Pokud jste si při čtení našeho exkluzivního preview s dojmy z průchodu první úrovní české hry Matcho posteskli, že se sami nemůžete podívat na video, máme pro vás dobrou zprávu. Vývojáři ze studia FiolaSoft totiž po příběhovém traileru zveřejnili desetiminutovou gameplay ukázku, ve které sice neprojdete celým levelem, ale můžete se konečně sami podívat, jak vypadá souboj s barevnými brouky nebo jak fungují ve hře některé parkourové sekvence.
Jak už jsme popisovali v polovině dubna, hlavní hrdina Max se v misi První kontakt střetává s barevnými roboty vůbec poprvé. Stejně jako hráč tedy musí i on sám nejprve zjistit, jaký potenciál mu přináší jeho záhadná nemoc, dovolující vystřelovat energetické projektily z dlaní, kterými svazuje roboty stejné barvy. Krátce po úvodním souboji se ale už na scéně objeví první z trochu silnějších nepřátel, na kterého je nutné uplatnit trochu více taktiky, než jen hledání třech robůtků stejné barvy ve vysoké trávě. Vývojáři ostatně naznačili, že tohle je jen začátek a později v průběhu hraní přijdou ke slovu nejrůznější komba a další typy protivníků.
Akrobatická část mi přišla i s ohledem na předchozí produkci FiolaSoftu – zejména tedy Blackhole – jako velmi slibná.
Co se týče akrobatických pasáží, Max může překonávat kolmé stěny, případně využívat nejrůznějších energetických trampolín, aby se dostal na zdánlivě nedostupná místa nebo v konkrétních pasážích misí splnil časové výzvy. Tou je i v samém závěru naznačená prostorová hádanka, kterou sice vývojáři záměrně nevyřešili, ale spočívá ve využití odrážecí plošinky ve spodním patře tak, abyste stihli v časovém limitu aktivovat všechny tři terminály. Právě tato část mi přišla i s ohledem na předchozí produkci FiolaSoftu – zejména tedy Blackhole – jako velmi slibná a uvidíme, v jaké míře budou napříč Matchem zastoupeny.
V průběhu ukázky můžete přirozeně hodnotit i grafiku, vývojáři ale rychlou reakcí na úvodní kritiku obličejů a některých dalších částí ovšem dali jasně najevo, že hru i po této stránce ladí a video tak přirozeně nereprezentuje finální podobu hry. Pokud se chcete dozvědět více, kromě zmiňovaného preview doporučujeme také rozhovor s producentem hry Filipem Kraucherem, který proběhl v jednom z našich předchozích vidcastů. Rozebírali jsme například i konzolové verze nebo termín vydání, který s největší pravděpodobností sklouzne až na začátek roku 2023.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nevím zda je dobrý v dnešní přesycené době prezentovat tak pomalý gameplay, nedejbože tutorial..
Ty pomalé puzzle, stealth, skákací pasáže… nevím no, strašná škoda, za mě to tam nepatří… těšil jsem se na frenetickou match 3 akci, kde budu rotačakem kropit tisíce barevných bublin a nepřátel…
Naskočit po jiných hrách do tohoto a plížit se tam mezi robotama… hele byla to nuda i v horizon zero dawn, neumím si představit, že to bude jiné než time consuming…