O kontroverzi, která doprovází nejnovější díl série Gran Turismo, jsme vás informovali opakovaně. Vše začalo tím, že novináři neměli přístup k sekundární monetizaci skrze mikrotransakce, které se ihned po vydání projevily jako značný problém. Skutečná cena některých vozidel se totiž šplhala až na úroveň stovek korun a v kombinaci s nízkým přídělem herních kreditů za odježděné závody se obraz Gran Turisma 7 začal měnit k nepříjemnému grindu. Vývojáři pak sice zareagovali a snažili se herní ekonomiku nově nastavit, což se projevilo zejména na zvýšené dotaci kreditů za závody i zpřístupnění závodů zcela nových, nyní se však podle informací magazínu GT Planet vrací některé z již upravených věcí do původních kolejí.
The new #granturismo7 update is now available, with new cars, new races, new menu books, online time trial, image export… the list goes on, and on!https://t.co/zhEQYbjtiU
— GTPlanet (@GTPlanetNews) May 26, 2022
Gran Turismo 7 obdrželo patch na verzi 1.15, který v oficiálním popisu na stránkách série upozorňuje, že ceny některých legendárních vozidel se mohou zvýšit. Vše má být v souladu se spoluprací vývojářů z Polyphony Digital a společnosti Hagerty Collection, která ve Spojených státech funguje jako pojišťovna luxusních vozů či jako odhadce jejich ceny. Protože se vývojáři zavázali, oceňovat vozidla ve své hře na základě skutečných cen předložených lidmi z Hagerty, dojde v příštím updatu k adekvátním úpravám, podle GT Planet to ale hráči významně pocítí. Z aktuálních dat hry a poznatků insiderů se totiž podařilo získat údajné informace o nových cenách u 27 vozidel, přičemž v některých případech půjde až o téměř dvojnásobný nárůst.
Diskutující začali sepisovat seznam prvků, které v GT 7 podle nich stále chybí a poukazují na to, že se velká část nutného grindu nijak nezměnila.
Například Ferrari F40 zdraží z aktuální ceny 1,35 milionů kreditů na 2,6 milionů, Lamborghini Miura P400 bude o 900 tisíc dražší, Mercedes-Benz 300 SL dokonce o dva miliony a podobným způsobem bychom mohli pokračovat u dalších luxusních vozidel podléhající oceňování lidmi z Hagerty. Přehlednou tabulku dal dohromady redaktor GT Planet Eggstor, a jak si patrně umíte sami představit, velkou radost s ní v řadách fanoušků série nevyvolal. Naopak, diskutující začali sepisovat seznam prvků, které v GT 7 podle nich stále chybí a poukazují na to, že se velká část nutného grindu nijak nezměnila. Hráčům chybí sezónní eventy, více víkendových časovek, volají rovněž po bonusech v případech, kdy nastoupí do závodů se slabším vozem a kritizují nevalné odměny z rulety nebo výdělky z multiplayeru.
Jak ovšem ve svém vláknu uvádí Eggstor, Polyphony Digital bude zřejmě zvyšovat i ceny za jednotlivé části vozidel v sekci tuningu a soustavně se zaměřuje na oblíbené způsoby, které hráčům slouží jako nejefektivnější příjem kreditů. Šlo například o exploit s vozem Dodge SRT Tomahawk X VGT, který bylo možné použít v nejlépe dotovaném závodě Tokyo Express World Touring Car 600, což už ale přirozeně v tuto chvíli nejde. Hráči, kteří odmítli přijmout filosofii za celým Gran Turismem 7, tedy užívat si jízdu a postupně sbírat všechna vozidla, tak mají další důvody ke kritice a i nadále přispívají k tomu, že je nové GT nejhůře hodnocenou hrou od Sony na portále Metacritic.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.