V průběhu minulého víkendu přinesl portál Business Insider informaci, že Microsoft údajně uvažuje o integraci reklam do vybraných free to play titulů na Xboxu, potažmo Windows. Ze stejné místo nyní přichází takřka identická zpráva, která se však týká největšího konkurenta Microsoftu na poli her – společnosti Sony. Také japonský gigant se má v těchto dnech rozhodovat nad tím, zda a případně v jaké podobě umožní vývojářům a vydavatelům dále monetizovat jejich bezplatné tituly, přičemž má už údajně probíhat i konkrétní testování a služba by měla být podle dostupných informací po 18měsíčním vývoji uvedena už v závěru letošního roku.
Sony is cooking up plans to run ads in PlayStation games as rival Microsoft plans a similar program with Xbox https://t.co/ZL0YartvJk
— Advertising Insider (@AdsInsider) April 20, 2022
„Cílem je, aby reklamy vypadaly jako součást hry, podobě jako digitální billboardy na sportovních stadionech,“ tvrdí Business Insider a v podstatě tak kopíruje detaily, které byly k dispozici v souvislosti s Microsoftem. Neznamená to totiž, že by se výrobci konzolí rovnou vrhli do implementace v podobě agresivních nepřeskočitelných videí, známých ze sféry mobilního hraní, ale naopak chtějí nabídnout takový inzertní prostor, který by do zážitku z hraní vstupoval jen minimálně. „Formáty by mohly zahrnovat reklamy, které divákům poskytují odměny za jejich zhlédnutí, případně by mohlo jít o propagaci herních předmětů, jako jsou například skiny,“ uvádí Business Insider. Právě sportovní nebo závodní tituly tak poskytují poměrně jasný návod, jak by mohla být implementace pojata, nic konkrétního ale o plánech Sony známo není.
Nevíme proto, zda by i Sony – alespoň po nějaký čas – nevyžadovala žádný podíl z takovýchto příjmů, jako naznačovaly spekulace ohledně Microsoftu, ale je pravděpodobné, že v tomto ohledu budou obě společnosti postupovat obdobně. Dá se proto uvažovat i nad tím, že také v případě Sony dojde na pečlivější výběr, případně jasné vymezení, jaké reklamy lze použít a hlavně, kdo k těmto funkcím dostane přístup. Otevřít stavidla naplno by totiž znamenalo potenciální hrozbu v podobě právě oněch mobilních reklam, které by hardcore hráči na konzolích patrně nepřijali tak snadno, jako například občasní hráči s telefony a tablety. Není navíc v zájmu výrobců konzolí, aby si na ně někdo skrze free to play hry – zvlášť, když nemusí nutně pocházet od first party titulů – ukazoval a přístup kritizoval, přesto musí jít pro vývojáře a vydavatele o velmi lákavou nabídku, která se může po nějakém čase začít vracet i Sony, resp. Microsoftu.
Vše bude ale samozřejmě záležet na komunikaci skrze oficiální kanály, kterými se zatím zprávy o reklamách tohoto stylu nešíří.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.