V průběhu čtvrtečního večera vypršelo embargo pro vybrané novináře a tvůrce obsahu na informace o F1 22 od vývojářů z Codemasters. V návaznosti na velmi povedený oficiální trailer, představující trať v Miami, jsme měli poměrně velká očekávání, a i když skutečnost možná není tak zářivá, hře nemůžeme upřít pokrok v několika klíčových oblastech tak, jak vývojáři slibovali.
Jedno z nejprůkaznějších videí poskytl oblíbený youtuber Aarava, který sice natočil své první krůčky v rozpracované verzi F1 22, ale jeho komentář i záběry velmi dobře prezentují novinky, týkající se v první řadě prezentace. Jak lidé z Codemasters slíbili, změnili úvody závodů i komunikaci s jezdcem ze strany dalších členů týmu. Vrcholem jsou přepracované hlášky závodního inženýra, kterým už není nechvalně proslulý Jeff, ale skutečný inženýr Marc Priestly, který pracoval ve formuli 1 a tuto úlohu plnil ve stáji McLaren.
Pokud manuální řazení na start z nějakého důvodu budete chtít přeskočit, vstupuje do hry nová režie přenosů.
Aarava představil také manuální zaváděcí kolo, konkrétně řazení na startovní rošt ke sprintu v Miami, kdy musí hráč přesně vystihnout, kdy zastavit a dostane i příslušné hodnocení. Pokud manuální řazení na start z nějakého důvodu budete chtít přeskočit, vstupuje do hry nová režie přenosů, takže si můžete udělat pohodlí a sledovat začátek závodu i s rozšířeným komentářem. Aarava se následně zaměřuje také na přepracované zastávky v boxech, které můžete opět buďto sledovat díky novým záběrům a detailnější animaci jednotlivých techniků, nebo sami manuálně prožít. Podobně jako při startech je nutné přesně trefit brždění a ve správný okamžik opět odstartovat zpět na trať.
Aarava dále mluví o pneumatikách, které byly rovněž přepracovány ve smyslu jejich fyziky. Vývojáři se snažili do hry přenést problémy se zahříváním pneumatik, s čímž se perou i skuteční jezdci a podle oblíbeného youtubera je s patřičným nastavením opravdu hodně znát, když nejsou v optimálním rozmezí teplot. Auto se chová značně nepředvídatelně, má pochopitelně tendenci ztrácet trakci a pozlobí vás, než se zase všechno začne za několik kilometrů chovat standardně. Bohužel je ale ze záběrů patrné, že vývojáři možná ani nepředpovídali obrovské problémy s poskakováním letošních vozů, tedy tzv. efektem porpoisingu, kdy se monoposty kvůli přepracované podlaze ve vysokých rychlostech přisávají k zemi, aby od ní opět odskočily a tento efekt se neustále opakoval. Je to i důvod, proč například vozy Mercedesu stále nenašly rychlost z loňské sezóny, resp. proč technicky očividně skvěle zpracované monoposty Ferrari zažívají jednu z nejlepších sezón za poslední roky.
#F122 Supercars;
McLAREN 720s
McLAREN Artura
FERRARI F8 Tributo
FERRARI Roma
MERCEDES AMG GTR Pro
MERCEDES AMG GT Black Series
MERCEDES AMG GTR (As Safety Car)
ASTON MARTIN – Vantage F1 Edition
ASTON MARTIN DB11 AMR
ASTON MARTIN – Vantage (As Safety Car)— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) May 5, 2022
Bohužel, pryč jsou i skvělé zvuky z výše vzpomínaného traileru, které opět ve hře sklouzávají do nevýrazného unisona, které nepřetíná ani podřazování a chybí typické „brrčení“. Jak ale upozorňuje Aarava i další, kdo mohli publikovat svá videa, k dispozici jim byla preview verze hry a právě zvuky jsou oblastí, kterou lze nepochybně aktualizovat, pokud se k tomu vývojáři rozhodnou. Posledním střípkem nových informací je seznam zastoupených supersportů, o kterých se spekulovalo ještě před oficiálním potvrzením, a nepřináší jej nikdo jiný než insider Tom Henderson. V tweetu si můžete prohlédnout, o jaké vozy nad rámec již zachyceného McLarenu 720S jde, upozorňujeme ale, že desítka vozů je trochu uměle přifouknuta u Mercedesu a Astonu Martin, které poskytují své vozy GTR, resp. Vantage coby safety car.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.