Zkusili jste si někdy představit, jak by vypadaly staré dvourozměrné hry ve 3D? Odpověď vám mohou částečně poskytnout nejrůznější pokračování a remaky, ale to není ono. Na kanálu Bitplex na YouTube najdete skutečný poklad. Jeho autor citlivě přepracovává herní klasiky do třetího rozměru, aniž by je připravil o jejich původní kouzlo a styl.
Původní dvourozměrné screenshoty, sprity a jednoduché animace v podání šikovného autora ožijí a nápadně připomínají to, jak jsem si budoucnost videoher dokázal ve své naivitě představit v polovině devadesátých let třeba já sám. Za výsledkem ale stojí měsíce tvrdé práce, a to se přitom jedná “jen” o pěkné video, nikoli hratelnou verzi.
Kouzlo spočívá v tom, že změnou neprojde perspektiva jako taková, z 2D plošinovky se nestane rázem moderní 3D person akce, ale původní autentické kulisy dostanou hloubku, která jim dříve scházela. Hry tak nepřijdou o svou charakteristickou estetiku a styl.
Před týdnem se na kanálu objevilo nové video, v němž ve 3D ožil původní Mortal Kombat z roku 1992 i se všemi postavami, jejich fatalitami a arénami. Jde samozřejmě o poctu původním vývojářům, výtvarníků i level designérům.
Už loni v únoru šikovný autor předvedl takto předělaný Mortal Kombat II z roku 1993. I v tomto případě se pokusil do videa zahrnout co nejvíc podrobností a detailů, což se mu myslím povedlo znamenitě.
Za pozornost rozhodně stojí i Prince of Persia ve 3D z roku 1989. Tohle video vyšlo v prosinci 2017 a upozornil na něj i otec hry Jordan Mechner.
Podobné péče se dočkaly i další klasiky jako Donkey Kong Country, Mega Man X, Super Mario World 2: Yoshi’s Island, Streets of Rage 2, Sonic the Hedgehog 3, Killer Instinct, Aladdin, Ecco the Dolphin, Super Metroid nebo Chrono Trigger.
Velmi na mě zapůsobilo i video, v němž se přechodu do třetího prostoru dočkají tituly z původního Game Boye. Přesně takto ožívala “budoucnost” v mojí hlavně, když jsem si při hraní na vlastním handheldu od Nintenda zkoušet představit, jak asi jednou budou podobné hry vypadat. Naštěstí realita je o hodně zajímavější.
Už v květnu 2017 autor publikoval 3D verzi plošinovky Sonic the Hedgehog z roku 1991 od Segy. Trojrozměrná verze hitu pro Mega Drive je jedna z prvních, na které piloval svou techniku, takže z dnešního pohledu už je překonaná, ale stále moc pěkná.
Nedokážu předvídat, jak se tahle videa budou líbit vám, ale mě nadchla. A vážně bych si chtěl nějakou takovou hru hned zahrát.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.