Přírodní katastrofy patří od nepaměti k budovatelským strategiím. Ta, která ohrožuje obyvatele hry Laysara: Summit Kingdom, ale patří rozhodně k těm méně obvyklým. Představte si, že si budujete své malé království vysoko v horách na úbočí strmého svahu a jako by to samo o sobě nestačilo, kromě jiného nebezpečí vaše obyvatele čas od času zavalí lavina. Taková je v kostce premisa novinky od studia Quite OK Games.
Vybudovat prosperující osadu a později celé město na prudkém vrcholu nebude žádný med. Panují tu nehostinné podmínky a vy svou strategii musíte uzpůsobit divokému prostředí. Musíte pečlivě plánovat produkční řetězce a uspokojit potřeby vaší kastovní společnosti rozdělené do tří úrovní. Ať si ale povedete sebelépe, nezapomínejte na to, že tady má počasí a jeho rozmary nad lidmi vždy navrch.
Logicky byste si tak mohli položit otázku, proč tady vlastně někdo chce žít. Podle vývojářů musíme vybudovat nový domov pro náš lid vyhnaný z nížin. A kdo jsme my, abychom to zpochybňovali? Zeptejte se lidí v Nepálu nebo Tibetu, co je láká na řídkém vzduchu vysokých nadmořských výšek. V kampani i sandboxovém režimu máme založit postupně několik různých měst. Každé z nich přitom vyroste na unikátní hoře s jedinečnými podmínkami. Naše města mají koexistovat ve vzájemné symbióze a vytvořit dohromady obchodní síť, kterou pak můžeme využívat pro své potřeby.
Jednotlivé hory se mají lišit tvarem, vegetací, dostupností zdrojů, podmínkami, počasím i výzvami. Někde budeme mít spoustu místa k farmaření, jinde bude třeba soustředit se na získávání cenných přírodních zdrojů z nebezpečného okolí ledovců. A pokud se vám něčeho vůbec nedostává, můžete to zkusit dopravit z jiné oblasti. Zmíněné laviny přitom mají představovat všudypřítomné a neustálé nebezpečí. Nemůžeme je prý zastavit, ale podle autorů se na ně lze připravit. Můžeme připravit přirozené přírodní bariéry i postavit umělé překážky, které odkloní sníh z cesty tomu nejzranitelnějšímu. Laviny také lze spustit cíleně, pokud člověk myslí, že je zvládne lépe, než se tak stane organicky. Sílu lavin ale lze využít rovněž ve vlastní prospěch.
Na strmé hoře, kde i pár metrů pod sebou nebo nad sebou číhá samé nebezpečí, se podle vývojářů neobejdeme bez komplexního přepravního systému. Ten čítá nejen cesty a můstky, ale také různé mechanismy a síť je třeba neustále optimalizovat, jak vaše město roste a s ním i počet obyvatel horského království. Jestliže tohle všechno hráč zvládne, může už před sebe postavit poslední a nejnáročnější úkol. Na samém vrcholku hory je možné vztyčit chrám, který se může stát symbolem vaší odvahy a také dokonale zvládnuté logistiky.
Na boj a jiné výzvy byste ovšem v tomto nehostinném prostředí čekali marně. Autoři upozorňují, že Laysara: Summit Kingdom bude čistě budovatelská strategie zaměřená výhradně na ekonomiku, zdroje a přežití v nepřátelském světě. Hra tak nebude obsahovat žádný aspekt válčení. Vzhledem k tomu, že své město budete budovat na hoře, asi nemá smysl dvakrát zdůrazňovat, že hra bude hodně vertikálně orientovaná a k plánování je třeba přistoupit zcela odlišně než v případě SimCity nebo Cities.
Quite OK Games je maličké polské studio, které tvoří pár lidí. Tým se dal dohromady na začátku loňského roku, aby pracoval na debutu v podobě hry Laysara: Summit Kingdom.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.