Když vývojáři ze studia Frontier oznámili před dvěma lety svůj oficiální F1 Manager, zpráva pravděpodobně zaujala jen milovníky tabulek a strategických rozhodnutí. Nutno ovšem podotknout, že ačkoliv jsme se zatím o hře nedozvěděli mnoho, každá další zpráva mohla lákat i ty, kdo se nechali světem formule 1 okouzlit třeba i seriálem Drive to Survive a chtěli by si vyzkoušet, jaké to je stát v kůži některého z šéfů jednotlivých stájí. Zvlášť, když začalo vycházet najevo, že hra nebude jen strohou záležitostí odehrávající se mezi tabulkami a grafy, ale nabídne trojrozměrnou realistickou grafiku, která má podtrhnout celkovou kvalitu titulu. O všem ale samozřejmě bude rozhodovat hratelnost, kterou začínají vývojáři rozebírat v sérii vývojářských deníčků, počínaje prvním dílem o práci týmového principála.
V epizodě nazvané Be the Boss mluví vývojáři, stejně jako sportovní ředitel F1 Ross Brawn. Všichni vyzdvihují náročnou práci šéfa týmu, který nenese odpovědnost pouze za strategii v závodech, ale řídí celou stáj ve smyslu zaměstnanců, financí, vývoje monopostu nebo celkové strategie pro budoucí roky. Prostřednictvím hry tak mají hráči dostat fascinující pohled na fungování F1 a především jejího zákulisí, které do přenosů ze závodů neproniká naplno. Jak ostatně vývojáři slibují, hráči budou překvapení hloubkou simulace, což podtrhují i některými záběry přímo do hry, konkrétně na obrazovky správy jezdců, zaměstnanců továrny nebo vývoje monopostu. Podle dalších vyjádření Frontieru se navíc zdá, že hra bude adekvátně fungovat i na ploše několika sezón, což může dojít k situacím, kdy už například v konkrétním roce nebudete mít další finance a rozhodnete se plně se soustředit na vývoj vozu pro další sezónu. To s sebou ale může přinést špatný výsledek na konci aktuálního ročníku, odklon sponzorů a spirálu, ze které se nebude tak snadné dostat zase na vrchol.
V tiskové zprávě pak vývojáři znovu připomínají, že stran závodních víkendů je jejich cílem přinést hráčům zážitek na úrovni televizního přenosu. Za tímto účelem pracují nejen na zmíněné grafice, ale také celkové prezentaci, jako je odpovídající grafika nebo zapojení skutečných komentátorů. Jmenovitě se jedná o vedoucího komentátora F1 pro televizní stanici Sky Sports Davida Crofta, kterého doplní neméně známý Karun Chandhok. Svými skutečnými hlasy ale promluví i všichni závodníci, kteří budou rádiem odpovídat na pokyny udílené z boxové uličky. Právě komunikace má být klíčem k úspěchu, stejně jako rychlé rozhodování a schopnost předvídat situaci. Zcela určitě tak dojde na nejrůznější snahy zajet do boxu dřív než soupeř, případně využít nastalých momentů a zůstat na trati o něco déle. Do hry vstoupí rovněž systém dynamického počasí, které může výrazně ovlivnit celý závod i jeho strategii a počítat se musí i s takovými drobnostmi, jako jsou chyby mechaniků či samotných jezdců.
V dalších deníčcích se chtějí lidé z Frontieru věnovat grafice, ozvučení, animaci mechaniků a zmiňovanému rádiu, které má být unikátním prvkem, patrně přesahujícím možnosti F1 od Codies. Nových videí se máme dočkat v nadcházejících měsících, stále ovšem platí, že je hra naplánovaná na letošní léto, takže už mnoho času nezbývá. F1 Manager 2022 bude dostupný na PC přes Steam a Epic Games Store, stejně jako na Xboxu One, Xboxu Series, Playstationu 4 a PlayStationu 5.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.