branding
Final Fantasy XVI, Square Enix, Final Fantasy XVI nabídne real-time souboj s AI parťáky

Final Fantasy XVI nabídne real-time souboj s AI parťáky

Producent vysvětlil, že poslední trailer neměl diváky zahltit. Hra nebude mít otevřený svět

Zdroj: Square Enix
22. 6. 2022
Název: Final Fantasy XVI Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Datum vydání:
22. 6. 2023
17. 9. 2024 (PC)

Během červnového vysílání State of Play jsme se dočkali nového traileru z připravovaného Final Fantasy XVI, který nechal nahlédnout na části příběhu i souboje. Tři minuty záběrů nicméně přinesly i několik otázek, na které nyní s odstupem odpovídá producent Naoki Jošida hned v několika čerstvě zveřejněných rozhovorech. S vývojářem mluvily například redakce IGN či Game Informeru a společně přináší detaily o soubojovém systému, způsobu využívání Eikonů nebo designu herního světa, který nebude otevřený po vzoru jiných velkých open-world RPG, ale ani tak se prý nemáme strachovat o rozlohu.

Začněme soubojovým systémem, jehož představení v nejnovějším traileru mohlo naznačit, že na rozdíl od Final Fantasy XV nebo remaku Final Fantasy VII budeme bojovat sami bez jakékoliv party hrdinů. Do určité míry by se to mohlo odrážet v zájmu vývojářů zcela opustit koncept tahových soubojů a zaměřit se výhradně na real-time potyčky, ale nakonec tomu tak nebude. Jak Jošida potvrdil, Final Fantasy XVI nebude záležitostí pro osamělé solitéry, ale v průběhu hraní se budeme moci pochopitelně spolehnout na partu přátel a spolubojovníků, včetně vlka Torgala, kteří budou během soubojů pomáhat. Ovládat je bude umělá inteligence, takže se budou moci hráči plně soustředit na hlavního hrdinu, ale nepochybujeme o tom, že do soubojů vstoupí i společná komba nebo možnosti jak mírně ovlivnit, jakým způsobem útočí a brání ostatní členové party.

Unikátní má být Final Fantasy XVI ve využívání sil Eikonů, jejichž souboje jsme mohli ve videu rovněž zahlédnout. Na místo obligátního povolání do boje se totiž do Ifrita, Garudy, Titána, Bahamuta, Shivy a spousty dalších budeme převtělovat, a co zní ještě o kousek lákavěji, dílčí schopnosti Eikonů bude moci hlavní hrdina využívat i ve své lidské formě. Jošida o systému mluví jako o možnosti upravit si herní styl podle svého a v reálném čase kombinovat vlastní útoky s vybranými nadpřirozenými schopnostmi. Vrcholem nicméně mají být souboje Eikonů, které z traileru působily jako souboje v tradičních bojovkách. Jošida nicméně vysvětlil, že bitvy Eikonů budou vždy unikátní a zatímco jedna může skutečně připomínat bojovku, další může mít blíž k 3D střílečce nebo k obří bitvě odehrávající se na zdecimovaném bojišti. I z toho důvodu se má měnit uživatelské rozhraní, aby lépe posloužilo vybranému stylu, takže obligátní dvojice ukazatelů zdraví prý není dogma a nebude se objevovat vždycky.

Další výhodou opuštění konceptu jedné mapy, po níž hráč více méně putuje bez omezení, je možnost poslat jej do nejrůznějších koutů světa.

Co se týče zpracování herního světa, Jošida potvrdil, že Final Fantasy XVI nenabídne klasický open-world. Ačkoliv přiznává, že tým vývojářů miluje hry a přirozeně se nechává inspirovat těmi nejlepšími moderními akčními RPG, neustále myslí na unikátní prvky a takové věci, které hraní zpřístupní co nejširšímu spektru hráčů. V tomto ohledu mluví Jošida zejména o nováčcích, kteří by se mohli cítit zahlceni informacemi a rozlohou hry, což by ve výsledku mohlo působit kontraproduktivně. Další výhodou opuštění konceptu jedné mapy, po níž hráč více méně putuje bez omezení, je možnost poslat jej do nejrůznějších koutů světa a nechat ho putovat ve velmi unikátních lokacích. Nemáme se ale prý ve výsledku obávat o jejich rozlohu – Final Fantasy XVI má být obří hrou s velkými oblastmi, v nichž bude dostatek zajímavého obsahu, interakcí, soubojů a příběhových částí, kterými Clive projde ve třech fázích – jako teenager a následně ve 20 a 30 letech.

Naoki Jošida pak nezapomněl rovněž připomenout, že každé Final Fantasy je tak trochu jinou hrou, což umožňuje vývojářům využít různé bláznivé nápady a nezůstat stát s konceptem na místě. V případě šestnáctky má být tím hlavním impulsem zapojení týmu, který dal světu fantastické MMO Final Fantasy XIV a využití některých rysů masivních online her pro singleplayerový zážitek. Máme se údajně těšit i na některé easter-eggy, vztahující se k FF XIV, jen jich ale na druhou stranu nemáme očekávat příliš. Připravovaná novinka, která bohužel dorazí až příští léto a prozatím pouze na PlayStation 5, totiž nemá jen nostalgicky oslavovat předchozí díly, ale stát sebevědomě sama o sobě a potěšit nejen veterány, ale i ty, kdo dosud neměli se sérií žádnou zkušenost. Více bychom se měli dozvědět v průběhu podzimu s tím, že momentálně lze hru dohrát od začátku do konce, ale chybí ještě několik jazykových verzí dabingu a hlavně je nutné vše řádně otestovat.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru