Hráči si posvítili na mikrotransakce v závodní hře Gran Turismo 7. A jejich výše, respektive ceny aut se jim ani trochu nelíbí. Například magazín Wccftech se dokonce vrátil ke své recenzi a novinku zpětně promítl do hodnocení. Protože v době recenzování byla cena mikrotransakcí skryta se v návaznosti na kritiku grindu dokonce autor rozhodl snížit známku z 9/10 na 8/10. Možný grind je samozřejmě v případě GT7 téma, které hráče rozděluje, a Chris Wray ve svém updatu k recenzi správě připomíná hry od Ubisoftu, z nichž některé i podle mě tak trochu hráče nutí vybrat si mezi mikrotransakcemi a opravdu pečlivým pomalý hraním, což není pro každého.
Auta, za která jste dali v GT Sport okolo pěti dolarů, teď stojí třeba 40 dolarů. Jinými slovy, ceny mikrotransakcí se výrazně zvedly.
Zatímco v případě her od Ubisoftu mi to také vadilo (což řada z vás, dlužno dodat, nevnímala stejně), u Gran Turisma 7 jsem spíš než grind kampaň a postupné doplňování garáže vnímal jako výhodu a součást progressu. Což je zvláštní. Ale je to dáno asi tím, že jsem se s Petrem těšil na to, že auta snů nebudou v novince pršet z nebe po každém závodu. A znovu – ekonomiku mikrotransakcí jsme dříve bohužel neznali. Nicméně na druhé straně chápu, že pokud si prostě někdo chce rychle koupit svého oblíbence, nemusí mu být při cenách v in-game měně dlouho dopřáno.
Jak se ale ukázalo, koupit si vysněný vůz za skutečné peníze není zrovna pro hráče, kteří mají hluboko do kapsy. Magazín Video Games Chronicle upozornil, že auta, za která jste dali v GT Sport okolo pěti dolarů, teď stojí třeba 40 dolarů. Jinými slovy, ceny mikrotransakcí se výrazně zvedly. K dispozici hráči mají různé baličky in-game měny až do výše 20 dolarů, respektive 529 korun. V případě hry, která se na českém PS Storu prodává za 1849 korun pro PS4 a 2119 korun pro PS5 a PS4 to není žádná lidovka. Celkem PlayStation Store nabízí čtyři balíčky, které obsahují 100 tisíc, 200 tisíc, 750 tisíc a 2 000 000 kreditů.
Auta ve hře se prodávají za desítky až stovky tisíc kreditů u těch levnějších modelů, ale jdou až do několika milionů u těch speciálních. U staršího videa ze State of Play se dokonce objevil vůz Mercedes-Benz S Barker Tourer za 20 milionů kreditů, jehož cenu snad raději ani nechci přepočítávat. Gran Turismo Sport umožnilo koupit jednotlivé auto v ceně 1 až 5 dolarů. V případě GT7 musíte koupit kredity a když zatoužíte po autě za několik milionů, rozutečou se vám opravdu rychle. Na některé vám ani jeden nejdražší balíček ani nebude stačit. Přirozeně vám nějaké kredity budou vždy chybět, anebo naopak zbudou. Nelze investovat přesnou částku. Další peníze pak vyklopíte třeba za dodatečné úpravy.
Zdaleka nejlépe ale ilustruje celou situaci konkrétní příklad v korunách. Pro tyto potřeby použijeme stejný vůz jako VGC. Chci si koupit Porsche 919 Hybrid ’16. 3 miliony kreditů na něj nemám. To znamená, že musím koupit dva balíčky se 2 miliony kreditů po 529 korunách. Celkem tedy dám 1058 korun, respektive jen za auto 793 korun, pokud nemám vlastní kredity. Nějaké mi naopak po obchodu zůstanou. V GT Sport se naproti tomu stejné auto prodává za 1 milion kreditů, ale pokud si ho chcete koupit přímo, zaplatíte za něj jen 79 korun. Kupujete rovnou daný vůz, žádné balíčky kreditů.
I když jste určitě z naší recenze a rozboru pochopili, že se nám líbí sběratelství aut v GT7, tahle konkrétní cenová politika se nelíbí ani nám a nejde zákazníkům příliš vstříc. Možná bych sám do mikrotransakcí ani nechtěl investovat, ale to mi nebrání vidět jejich extrémní ceny. Mluví se přitom o tom, že cena aut v kreditech by měla reflektovat pohyb skutečných cen některých vozů.
Ale abychom nekončili tak negativně, máme tu i nějaké dobré zprávy. Jednak nám studio Polyphony Digital slíbilo, že s dalšími updaty chystá do hry nové tratě, auta, události, mise, hudební rallye, další díly nebo úpravy lobby. Nejdůležitější zprávou uplynulých dní ovšem je vydání písně Vroom ze soundtracku GT7. Jde o píseň z hudební rallye, která vznikla ve spolupráci se Sony a vývojáři právě pro hru. Když jsme ji před vydáním hledali, nebyla na internetu k najití. Teď si jí můžete užít spolu s námi dosyta. Pokud ale song nedokážete dostat pak z hlavy, reklamace nepřijímáme…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A tam vychází, že se dá vydělat 50k za 5min. To znamená, že 3M / 50k = 60 jízd a 60jízd *5min = 300min a to se = 5h a to mě nepřijde moc. Když vezmu potaz, že jsem jezdil 24 hodinovky v GT2 a nechával Playstation přes noc zapnutý aby ihned v sobotu ráno mohl zasednou a zase umazat nějakou tu hodinu 😀 Nakonec výhra neodpovídala eventu 😀
Na druhou stranu ti co si za 5h hodin vyjezdí Porsche 919 Hybrid ’16, můžou mít dobrý pocit že ušetřili 700,- 😀