branding
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, S.T.A.L.K.E.R. 2 hlásí, že stále žije

S.T.A.L.K.E.R. 2 hlásí, že stále žije

Připomeňte si spolu s námi problematický vývoj hry, která by měla dorazit na trh v roce 2021

29. 3. 2019
Název: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Vývojář: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 20. 11. 2024

S.T.A.L.K.E.R. 2 stále žije. Tvrdí to alespoň vývojáři z ukrajinského studia GSC Game World, kteří začali na internetu znovu lákat fanoušky na comeback populární série. Záblesk naděje pro početnou komunitu tentokrát představuje nový artwork a hudební téma, které zní na oficiálním webu. Mnohem zajímavější než spekulovat nad žalostným nedostatkem aktuálnějších materiálů je ale zrekapitulovat si, proč vlastně na pokračování této ságy čekáme tak dlouho.

První S.T.A.L.K.E.R. s podtitulem Shadow of Chernobyl od GSC Game World vyšel už v roce 2007 a rovněž se rodil dlouho a v bolestech. Hra byla oznámena už v listopadu 2001 a původně měla vyjít o dva roky později. Na výborně přijatý titul “navázal” prequel Clear Sky (2008) a pokračování Call of Pripyat (2009). Jenže pak se dobře namazaný stroj pořádně zadrhl.

Opakovaně se spekulovalo o problémech, až byl nakonec v roce 2012 projekt formálně zrušen.

S.T.A.L.K.E.R. 2 byl oznámen v srpnu 2010, ale pracovat se na něm začalo už o rok dřív a vyjít měl v roce 2012. Mezitím se však počet zaměstnanců zmenšil z 200 na 50. Opakovaně se spekulovalo o problémech, až byl nakonec v roce 2012 projekt formálně zrušen. To už ale bylo samotné studio jen prázdnou skořápkou s dluhy a spoustou sporů.

Tahle škatulata nebyla dílem náhody. Studio GSC Game World založené v roce 1995 nemělo sice na kontě jen sérii S.T.A.L.K.E.R., ale i strategickou řadu Cossacks a pár dalších slušných her, ale opakovaně se potýkalo s problémy. V roce 2011 firma přestala fakticky fungovat, aby se znovu probrala k životu až o tři roky později.

Jako první se ale do sedel vrátili kozáci. Společnost oznámila Cossacks 3, kteří jsou navzdory svému jménu remakem prvního dílu Cossacks: European Wars z roku 2001. Hra vyšla na podzim 2016 a dočkala se jen lehce nadprůměrných známek.

Práce na plnohodnotné dvojce série S.T.A.L.K.E.R. se zřejmě znovu pořádně rozeběhly až loni na jaře, kdy studio naznačilo, že se hry dočkáme v roce 2021. Od té doby jsme však čekali na další informace marně a je otázkou, zda to tentokrát už konečně skutečně vyjde.

Po obnovení vývoje se loni spekulovalo, že nová verze využije technologii Unreal Engine od Epicu

Věnovat se tomu, čím regulérní druhý díl měl být, nemá valný smysl, protože dnes bude zřejmě situace velmi odlišná. Hra měla kromě PC vyjít i na předchozí generaci konzolí a měl ji pohánět nový engine. Po obnovení vývoje se loni spekulovalo, že nová verze využije technologii Unreal Engine od Epicu

Nyní bychom se podle náznaku na sociálních sítích měli snad dočkat častěji nových informací ze zákulisí vývoje. Původní verze dvojky slibovala samozřejmě nové nepřátele, nové oblasti nebo třeba ženy. Celá mapa měla být k dispozici v rámci jedné obří lokace bez dalších loadingů. Z původní zrušené verze se dochovaly alespoň některé obrázky, návrhy a modely, které si můžete prohlédnout v galerii.

Mimochodem S.T.A.L.K.E.R. 2 nebyl jedinou obětí problémů v GSC Game World. Takto sešlo třeba i z plánů na browserové MMO S.T.A.L.K.E.R. Online.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, S.T.A.L.K.E.R. 2 hlásí, že stále žije

S.T.A.L.K.E.R. a jeho pohrobci

Problémy sužované studio GSC Game World má mnohé následovníky. Asi nejvěrnějším pokračovatelem tradice jsou ale ukrajinské týmy 4A Games a Vostok Games. Studio 4A Games vzniklo v roce 2006 a dala jej dohromady první várka lidí, kteří opustili GSC Game World, kde pracovali na Shadow of Chernobyl. 4A Games pak dali světu sérii Metro, jejíž poslední díl s podtitulem Exodus vyšel letos v únoru. Studio Vostok Games vzniklo v roce 2012 a dala jej dohromady další skupina bývalých zaměstnanců GSC Game World poté, co původní tým přestal fungovat. I oni pokračují v odkazu série S.T.A.L.K.E.R. I když nesehnali dostatek prostředků na hru, která by se mohla svým rozsahem rovnat druhému dílu, na kterém pracovali, pustili se do tématicky podobných, ale skromnějších titulů Survarium a Fear the Wolves.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru