Společnost Sony před krátkou chvílí odhalila podobu headsetu PlayStation VR. Ačkoliv stále nevíme, kdy nová generace virtuální reality v podání japonské společnosti vypukne, po odtajnění ovladačů a technické specifikace přichází ke slovu to nejdůležitější. Samotná náhlavní souprava splňuje to, co jsme věděli dopředu – ke konzoli se bude připojovat jediným kabelem a nutno přiznat, že už od pohledu vypadá celkové řešení i díky menšímu průměru kabelu pohodlně. Co se týče základního tvaru, jednotlivé linie odpovídají liniím ovladačů Orb a Sony zůstává i nadále věrná specifickému uchycení na hlavu, které v podstatě odpovídá provedení původního headsetu.
Představení se stejně jako v předchozích případech ujal Hideaki Nišino, který popisuje headset PlayStation VR2 jako zařízení silně inspirované celkovým designem PlayStationu 5 a již zmiňovaných ovladačů. „Když náš tým designérů vytvářel konzoli PS5, měl na mysli i headset pro VR nové generace, takže si ve vzhledu všimnete jistých podobností,“ říká Nišino a poukazuje například na hrany nebo různá zaoblení za účelem co nejvyšší ergonomie při kontaktu s hlavou. „Naším cílem je vytvořit headset, který se stane nejen atraktivní součástí výzdoby vašeho obývacího pokoje, ale zároveň vás vtáhne do herního světa natolik, že téměř zapomenete na samotný headset nebo ovladače,“ dodává pak vzletně viceprezident plánování a managementu PlayStationu.
Sony ale chtěla nabídnout i vylepšení, takže na headsetu nalezneme kolečko pro nastavení čoček, došlo rovněž na celkové snížení hmotnosti a nechybí ani dříve slibovaný motor pro vibrace.
Podle jeho slov věnovala společnost Sony maximální péči zmiňované ergonomii, aby nikde nic netlačilo a nepřekáželo. Jako reference skutečně posloužil headset předchozí generace, protože japonská společnost obdržela spoustu pozitivních reakcí od uživatelů a měla tím pádem na čem stavět. Zachován byl například způsob změny velikosti průměru celého headsetu pomocí jednoduchého nastavitelného pásku v zadní části a stejné zůstaly i prvky jako nastavení čelního panelu nebo port na sluchátka. Sony ale chtěla nabídnout i vylepšení, takže na headsetu nalezneme kolečko pro nastavení čoček, došlo rovněž na celkové snížení hmotnosti a nechybí ani dříve slibovaný motor pro vibrace. Inovací, která má zvýšit uživatelský komfort zřejmě nejvíce, je nový systém ventilace, resp. proudění vzduchu před očima, aby nedocházelo k zamlžování čoček. Na návrhu pracoval art director Sony Interactive Entertainment Judžin Morisawa a výsledkem jsou průduchy na horní hraně, které vedou do mezery mezi krytem čočky a jejich uložením.
Poslední specialitkou pak má být použití stejných detailů na povrchu, jako je tomu u konzole PS5 nebo na ovladači DualSense. Jinak řečeno, pokud se dobře podíváte, měli byste vidět drobné symboly křížku, kolečka, čtverečku a trojúhelníku, dodávající celé sadě ucelený vzhled. Ve smyslu technického zpracování pak můžeme připomenout, že zařízení nabídne obraz v rozlišení 4K – konkrétně prostřednictvím dvou OLED panelů s rozlišením 2000×2040 bodů pro každé oko a co se týče zorného pole, obsáhnout by mělo až 110 stupňů. Chybět nebude ani systém pro sledování zorniček, byť ještě není zcela jisté, zda jej bude chtít Sony využít pouze funkčně – jako další ovládací prvek – nebo i pro snížení výpočetního výkonu na místech, kam se oko zrovna nedívá.