O rozšíření Beyond pro vesmírný sandbox No Man’s Sky od studia Hello Games jsme vás už podrobně informovali v polovině března. Tehdy lidé kolem designéra Seana Murrayho prozradili, že Beyond bude sestávat ze tří velkých rozšíření, z nichž jedno má být masivní multiplayer, posunující funkce i myšlenku dosud posledního velkého rozšíření Next. O několik dní později jsme se pak během GDC 2019 dozvěděli, že druhým pilířem Beyond bude podpora VR, a to na ploše celé hry bez jakýchkoliv omezení. A ačkoliv pro vás momentálně nemáme informace o třetí očekávané novince, proudí k nám první dojmy a ohlasy novinářů, kteří si mohli No Man’s Sky ve VR vyzkoušet a unisono tvrdí, že virtuální realita je to, co chybělo hře k domnělé dokonalosti. Přidávají se k tomu nakonec i slova hlavního designéra, na kterém je znát obrovská úleva a hrdost z pocitu, že se o kdysi kritizované hře může nyní mluvit v dobrém.
„Lidé vnímají No Man‘s Sky pozitivně, čehož si nesmírně vážím. Kolem celého týmu je cítit vlna pohodových pocitů. Děláme věci, ze kterých máme radost a užíváme si i ten pocit, že nás do nich nic netlačí,“ řekl Sean Murray redaktorům magazínu The Verge na GDC. Jeho rozpoložení ostatně podtrhují i recenze na Steamu, kde má hra převážně pozitivní hodnocení, a zvyšující se průměrná doba, kterou hráči s NMS tráví. Zatímco na začátku to bylo v průměru 25 hodin, po vydání velkého updatu Next toto číslo vzrostlo na 45 hodin. „Fakt, že hráči hráli tak hodně i během těch těžkých prvních týdnů nás povzbuzovalo, abychom přidávali nové prvky a hru vylepšovali,“ popsal Murray období, které nebylo snadé i kvůli jeho neuváženým výrokům na konto očekávaného obsahu hry.
V souvislosti s odhalováním toho, co přinese pravděpodobně poslední velké rozšíření Beyond, je proto mnohem opatrnější a například v rozhovoru pro Game Informer uvedl, že ačkoliv se to nemusí zdát, tým Hello Games je pořád poměrně malý. Momentálně zaměstnává 25 lidí, kteří pracují jednak na zmiňovaném No Man‘s Sky, jednak na mikro záležitosti The Last Campfire a souběžně s tím se rozbíhají práce i na zcela novém titulu. „Ačkoliv jsme stále okouzlení No Man‘s Sky, děláme i další věci […] nová hra bude velká, ambiciózní a trochu praštěná,“ naznačuje Murray. Ani on ale nechce zabíhat do dalších detailů a na GDC se soustředil zejména na zmiňovanou podporu VR pro NMS, která je snad ještě větším lákadlem, než online složka.
Hraní ve virtuální realitě má probíhat bez jakýchkoliv omezení a kompromisů, což je rozhodně správná cesta, nechcete-li tříštit komunitu hráčů. Platí tedy, že ať už skočíte do vesmíru v No Man‘s Sky s VR headsetem na hlavě, nebo bez něj, vždycky na vás bude čekat ta stejná hra. Platí to samozřejmě také o hře s přáteli, kteří nemusí hrát ve VR a přesto s vámi zůstávají v partě. Jde zkrátka jen o jinou perspektivu, ať už z toho hráčům plynou výhody, nebo nikoliv. Z patnáctiminutové ukázky, která byla v San Francisku k dispozici, tak odcházeli první hráči dobře naladěni a pochvalovali si zejména stavění základny, které je díky VR přehlednější a efektivnější. Mnohem intenzivnější pocity pak měli redaktoři The Verge z velikosti jednotlivých planet, po kterých se ve hře pohybujete, což odpovídá i naší zkušenosti z jiných titulů, které se ve VR v porovnání se standardní verzí vždycky zdají mnohem větší.
Byly tu věci, které jsme museli udělat dřív, které měly prioritu, ale tohle je jako třešnička na dortu,“ říká za Hello Games Sean Murray.
Jediné, co nás trochu znepokojuje, je způsob pohybu po planetě, pro který vývojáři zvolili metodu rychlého teleportování na místo, které ovladačem vyberete. Nelze se tedy volně procházet a paradoxně hrozí, že rychlé přeskakování z místa na místo může vyvolat nevolnost víc než plynulý pohyb prostorem. Na druhou stranu, let v kosmické lodi je údajně mnohem živější, a zatímco v základní hře působí skoro automaticky, ve VR musíte aktivně ovládat loď po celou dobu, kdy v ní sedíte. Není to nic nepříjemného, spíše to dává hráči pocit, že je opravdu ve hře a celkovou atmosféru to jen umocňuje. Podobné pocity si pak vedle zástupců The Verge odnesli redaktoři magazínu Engadget, PC Gameru nebo webu VRFocus a ještě před vydáním Beyond ubezpečili hráče, že Hello Games vědí, co dělají. „Byly tu věci, které jsme museli udělat dřív, které měly prioritu, ale tohle je jako třešnička na dortu,“ říká za Hello Games Sean Murray. „Osobně mi přijde spojení VR a NMS jako zcela přirozené. A pokud mám být upřímný, přinášíme podporu virtuální reality jen proto, že sami chceme. Je to kreativní rozhodnutí víc než komerční. Prostě nám přišlo, že tyhle dvě věci k sobě pasují,“ uzavírá Murray.