Hostem našeho nejnovějšího vidcastu byl režisér, producent a scenárista Petr Jákl. Povídali jsme si s ním samozřejmě o chystaném filmu Jan Žižka, ale zejména o hrách a dalších doprovodných projektech, které se nového snímku týkají. O velké hře pro PC i konzole i menším mobilním AR titulu jsme na Vortexu psali už několikrát. Teď jsme se ale dozvěděli několik dalších zajímavých podrobností, které stojí za pozornost.
Petr Jákl prozradil, že sám hry hraje a zavzpomínal na tituly, se kterými začínal. Dodnes prý nedá dopustit třeba na Unreal. Pak už se ale řeč stočila k jeho vlastnímu velkému titulu. Sám říká, že jde o kombinaci hry a filmu a zmínil, jak důležité je v této souvislosti dostat do herního projektu herce z filmu, což se v tomto případě povedlo. Chybět mezi nimi nebude ani slavný Michael Caine. Hráč bude podle Jákla chvíli sledovat film a chvíli hrát a navíc se dostane také na věci, které se do filmu kvůli rozsahu nevešly. Hra je ale samozřejmě mnohem delší než film, a tak se tu prostor pro nevyužitý materiál i nápady najde.
Pokud jde o angažmá herce Michaela Cainea, Petr Jákl mu plán na hru představil při natáčení kanadského filmu Bestsellery. Byli společně s manželkami na večeři a nápad ho zaujal s tím, že si ho ale nechá projít hlavou. K tomu, aby na nabídku účinkovat také ve hře nakonec kývnul, jej ale přesvědčili až vnukové. Od té doby uplynuly dva roky, ale Petr Jákl zdůrazňuje, že to nebylo vůbec snadné vše uzavřít.
Hra k filmu Jan Žižka nemá ambici konkurovat Kingdom Come nebo nabídnout těžkotonážní RPG ve velkém otevřeném světě.
Hra by měla vyjít přibližně v prvním čtvrtletí příštího roku a brzy se prý máme dočkat prvního teaseru. Petr Jákl připomněl, že ji vyvíjí slovenské studio Cypronia a prozradil, že vývojáři ještě před spojením s filmem chtěli udělat středověkou hru a hledali pro ni nějaké téma. Následně se proto filmaři spojili s autory hry, ale výhodou bylo, že na projektu se už nějakou dobu pracovalo, než došlo ke spojení s Janem Žižkou. Jákla těší, jaké pokroky s titulem dělají a dává zapravdu Danu Vávrovi, že vývoj hry je složitou disciplínou, jak ho spoluzakladatel studia Warhorse varoval.
Když už padla zmínka o Warhorse, mělo by zaznít také to, že hra k filmu Jan Žižka nemá ambici konkurovat Kingdom Come nebo nabídnout těžkotonážní RPG ve velkém otevřeném světě. Samotný Petr Jákl říká, že očekávání musí být jiné. Chce, aby hra byla velmi kvalitní, ale nenabídne open world a má určité limity. Naznačil také, že hra by měla být v češtině. Nedokáže podle svých slov slíbit, že vše bude mít český dabing, ale zjevně je to jeho ambice a usiluje o to. Sám Petr Jákl říká, že je v tomto smyslu vlastenec a kde to jde, tak tomu chce jít naproti.
Vedle velké hry ale vzniká i mobilní titul pro rozšířenou realitu nebo stolní hra. Více o nich i další podrobnosti se dozvíte v dnešním vidcastu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Kdo vůbec tu hru dělá? Kolik lidí? Kdo je scénárista, game designér atd?
A taky slovíčko vlastenec, to se půlka Twitteru zase zastřelí, ale díky za zmínku.
Prů-ser