branding
Duke Nukem Forever, 2K Games, Na internet unikl nevydaný Duke Nukem Forever z roku 2001

Na internet unikl build Duke Nukem Forever z roku 2001

Obsahuje většinu úrovní a funkční editor. Hratelná verze by měla být uvolněna v červnu

Zdroj: 3D Realms
9. 5. 2022
Název: Duke Nukem Forever Vývojář: , , , Vydavatel: Platformy: , , , Žánr: Datum vydání: 10. 6. 2011

Mohlo to být docela obyčejné pondělí, ale internet se rozhodl do letargického začátku týdne hodit granát. V podstatě odnikud se totiž zjevily informace o uniklém buildu původní verze hry Duke Nukem Forever, která byla oznámena v roce 1997 po úspěchu Duke Nukem 3D a vyšla ve své zřejmě mnohokrát přepracované podobě až v roce 2011 pod hlavičkou Gearboxu. Verze, která je nyní v rukou člověka s přezdívkou x0r, má obsahovat několik plně hratelných úrovní a je tím, na čem ještě v roce 2001 pracovalo studio 3D Realms. Hráči tak mají vskutku ojedinělou příležitost ponořit se do šťavnaté minulosti jedné z nejslavnějších herních sérií a doplnit chybějící dílky mozaiky, navíc s příslibem, že nebudou muset vycházet jen z dnes dostupných videí a obrázků, ale že si už brzy budou moci sami uniklý build zahrát.

Update: Duke Nukem Forever z roku 2001 už lze stáhnout

Pokračuje původní zpráva: Informace se objevily na 4Chanu, což s sebou sice automaticky přináší značné pochyby, v tomto případě ale máme k dispozici spoustu grafického materiálu, jehož původ je nezpochybnitelný. Jak už je uvedeno výše, o únik se postaral dosud tajemný uživatel zmíněného fóra x0r, který odpověděl v dlouhém vlákně na několik palčivých dotazů. Co se týče obsahu, build prý obsahuje téměř všechny zamýšlené úrovně s tím, že velká část z nich je hratelná, ale ne ve všech jsou rozmístění nepřátelé. Podstatné, zejména tedy pro ověření věrohodnosti celého úniku, je také přítomnost veškerého obsahu, který byl prezentován na E3 v roce 2001 a z něhož by sestaven trailer, který je přirozeně dodnes k dohledání na YouTube.

Hru pohání Unreal Engine první generace, ve hře jsou striptérky, nachází se v ní také zmenšovací zbraň, ale pro změnu tam nenajdete Bombshell – parťačku, která měla Duka doprovázet v DNF.

Leaker zároveň vyvrátil, že by se mělo jednat jen o editor a naznačil, že uvažuje také nad zveřejněním celého zdrojového kódu. Všichni, kdo by si chtěli poslední vizi Duke Nukem Forever od 3D Realms zkrátka jen vyzkoušet, se pak nabídne příležitost v červnu, kdy má být celý build uvolněn k dispozici všem. Vrátíme-li se však k editoru, i ten je prý obsažen, lze jej zkompilovat a funguje, což otevírá cestu k fanouškovskému dokončení hry a reinkarnaci zapomenuté legendy v jedné ze svých předchozích forem. Hru pohání Unreal Engine první generace, ve hře jsou striptérky, nachází se v ní také zmenšovací zbraň, ale pro změnu tam nenajdete Bombshell – parťačku, která měla Duka doprovázet v DNF, ale v průběhu vývoje byla vyškrtnuta. Jak uvádí x0r, jediný odkaz na ni vede skrze log, který zaznamenal smazání jejího modelu, takže ve skutečnosti nejde o zcela původní vizi, ale jednoduše o iteraci, kterou zkoušeli lidé z 3D Realms dokončit, i když nešlo o finální podobu, po které vývoj spadl do klína Gearboxu.

Aby leaker dodal váhu svým slovům, zveřejnil několik nahrávek a sadu screenshotů, včetně detailů adresářové struktury, takže si sami můžete udělat obrázek o tom, nakolik zajímavý tenhle únik vlastně je. Jen malá nápověda – je zajímavý hodně. Pro kontext jen doplníme, že hra měla vyjít už v roce 1998 – vývojáři ji ukázali na tehdejší E3, potvrdili, že vzniká na enginu Quaka II a celý svět byl okouzlen. Spoluzakladatel 3D Realms George Broussard však měl být posedlý technologiemi a jen velmi krátce po E3 oznámil přechod na Unreal Engine, čímž se vývoj přirozeně protáhnul. Vývojáři ale o hře nepřestali informovat, hru ukázali na E3 2001 – z tohoto roku pochází popisovaný build – a opět dali hráčům naději. Vývoj se však ve 3D Realms vlekl až do roku 2009, kdy studio žádalo po Take-Two dalších 6 milionů dolarů, aby už konečně titul dokončili, jenže na tom už se s vydavatelem nedokázali dohodnout. V září 2010 tak značku koupil Randy Pitchford a jeho Gearbox Software, aby o pouhý rok později hra konečně vyšla. Stalo se tak po 14 letech a 44 dnech vývoje, čímž se hra mimo jiné zapsala do Guinnessovy knihy rekordů jako nejdéle vyvíjená hra.

¨

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru