branding
Blade Runner Enhanced Edition, Nightdive Studios, Blade Runner Enhanced Edition vyjde příští týden

Blade Runner Enhanced Edition vyjde příští týden

Remaster hry, která se neměla dočkat vylepšené verze, dokázali oživit vývojáři z Nightdive

Zdroj: Nightdive Studios
19. 6. 2022
Název: Blade Runner Enhanced Edition Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , , , Žánr: Datum vydání: 23. 6. 2022

Poměrně nečekaně jsme se dočkali příjemného oznámení. Vylepšená verze klasické advenury Blade Runner od studia Westwood s podtitulem Enhanced Edition vyjde už 23. června. Digitální verze se bude prodávat za 10 dolarů a míří na PC, PS4, Xbox One a Switch. Verze pro Switch má mít velikost 3,7 GB. I když neexistuje nativní verze pro nové konzole, hra má podporovat alespoň PS4 Pro a Xbox One X.

Dlouho se mělo za to, že kvůli technickým důvodům a předpokládané vysoké ceně oficiální remaster nikdy nevznikne.

Kromě digitální verze dorazí na trh také fyzická edice od společnosti Limited Run Games pro Switch a PS4. Ta se prodává za 25 dolarů. Venku už je rovněž seznam achievementů. Zajímavé přitom je, že autoři Enhanced edice ze studia Nightdive na vydání zatím nijak nelákají. Nezveřejnili dokonce ani nové video.

Vylepšená verze byla oznámena už v březnu 2020, ale pak byla zničehonic odložena na neurčito. Vývojáři lákají na vylepšené filmečky, framerate, rozlišení, interface, podporu titulků, gamepadu nebo anti aliasing. Titul nabídne modernizované postavy, animace, podporu širokoúhlých displejů i upravené ovládání. Dlouho se přitom mělo za to, že kvůli technickým důvodům a předpokládané vysoké ceně oficiální remaster nikdy nevznikne, viz box.

I když byl zdrojový kód původní hry ztracen, autorům se nakonec povedlo do hry dostat reverzním inženýrstvím a k její modernizaci používají vlastní KEX Engine. Šéf Nightdive Stephen Kick ujistil, že Blade Runner je stále dechberoucí titul. I když tak autoři vylepšují grafiku a s respektem pozvedávají zážitek, chrání podle něj původní vizi Westwoodu a hratelnost. Až prý budeme hrát hru na moderním hardwaru, bude působit a vypadat, jak si ji pamatujeme, uvedl Kick v březnu 2020.

Hře jako takové jsme se opakovaně důkladně věnovali. Fanoušky už na podzim 2019 příjemně překvapilo, když se po letech dočkala podpory programu ScummVM. Koncem téhož roku znovu oficiálně vyšla na GOGu. A pak už došlo na oznámení remasteru od Nightdive, který měl původně vyjít už v roce 2020. Místo toho jsme se ale na podzim 2020 dočkali jen prvního videa z vylepšené verze.

Pokud jde o titul samotný, Westwood Studios jej vytvořili v roce 1997. V Los Angeles coby Ray McCoy prožíváme paralelní příběh, který běží souběžně s filmem Ridleyho Scotta z roku 1982 a částečně se s ním prolíná. Navštívíme některá známá místa a potkáme některé známé postavy. Vybraní představitelé filmových hrdinů si tu dokonce zopakovali své role.

Hra obsahuje přes stovku lokací a více než sedm desítek postav. Těšit se můžete na nelineární příběh, v němž se osoby snaží chovat jako ve skutečnosti. Pamětihodný je i soundtrack ke hře. Hra proslula také svým technickým zpracováním, jehož voxelová grafika překvapivě nezestárla tak rychle jako některé jiné hry z této doby. Jinými slovy, na titul se docela pěkně kouká i dnes. Blade Runner také na základě hráčových voleb a rozhodnutí dospěl k jednomu ze 13 různých konců se třemi hlavními tématy, která tak trochu kopírují nejednoznačné finále původního filmu.

Blade Runner Enhanced Edition, Nightdive Studios, Nightdive remasterují adventuru Blade Runner

Proč jsme se neměli dočkat pokračování ani remasteru

Blade Runner si vedl dobře u kritiku i u zákazníků. Prodeje překonaly milion, což byl v devadesátých letech pořád velký úspěch. Není proto divu, že se brzy začalo mluvit o pokračování, nicméně náklady na vývoj byly tak vysoké a předpokládané výdaje na dvojku ještě vyšší, že se projekt ukázal být nerentabilní. Remasteru či remaku zase dlouho bránila skutečnost, že veškeré zdrojové kódy a assety se ztratily při stěhování Westwoodu z Las Vegas do Los Angeles. A i kdyby se data nějakým zázrakem našla, bylo by vzhledem k jejich objemu a náročnému procesu podle šéfa původního projektu velmi nákladné hru znovu vydat, ne-li nemožné. Louis Castle odhadl, že by to stálo miliony dolarů. Jak se nakonec ukázalo, naštěstí se mýlil.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru