branding
Phonopolis, Amanita Design, Phonopolis má přinést čerstvý vítr do produkce Amanity

Phonopolis má přinést čerstvý vítr do produkce Amanity

Podívejte se na první záběry z „papírové“ hry. České studio zkouší 3D grafiku a vypravěče

Zdroj: Amanita Design
18. 5. 2022
Název: Phonopolis Vývojář: Vydavatel:

Vývojáři ze studia Amanita Design oficiálně představují svůj další projekt, kterým je podle předchozích náznaků z papíru vytvořená hra Phonopolis. Po zmínkách na Anifilmu se tým ve složení Eva Marková, Petr Filipovič a Oto Dostál konečně dostává ke zveřejnění prvních detailů, včetně krásných obrázků, artworků a hlavně prvního teaseru, na kterém můžete Phonoplis konečně sledovat v pohybu. Oproti tradiční produkci Amanita Design se navíc Phonopolis ponoří do vod trojrozměrné grafiky, přinese o trochu vážnější téma, než je procházka lesem nebo proplétání se mezi oživlým nábytkem a rovněž na hráče skrze vypravěče promluví skutečnou řečí, ne jen roztomilými skřeky a heky, které byly doménou předchozích her.

Phonopolis je projekt, který se nezrodil přímo v Amanitě – do studia přišel až poté, kdy se zmiňovaná autorská trojice – bývalí spolužáci z ateliéru Animované tvorby na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně – už pustila do práce. Hra nicméně zaujala zakladatele studia Jakuba Dvorského a v roce 2016 jménem Amanity vývoj zaštítil. V tu chvíli se prý mnohé změnilo, včetně názvu i zamýšleného designu, ale od té doby se projekt doslova rodí pod rukama svých tvůrců a konečně uzrála chvíle, aby na něj mohla nahlédnout širší veřejnost. Jak už je zmíněno výše, Phonopolis bude tak trochu jinou hrou, než jakou byste možná od slavného studia působícího v Praze i Brně čekali. Stále by si měl zachovat hravost, nadsázku a vtipné groteskní momenty, ale jinak se v něm ponoříme do těžké dystopie ve městě Phonopolis, kterému pevnou rukou vládne Vůdce.

Hlavní roli ve Phonopolis – a příznačně ve hře i samotném městě – hraje Felix. Nenápadný mladík, který se svými spoluobčany nevědomky čelí velké hrozbě. Autoritářský Vůdce totiž vytvořil systém amplionů, prostřednictvím kterých vysílá podprahové povely, a těmi celou společnost vede k dokonalosti. Za cílem, který mohl být ve svém zárodku ušlechtilou snahou o dosažení bezchybného společenství, se však skrývá otroctví a Felix si uvědomí, že honba za Absolutním tónem, které Vůdce zasvětil svůj život, může skončit katastrofou. Hlavní náplní tedy bude překazit všechny Vůdcovy plány a postarat se o to, že společnost přežije ve své nedokonalosti.

Jak uvádí autoři, Phonopolis ideově, ale i vizuálně odkazuje na meziválečné avantgardní umělecké směry, jako je konstruktivismus, futurismus či supermatismus. Hra operuje s termíny jako propaganda, manipulace nebo individualismus a může v některých okamžicích působit velmi naléhavě. Autorka grafických návrhů Eva Marková nicméně dodává, že celková stylizace je spojená s humorem i nadsázkou, takže by i výsledný obsah neměl být příliš vzdálen hravosti dětských hraček a papírových skládaček. „Hráči chceme předat nadhled a trochu upřímné dětské veselosti,“ říká Marková a svá slova nechává doplnit artworky a screenshoty. Phonopolis je totiž po technické stránce velmi unikátní projekt a přídomky jako papírová hra nejsou vytržené z kontextu. Celé město totiž skutečně vzniklo z papíru, stejně jako všechny objekty a postavy, které jsou následně digitalizovány, výsledné textury přenášeny na 3D modely a ty jsou následně rozanimovány v prostředí, které opravdu vypadá jako model města z vlnité lepenky.

„Přestože naší hru vyvíjíme ve 3D enginu, snažím se co největší množství kulis, postaviček a dalších prvků vyrábět ručně,“ vysvětluje technical artist Oto Dostál. „Všechny textury malujeme na karton, který následně vystřihujeme, digitalizujeme a poté umísťujeme na příslušný 3D model. Chceme, aby na lidi působila Phonopolis nejen jako počítačová hra, ale hlavně jako takový malý, ručně vyrobený svět,“ dodává Dostál. A nutno přiznat, že i když jsme rozpohybovaných záběrů nedostali s představením mnoho, průvod ulicí města vypadá opravdu skvěle a při zachování stejné míry detailů napříč celou hrou slibuje doslova pastvu pro oči. Vývojáři nicméně potvrzují, že by forma neměla zvítězit nad obsahem či hratelností, takže v tomto ohledu budeme s Felixem řešit podle očekávání nejrůznější hádanky a prozkoumávat celý svět. Nedílnou součástí Phonopolis – ale produkce Amanity jako takové – je samozřejmě hudba a zvuky, o které se starají veteráni Tomáš Dvořák, alias Floex a Matouš Godík. Společně pracovali na Samorostu 3, ale podepsali se i pod Machinarium, Pilgrims nebo Creaks.

Jediné, co vám může na konci tohohle povedeného představení trochu zkazit chuť, je fakt, že má titul ještě daleko ke svému dokončení. Jak už naznačoval Jakub Dvorský na Anifilmu, ne všechny součásti jsou hotové, případně ve své finální podobě, Amanita dává na srozuměnou, že Phonopolis téměř jistě nevyjde v příštím roce. Nejbližším termínem, byť hodně vágním, tak je rok 2024, kdy by mohla hra dorazit na PC, Mac a další, v tuto chvíli neupřesněné platformy. Od dnešního oznámení ale autoři hry budou v pravidelnějších intervalech informovat o postupu prací, zřejmě se dočkáme i dalšího obrazového materiálu a vše by už kolem projektu mělo být živější. Ostatně, už v tuto chvíli můžete zavítat na Steam, kde má hra svou kartu a je jí možné přidat do seznamu přání.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru