branding
NFT projekt MetaWorms naznačuje další problémy Team17

NFT projekt MetaWorms naznačuje další problémy Team17

Názory členů týmu prý vedení nezajímaly. Mluví se také o přesčasech a nízkých platech

Zdroj: Team17
11. 2. 2022

Během posledního lednového dnu oznámila společnost Team17, že vstoupí do vod herních NFT prostřednictvím legendární série Worms. Nepříliš konkrétně informovala o projektu nazvaném MetaWorms, jehož cílem bylo nabídnout zájemcům malá digitální umělecká díla, která by šlo následně zpeněžit dle pravidel nakládání s NFT. Jenže namísto vřelé reakce od digitálních evangelistů se na hlavy vedení společnosti Team17 snesla zdrcující kritika, po které přišla i kapitulace a zrušení všech výše popisovaných plánů. Tím ovšem téma společnosti Team17 nekončí – vzhledem k tomu, že se až příliš často v souvislosti s nezdařilými plány na uvedení NFT mluví o mnohem závažnějších věcech, které by si měly dotyčné firmy vyřešit, přichází Eurogamer s velmi obsáhlou a znepokojivou zprávou. Ačkoliv je nutné vnímat ji v tuto chvíli výrazně jednostranně, renomovaný magazín na základě informací od zdrojů blízkých zmiňované společnosti mluví o obrovských problémech, týkajících se zejména nízkých platů, dlouhé pracovní doby a všeobecnými obavami ohledně lidských zdrojů.

Zdroj: Team17

Eurogamer podle svých slov oslovil více než 10 zaměstnanců, kteří se k tomuto tématu vyjadřovali pod podmínkou zachování anonymity. Souhlasně tvrdí, že jsou zklamaní způsobem, jakým Team17 oznamoval plány na uvedení vlastních NFT a jako alarmující vnímají také ignoraci všech hlasů zevnitř, které MetaWorms kritizovaly. „Bývalí i současní zaměstnanci Team17 potvrdili, že společnost v poslední době propouští členy týmu, protože mnozí z nich vyjadřují svůj nesouhlas s nízkými platy a dlouhou pracovní dobou,“ uvádí Eurogamer, který se dále opírá o hodnocení společnosti na portále Glassdoor, kde má Team17 z poslední doby spoustu jednohvězdičkových recenzí.

Co se týče iniciativy MetaWorms, podle oslovených zaměstnanců společnosti se na ni pracovalo už od konce loňského roku. Jen několik vybraných lidí uvnitř Team17 však o MetaWorms vědělo, zatímco ostatní se mohli jen domnívat a spekulovat na základě střípků, které k nim doléhaly. „Když přišlo oznámení MetaWorms, bylo zaměstnancům řečeno, ať si názory na tento projekt nechají pro sebe,“ uvádí Eurogamer a přidává i část citace z interního dokumentu s často kladenými otázkami a odpověďmi. „Kritika nebo ztrapňování společnosti Team17, jejích smluvních partnerů nebo kolegů na veřejném fóru, může být důvodem k discplinárnímu řízení,“ mělo znít varování, které mířilo především k těm, kdo vyjadřoval svůj nesouhlas se zapojením do trendu NFT.

Další část kritiky, jak o ní mluví oslovení pracovníci společnosti, spočívá v tom, že zrušení plánů nepřišlo po ohlasech přímo z Team17, ale po rezolutním postoji spolupracujících studií, využívajících Team17 coby vydavatele.

Jistě, mohli bychom namítnout, že loajalita vůči zaměstnavateli by se měla ctít, oslovení zaměstnanci Team17 ale poukazují například na to, že o MetaWorms dopředu nevěděli ani komunitní manažeři, kteří stojí v první linii při komunikaci se zákazníky. Namísto přípravy komunikace tak snášeli masivní vlnu nadávek a v podstatě nevěděli, jak mají správně reagovat. Další část kritiky, jak o ní mluví oslovení pracovníci společnosti, spočívá v tom, že zrušení plánů nepřišlo po ohlasech přímo z Team17, ale po rezolutním postoji spolupracujících studií, využívajících Team17 coby vydavatele. „Šlo o to, že manažeři udělali něco tak monumentálně hloupého, aniž by mysleli na ty, kteří to skutečně odnesou,“ dodávají zaměstnanci.

Ani tady ale zpráva nekončí a ve své druhé polovině se stáčí ke všeobecným pracovním podmínkám, které mají být přinejmenším neuspokojivé. Vše se odráží v tom, že Team17 vydal v roce 2020 sedm her a o rok později osm. Ačkoliv to na jednu stranu zračí jako úspěch, je podle výpovědí zaměstnanců vykoupen přesčasy. Výsledkem má být upřednostňování kvantity před kvalitou, což se mělo údajně odrazit i v tom, že zatímco testeři poukazovali na chyby ještě před plánovaným vydáním konkrétních titulů, kvůli snaze stihnout termín měly být jejich reporty ignorovány a k opravám se příslušné týmy dostaly až po vydání. Úsilí vývojářů – obzvláště pak členů testovacích skupin – však není alespoň z druhé strany vykoupeno adekvátními platy, situace má být zcela opačná. Plat se má prý pohybovat mezi 16-19 tisíci librami ročně, jenže když někteří z citovaných zaměstnanců přešli na stejnou pozici v jiné společnosti, dostali údajně až o 10 000 liber ročně více.

Problémové vedení

Když prý oddělení testování předložilo požadavek na zvýšení platu, a stalo se tak údajně po několikaměsíčních přesčasech dlouho do noci každý den, včetně víkendů, nebylo jim vyhověno. Situace se pak měla dostat tak daleko, že někteří ze zaměstnanců prý vynechávali i jídla, aby ušetřili peníze na vlastní živobytí, případně chodili do kanceláří i v době pandemie, aby se jim doma nezvyšoval účet za elektřinu či rychlejší internet. Vrcholem pak měl být nedostatek financí na oblečení a hluboké kontokorenty v bankách, které nebylo možné výhledově splatit. Vedení na to ale podle výpovědí vývojářů mělo jen říct, že jsou platy v pořádku, i když bylo opakovaně upozorňováno, že tomu tak doopravdy není.

Největším problémem v komunikaci na trase zaměstnanci-vedení pak má údajně být jedna ze spoluzakladatelek Debbie Bestwick, která je současně jednou z nejbohatších osob britského herního odvětví. Její majetek se pohybuje kolem 200 milionů liber a její chování na pracovišti je prý ostudné. Podle Eurogameru se Bestwick nezdráhá diskutovat o aspektech svého bohatství na sociálních sítích a v otevřené kanceláři studia často mluví o členech týmu, kteří zrovna nejsou v kanceláři přítomni. Vztah podřízenosti se prý projevuje i tím, že Bestwick žádá své zaměstnance, aby před Vánocemi balili dárky pro její rodinu, zatímco z druhé strany údajně velmi těžce snáší jakoukoliv kritiku. Velmi ráda prý také přehlíží všechny objektivní překážky v práci a je údajně schopná křičet na přepracované zaměstnance v případě, když se bez ohledu na přesčasy a únavu jednotlivých lidí něco přehlédne.

Zpráva nicméně nekončí zcela bez odpovědi společnosti Team17 – Eurogamer ji získal ve spojitosti s informacemi o NFT projektu MetaWorms, ale odpovídá i na další témata a obavy ze stran zaměstnanců. „Společnost Team17 bere své povinnosti vůči zaměstnancům nesmírně vážně. Neustále přezkoumáváme naše interní zásady a postupy vyhodnocujeme,“ zní prohlášení pro zmiňovaný magazín. Vše by podle něj mělo být v pořádku, ať je řeč o platech, firemní kultuře nebo pracovním prostředí, což stojí v přímém rozporu s tím, jak o práci mluví jednotliví zaměstnanci. „V lednu jsme oznámili nová zlepšení způsobu odměňování. Na členech našeho týmu nám záleží a naším cílem je zajistit, aby se cítili propojeni, měli pocit sounáležitosti a aby byli nadále hrdí na společnosti Team17 i hry, které vyvíjíme a vydáváme,“ uzavírá vedení společnosti ve svém prohlášení.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru