Finské studio Remedy Entertainment nečekaně oznámilo, že se po dohodě a podpisu smlouvy s Rockstar Games pustili do práce na remaku prvního a druhého dílu legendární střílečky Max Payne. Své oznámení na Twitteru vzápětí doplnili tiskovou zprávou, v níž si dohodu pochvalují zástupci Remedy i Rockstaru a podle ohlasů je jasné, že nejinak tomu je i na straně fanoušků série.
„Obě hry zanechaly nesmazatelnou stopu a byly chváleny pro svou neo-noirovou atmosféru, průlomový příběh a přestřelky s bullet-timem,“ uvádí tisková zpráva. Následně potvrzuje, že oba remaky vyvíjí Remedy pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series, kde je bude pohánět vlastní engin Northlight. Jde o technologii, na které běží Control, CrossfireX, Quantum Break a využije jej rovněž i Alan Wake 2. Vývoj bude financovat Rockstar a objem poskytnutých financí mají dle prohlášení odpovídat běžnému standardu AAA her od Remedy.
We are pleased to announce that we will remake the iconic Max Payne and Max Payne 2: The Fall of Max Payne, in a new development agreement with Rockstar Games.
Read the full press release here: https://t.co/gx9tuH425j
— Remedy Entertainment (@remedygames) April 6, 2022
Dle vyjádření Sama Housera, zakladatele Rockstar Games, vzešel nápad na předělání prvních dvou dílů přímo ze strany Remedy. Souhlas Rockstaru byl potřeba z toho důvodu, že ačkoli za hrami Max Payne a Max Payne 2: The Fall of Max Payne z let 2001 a 2003 stojí Remedy, práva na sérii byla prodána právě Rockstar. Tato společnost si už před převodem práv vzala na starost vydání druhého dílu a přidala i třetí díl v roce 2012, který je současně i nadále posledním přírůstkem do série.
Za Remedy se v tiskové zprávě vyjádřil generální ředitel Tero Virtala: „Max Payne měl vždy zvláštní místo v srdcích všech lidí z Remedy a víme, že miliony fanoušků po celém světě cítí totéž. Jsme nadšeni, že opět můžeme spolupracovat s našimi partnery z Rockstar Games a hráčům znovu zprostředkovat příběh, akci i atmosféru původních her v nové podobě.“
Jsme nadšeni, že opět můžeme spolupracovat s našimi partnery z Rockstar Games, a tak hráčům znovu zprostředkovat příběh, akci i atmosféru původních her v nové podobě.
Projekt je ovšem na úplném začátku, a tak lze jen těžko odhadovat, kdy může přepracovaný Max Payne (a zda jeho tváří bude stále Sam Lake) vyjít – ze strany Remedy ani Rockstaru nepřišel v tomto ohledu ani náznak, což ale není za dané situace ani příliš překvapivé. Vzhledem k tomu, že podpisem smlouvy projekt teprve začíná, může to celé ještě pěkných pár let trvat. V Remedy jsou navíc v jednom kole a kromě nedávno oznámeného druhého Alana Wakea mají navíc pracovat i na hře ze společného vesmíru Alana a Control nebo kooperativní FPS akci Vanguard.