branding
God of War Ragnarök, Sony Interactive Entertainment, Přístupnost v God of War se začíná rýsovat jako v TLOU 2

Přístupnost v God of War se začíná rýsovat jako v TLOU 2

Hra má režim vysokého kontrastu, škálovatelné UI, hlasový popis scén a zvukovou navigaci

Zdroj: Sony
20. 5. 2022
Název: God of War Ragnarök Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Datum vydání:
9. 11. 2022
19. 9. 2024 (PC)

Podobně jako vývojáři ze studia Naughty Dog v případě The Last of Us Part II, také lidé ze studia Sony Santa Monica myslí při vývoji God of War: Ragnarök na prvky přístupnosti. Pro hráče, kteří potřebují specifické nastavení, aby si mohli titul vůbec zahrát, připravují dlouhý seznam pomocníků, v nichž se dostávají i ke zvukové navigaci a snaze zpřístupnit hru nevidomým. Ačkoliv zatím v tomto ohledu nemáme všechny detaily, zdá se, že vliv Naughty Dog na interní studia Sony je značný a bylo by až nevýslovně záslužné, kdyby se o stejnou míru přístupnosti, kterou lidé kolem Neila Druckmanna prokázali u pokračování The Last of Us, pokusili i ostatní.

O přístupnosti v God of War: Ragnarök informuje vedoucí UX designérka Mila Pavlin, která se v úvodu článku na blogu PlayStationu odkazuje na funkce dostupné už v předchozí hře z roku 2018. V první řadě vývojáři přepracovali celé uživatelské rozhraní, aby bylo flexibilnější a lépe se četlo. Dále přidali možnost kompletně si přemapovat ovladač a dále upravit jednotlivé mechanismy soubojového systému, který bude nepochybně tvořit značnou část celého zážitku. „Zachováváme všechny prvky přístupnosti z God of War a rozšiřujeme je o více než dalších 60 bodů nastavení, aby hratelnost odpovídala vašemu stylu a potřebám,“ dodává Pavlin a pouští se do rozsáhlého rozboru jednotlivých okruhů.

Počítat tak můžete například s automatickým sprintem nebo tečkou uprostřed obrazu, pokud se vám například při hraní dělá nevolno. Vývojáři také přepracovali systém titulků, pro které nabízí spoustu velikostí, barev a pozadí, aby například hráči se sníženým barvocitem nebo jinými poruchami zraku mohli text bez dalších obtíží přečíst. Konkrétně lze nezávisle na sobě nastavit několik velikostí fontů, vybírat ze sady standardních barev, rozhodnout se, zda se mají zobrazovat jména mluvčích, případně jakým způsobem má být do titulků promítnutý zvuk pro neslyšící. V tomto ohledu bude God of War: Ragnarök samozřejmě počítat i s obrazovou indikací toho, odkud přichází zvuky, čímž by měla být usnadněna celková orientace v prostoru a nemělo by docházet ke zmatení například při řešení hádanek.

Dalším důležitým prvkem přístupnosti je režim vysokého kontrastu, který z dostupných screenshotů působí identicky jako v již zmiňovaném The Last of Us Part II. Hráči si mohou sami přesně zvolit, jaký barevný režim se použije a na co přesně budou jednotlivé vrstvy aplikovány. Smyslem je učinit předměty i postavy jasně viditelné překrytím jednolitou barvou, případně jí identifikovat body pro lezení, samotné předměty ve hře nebo speciální efekty vyvolané konkrétními činy ve hře. Nejdůležitější pro hráče se zrakovým hendikepem však bude navigační systém spojený se zvukovými nápovědami, díky kterým by mělo být snadné a pro některé hráče vůbec možné God of War: Ragnarök efektivně hrát.

Navigační systém se má postarat o orientaci kamery kýženým směrem po stisku jediného tlačítka. Například v boji to znamená uzamknutí pohledu na konkrétního protivníka, zatímco během přesunu z místa na místo přesnou orientaci k dalšímu bodu, který je nutné zdolat pro posun hry. Zvukové nápovědy jsou s tímto systémem úzce spojeny, takže by měly dát hráči přehled o tom, jaké aktivní prvky se ve hře nachází a především kde, což je nezbytné pro nevidomé, kteří by si chtěli nový God of War sami zahrát. V bojích má zvuková nápověda indikovat například zaměření cíle nebo změnu zbraně, což je rovněž klíčové pro celkovou orientaci a začíná se zdát, že Ragnarök se skutečně v rámci přístupnosti hrdě postaví vedle The Last of Us Part II. Aby byl totiž celý systém kompletní, vývojáři počítají také s automatickým přeskakováním překážek či propastí a dalších bodů ve hře, takže ani v těchto případech by hráči nemuseli narážet na žádné problémy. Bohužel, zatím máme k dispozici jen krátká videa bez podrobnějšího popisu, už nyní ale působí přístupnost v očekávaném pokračování God of War velmi slibně.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru