Ačkoli se v poslední době řeší jistá nevraživost mezi PlayStationem a Xboxem – ať už jde o akvizici Activision Blizzard, blokování Game Passu nebo nejnověji i zdražení konzolí PlayStation 5 – šéf Xboxu Phil Spencer bez ohledu na „příslušnost“ rozhodně dovede ocenit dobrou práci a přínos. S uvedením speciálního traileru k blížícímu se vydání The Last of Us Part I totiž na Twitter smekl před vývojáři z Naughty Dog a jejich počin označil za inspirativní.
Really impressive to see the accessibility focus from @Naughty_Dog. The studio continues to innovate release after release making their games playable by more gamers. Inspiring work @Neil_Druckmann and team.
— Phil Spencer (@XboxP3) August 26, 2022
„Hry jsou pro všechny! The Last of Us Part I nabízí více než šedesát nastavení přístupnosti, aby každý mohl hrát podle svého,“ uváděl text k novému traileru, které studio Naughty Dog umístilo i na svůj Twitter. Právě pod tímto tweetem se později objevila odpověď samotného Phila Spencera, jenž nešetřil chválou. „Je opravdu působivé, jak se v Naughty Dog zaměřují na přístupnost. Studio pokračuje v inovacích jednoho vydání za druhým, aby si jejich hry mohlo zahrát více hráčů. Inspirativní práce,“ vzkázal na závěr Neilu Druckmannovi a celému týmu.
Thanks, Phil! pic.twitter.com/aoaGPcgNNo
— Neil Druckmann (@Neil_Druckmann) August 26, 2022
Tato slova pochopitelně nezůstala bez odezvy. Neil Druckmann Spencerovi poděkoval, oficiální účet studia se však rozepsal o trochu více: „Jsme nadšeni z úspěchů, kterých naši talentovaní vývojáři dosáhli v oblasti přístupnosti, a je to snaha celého odvětví, aby se stále hledaly způsoby, jak hry ještě více zpřístupňovat. Moc děkujeme!“ Jak ostatně sám dokazuje nový trailer, jenž se věnuje výhradně přístupnosti, nejde jen o prázdná slova. Vývojáři z Naughty Dog skutečně od vydání The Last of Us Part II před dvěma roky učinili velký pokrok a přístupnost posunuli opět o něco dál.
Ve videu o přístupnosti hovoří režisér Matthew Gallant. Můžeme vidět například režim vysokého kontrastu či titulky doplňující příběh a souboj, což nám už bylo známo. Důležitější však je vylepšení zvukových navigačních asistentů, které umožňují hrát nevidomým a slabozrakým hráčům. Rovněž můžeme slyšet zvukový popis děje, který hráči sdělí vše podstatné, aby si mohl udělat jasnou představu a vnímat detaily důležité pro příběh. „Když chtěli dříve lidé s nejrůznějšími omezeními hrát naše hry, tak zkrátka nemohli,“ doplňuje Druckmann, „proto je skvělé, že se nyní mohou díky přístupnosti pustit i do prvního dílu a pak plynule navázat dílem druhým.“
The Last of Us Part I vychází na PlayStation 5 již 2. září a s českými titulky. Ve vývoji je i verze pro PC, ta ovšem dorazí později a zatím nemá přesně stanovené datum vydání.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.