Možná si při pravidelném čtení zpráv o tom, koho zase koupil novodobý evropský gigant Embracer, říkáte, že to už určitě musí skončit. Ale ne, nemusí. Tahle akviziční horečka se zřejmě ještě nevyčerpala a společnost plánuje další nákupy. Hodně nákupů. Jen od roku 2020 firma učinila 62 akvizicí v celkové hodnotě 8,1 miliardy dolarů. Šéf Embraceru Lars Wingefors přitom řekl listu Financial Times, že v nadcházejících měsících a letech plánuje podobné množství obchodů.
Wingefors doslova říká, že když uděláte jednu hru, podstupujete velké obchodní riziko. Když jich uděláte 200, snížíte ho.
Investovat chce do her ve Velké Británii, USA, Polsku i Číně a zaměřit se také na free-to-play tituly. Tržní hodnota firmy se odhaduje na necelých 10 miliard dolarů a vlastní 112 studií. Do portfolia firmy přitom nepatří jen videohry, ale také stolní hry nebo komiksy. Wingefors říká, že chtějí i nadále vydávat velké množství titulů, a snížit tím tak riziko. Spoléhat se podle něj na pár opravdu velkých her je prý mnohem riskantnější.
Wingefors doslova říká, že když uděláte jednu hru, podstupujete velké obchodní riziko. Když jich uděláte 200, snížíte ho. Embracer podle něj také dává svým dceřiným firmám, které jsou dnes rozdělené do 10 operačních skupin, velkou míru autonomie, protože podle něj není efektivní v takové struktuře mít centralizované vedení, které rozhoduje o všem. Ostatně nedávalo by ani smysl pokoušet se řídit desítky interních studií a kontrolovat každý aspekt jejich fungování.
Samotný Wingefors v rozhovoru pro Financial Times říká, že podle něj vybudovali něco skutečně jedinečného, co by bylo velmi těžké napodobit.
Přístup Embraceru se v tomto smyslu velmi liší od strategie jiných velkých vydavatelů. Nepochybně to ale souvisí také s tím, jak se firma zrodila, jaké byly její začátky a jak rychle vyrostla. Její portfolio sice už dnes tvoří také významné firmy a studia se slavnými značkami, relativně dlouho se ale Embracer spoléhal na hromadění menších týmů a IP, které měly kdysi zvuk, ale nebyly úplně aktuální.
Samotný Wingefors v rozhovoru pro Financial Times říká, že podle něj vybudovali něco skutečně jedinečného, co by bylo velmi těžké napodobit. Zakladatel a šéf firmy přitom nadále vlastní skoro čtvrtinu Embraceru. Dnes může svým způsobem konkurovat i těm největším gigantům a potenciál konsolidace trhu vycítil možná dřív než všichni ostatní. Zároveň ale musí být nesmírně obtížné udržet si přehled o všem, co se ve společnosti děje, varují analytici.
Embracer je hodně ovlivněn děním na Ukrajině a důsledky války. Společnost má totiž tisícovku zaměstnanců v Rusku, 250 v Bělorusku a 200 na Ukrajině.
Financial Times navíc upozorňuje, že i když Wingefors správně vycítil potenciál dobrých časů, zbývá zjistit, jak se mu povede v aktuální turbulentní době. Třeba s odkazem na to, že Embracer je hodně ovlivněn děním na Ukrajině a důsledky války. Společnost má totiž tisícovku zaměstnanců v Rusku, 250 v Bělorusku a 200 na Ukrajině.
Embracer má už přes 12 tisíc zaměstnanců ve 45 zemích světa. Patří mezi ně i české a jeden slovenský tým – Warhorse Studios (Praha), Ashborne Games (Brno) a Nine Rocks Games (Bratislava). Plus nenápadný podpůrný tým sídlící v Olomouci spadající pod Koch Media.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.