Studio Vicarious Visions, které je součástí Activisionu od roku 2005 a v poslední době pracovalo nad remastery Crashe Bandicoota nebo prvních dvou dílů Tonyho Hawka, bylo v průběhu loňska integrováno do struktury Blizzardu. Spekulovalo se, že Vicarious Visions zasáhne do vývoje remaku Diabla II, což se následně potvrdilo a stane se tak i v případě další spekulace. Tu loni v říjnu přinesl magazín Polygon, když tvrdil, že studio přijde o svoji dosavadní identitu a Blizzard jej přejmenuje, což se skutečně děje a Vicarious Visions tak střídá poměrně generický název Blizzard Albany. Vývojáři se k situaci vyjádřili krátce na Twitteru a potvrdili, že definitivní sloučení také znamená možnost nadále pracovat pouze na vývoji značek od Blizzardu, což se ne všem fanouškům podle komentářů zamlouvá.
We’ve officially merged with Blizzard Entertainment. Our development team will remain in Albany, NY and fully dedicated to Blizzard games. We invite you to follow us @Blizzard_Ent
— Vicarious Visions (@VvisionsStudio) April 12, 2022
„Oficiálně jsme se spojili s Blizzard Entertainment. Náš tým zůstává v Albany a je plně oddán hrám od Blizzardu. Sledovat nás můžete na účtu Blizzardu,“ napsali vývojáři včera na Twitteru a zdá se, že svůj vlastní účet na této síti již používat nebudou. Na druhou stranu to ale neznamená, že studio končí – naopak, setrvání na místě, kde bylo v roce 1991 založeno, je jasným důkazem, že se mění pouze obal společnosti, nikoliv jeho jádro. Neproběhlo ani žádné propouštění, jak se může v takových případech stát, tedy přesněji řečeno – dosud nebyla žádná restrukturalizace veřejně oznámena. Nezdá se však, že by Vicarious Visions mělo nějaké významné personální problémy, a pokud nedojde na změny týkající se celkové situace kolem Activisionu a Blizzardu, struktura studia by měla zůstat neměnná.
Největším problémem tak je v tuto chvíli ztráta vlastního dědictví a přetržení odkazu, které s sebou studio dlouhých 31 let neslo, což se hráčům i s ohledem na nostalgii příliš nelíbí. V komentářích připomínají, že by zaměstnanci Vicarious Visions nebyli jediní, kdo by po přejmenování právě z těchto důvodů zatoužili po změně a oslabili tak tým, který se sice převážnou část své existence věnoval portům, ale právě remastery – jak kompletní, leč věrné předělávky Crashe či Tonyho Hawka sami nazývali – pomohly studiu vybudovat silné renomé. Podle inzerátů na neobsazené pozice v Blizzardu Albany se však zdá, že momentálně budou pouze přidávat ruku k práci na Diablu IV, a nikoliv ve smyslu vývoje obsahu, ale spíše technologického pozadí a nástrojů, vzhledem k tomu, že hra vzniká v irvinské centrále.
Blizzard zatím přejmenování nekomentoval, jistým náznakem je ale také zrušení oficiálních stránek Vicarious Visions, které byly přesměrovány právě na seznam otevřených pracovních pozic v Albany.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.