Na konci loňského roku jsme se dozvěděli, že autoři Northgardu ze studia Shiro Games pracují na 4X strategii Dune: Spice Wars. V uplynulých měsících pak věnovali pozornost prvním dvěma frakcím, které budou moci hráči ve hře ovládat, a rozhodně nešlo o žádné překvapení. Pokud jste jen letmo seznámeni se světem, který vznikl v hlavě spisovatele Franka Herberta, odpověď znáte dopředu – Atreidé a Harkonnenové. Jenže Spice Wars nemají být jen o střetu dvou nejznámějších rodů, takže fanoušci s napětím očekávali, kdo přijde na řadu jako další. Fremeni? Nebo snad rod Ordos, kterého představila Dune II? Nikoliv, další představenou frakcí jsou pašeráci, kteří prahnou po koření stejně jako všichni ostatní a čistou náhodou se objevují na místech, kde je šance na zajímavý zisk.
Aby vše fungovalo v rámci pravidel 4X strategií a herního světa tak, jak jej navrhli lidé ze Shiro Games, pašeráci spravují vlastní území, mají ozbrojené síly a přirozeně i určitý politický vliv. Mají k dispozici také agenty, kteří se zapojují do jednání na jednotlivých planetách a budou zprostředkovateli dalších nástrojů v boji proti ostatním. Jejich ultimativním cílem je pozvednout své společenství na samostatný rod Landsraadu, k čemuž ale zřejmě povede ještě dlouhá cesta, a tou se hráči nebudou muset zřejmě příliš zabývat. Přesto se při hře za pašeráky i kohokoliv ostatního potkají s jedním z nejuznávanějších zástupců této frakce Esmarem Tuekem, který svůj vliv rozšiřuje zejména na pouštní planetě Arrakis, tedy přímo u zdroje cenného koření. „Esmar je obratný špionážní mistr, který má vazby na Fremeny, Kosmickou gildu i jednotlivé rody,“ uvádí vývojáři v aktualizaci, která se objevila i na postupně bobtnající kartě na Steamu a připomínají tak základní informace těm, kdo neznají knižní předlohu.
Kdo ji naopak znají, mohou už dopředu vytušit, že Tuek není jediným pašerákem a představitelem silné frakce. Jeho ubytovatelem je Drisq – rovněž známý z knihy, chybět nebude ani Esmarův syn Staban, velitel ochranky Bannerjee a obchodník s vodou Lingar Bewt. Stejně jako důležité postavy v řadách Atreidů a Harkonnenů budou představovat hrdiny se silou přímo ovlivňovat průběh bojů či celé války o Arrakis a koření. Co se týče způsobu hraní, vývojáři prozradili, že pašeráci začnou v polárních oblastech s šancí již velmi brzy narazit na ostatní frakce. V tu chvíli by však měla do hry vstoupit jejich schopnost infiltrovat nepřátelská sídla a před dobytím ovládnout jejich infrastrukturu pro lepší dosažení dalších oblastí Arrakisu. Jejich výhodou jsou rovněž zásoby polární vody, na jejímž prodeji mohou dále trénovat svou největší přednost, tedy maximalizaci ekonomických výsledků.
Mezi jejich nejsilnější jednotky patří skupina Mrchožroutů, která udělá všechno pro rychlý zisk. Neštítí se útoku na slabé či vyhladovělé jednotky a čím má protivník méně zásob, tím zuřivější prý Mrchožrouti umí být. Dalšími důležitými jednotkami ale budou bojovníci využívající chemické zbraně, odstřelovači, operátoři bojových dronů a v neposlední řadě obávaní nájemní vrazi Svobodné společnosti. Nakolik silná a univerzální frakce pašeráků bude, si neodvažujeme v tuto chvíli odhadovat, nezbývá proto nic jiného než počkat, než vývojáři zpřístupní Dune: Spice Wars v předběžném přístupu a nechají nás samotné nahlédnout na odvěký konflikt a jeho herní podobu. Mělo by to být ještě v průběhu tohoto roku!
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.