Společnost Sega už minulý rok oznámila, že vstoupí do nové éry prostřednictvím tzv. Super Game, o které jsme následující měsíce mluvili v jednotném čísle. Na začátku minulého týdne však došlo k upřesnění, že těchto super her je více a že vznikají na Unreal Enginu 5, což celou záhadu kolem dosud neoznámených titulů ještě více znepřehlednilo. Agentura Bloomberg však v úterý ráno zveřejnila zprávu, v níž se odvolává na zdroje obeznámené s děním v zákulisí a tvrdí, že prvními připravovanými tituly v rámci nadcházející 5leté iniciativy jsou rebooty Crazy Taxi a Jet Set Radio, původně z roku 2000.
Exclusive: Sega plans Crazy Taxi and Jet Set Radio as its „Super Game,“ people familiar with plan told Bloomberg. It currently aims four Super Game titles, including taxi and radio. https://t.co/ujNC8tZT4M
— Takashi Mochizuki (@6d6f636869) April 19, 2022
Podle Bloombergu jsou obě hry teprve na začátku svého vývoje a může dojít i k jejich zrušení, pokud se koncept neprokáže jako dostatečně životaschopný. Na druhou stranu už ale má minimálně zmíněné Crazy Taxi vznikat déle než rok a jeho vydání by se mohli hráči dočkat údajně v roce 2024 nebo 2025. Bloomberg dále doplňuje, že Sega pro své připravované hry využívá Fortnite jako určitý předobraz, což se ale nevztahuje k žánru battle royale, nýbrž k přístupu ve vytváření metaverza. Právě v tom jsou lidé z Epic Games velmi silní a do kulis i příběhu Fortnitu dokázali zapojit celou řadu zdánlivě nesouvisejících postav i reálií z filmů či jiných videoher, které jen posilují všeobecný zájem o samotnou hru.
Podle posledních vyjádření na konto super her je pak zjevné, že se Sega snaží o něco podobného a hodlá úspěšný recept Epicu zreplikovat. Oba připravované tituly tak sice mohou mít ty nejvyšší produkční kvality a vysoký AAA rozpočet, ale může jít o free to play hry s multiplayerem, NFT, podporou cloudu nebo dalšími sociálními prvky. V tomto ohledu Sega zmiňovala například interakci diváků během streamů za pomoci mechanismů, které by byl přímo implementované v připravovaných hrách. Dokonce zaznělo, že takový mix může i díky zapojení odborníků z celého spektra videoherní zábavy doručit jen Sega, zatím to ale považujeme za marketingovou proklamaci a necháme se přesvědčit až samotnými tituly.
Kombinace divoké hratelnosti, líbivé grafiky a kvalitního soundtracku by mohla hráče oslovit, zvlášť pokud Sega nenastaví příliš agresivní formu monetizace a poskytne hráčům dostatek prostoru k tomu, aby mezi sebou mohli soupeřit.
Na druhou stranu ovšem musíme uznat, že právě koncepty Crazy Taxi a Jet Set Radio by v případě masových titulů pro široké publikum mohly fungovat. V prvním případě – pokud jste se náhodou narodili až v novém tisíciletí – šlo o co nejsvižnější rozvážení zákazníků taxíkem po amerických městech. V tom druhém šlo pro změnu o divokou jízdu na kolečkových bruslích v kůži příslušníka gangu GGs po Tokiu, což přirozeně zahrnovalo nejen metání všemožných triků, ale také sprejování, soupeření s ostatními gangy a ujíždění policistům. Obě hry vyšly původně pro Dreamcast (v případě Crazy Taxy byla první arkádová verze z roku 1999, pozn. red.), i když se následně dostaly na celou řadu platforem a překročily několik generací. Bohatší bylo v tomto ohledu Crazy Taxi, které se dočkalo tří hlavních dílů a několika spin-offů pro Game Boy nebo PlayStation Portable, společného však s Jet Set Radio mají skutečnost, že téměř každá další hra v sérii byla – alespoň podle souhrnného hodnocení – horší než ta předchozí.
Jak už ale zaznělo, kombinace divoké hratelnosti, líbivé grafiky a kvalitního soundtracku by mohla hráče oslovit, zvlášť pokud Sega nenastaví příliš agresivní formu monetizace a poskytne hráčům dostatek prostoru k tomu, aby mezi sebou mohli soupeřit. Obsah se dá přidávat takřka donekonečna a podle všech oficiálních i neoficiálních náznaků hodlá Sega investovat nemalé peníze k tomu, aby novou kapitolu vlastní historie odstartovala opravdu ve velkém.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.