jde o automatona, nemá se hýbat elegantně a plynule jako pružný člověk.
Kdejaká jakože souls hra má prakticky na všech CZ webech automaticky sedmičku. A přitom nemá žádné originální zasazení a jde jen o kopírky From Softu. Bez pardónu 7/10 a bylo… Spideři udělali souls like, která je konečně něčím diametrálně odlišná, originální a velmi dobře hratelná. Ale je také fakt, že nehraju každou souls like srágoru, která se objeví a tudíž nejsem souls hrami unaven a opotřebován. Za mě Steelrising poctivá sedmička. Zcela jednoznačně.
5/10 zcela zaslouženě.