branding
Starfield, Bethesda Softworks, Starfield se má stát nejhranější hrou od Bethesdy

Starfield se má stát nejhranější hrou od Bethesdy

Phil Spencer řeší, jak toho dosáhnout. Absence hry na PlayStationu prý nemá být problém

Zdroj: Microsoft
9. 2. 2022
Název: Starfield Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 6. 9. 2023

Nejčastějším tématem, které doprovází většinu zpráv o akvizicích v herní oblasti, je exkluzivita. V případě Microsoftu, coby výrobce jedné z vedoucích herních platforem, jsou pak otázky o to palčivější a je nepochybné, že se k nim budou hráči i novináři cyklicky vracet. Ať už se to týká ZeniMaxu nebo společnosti Activision Blizzard, portfolio obou společností je obrovské a historicky zahrnovalo spoustu multiplatformních titulů. Phil Spencer a další jeho kolegové z vedení herní divize Microsoftu proto našlapují obezřetně, a ačkoliv je zřejmé, že exkluzivní práva na konkrétní hry a série využijí, plány bývají nekonkrétní a probírají se vždy případ od případu.

Na konci dne tu ale bude pouze jedna herní konzole, na kterou mohou některé z očekávaných her vyjít, což může mít dvojí efekt. Hráči buď pod tíhou okolností vstoupí do ekosystému Xboxu, aby si hru zahráli, nebo se zatvrdí a budou čekat, zda náhodou po čase nedorazí na PlayStation. Tím ovšem vyvstává riziko, že se daný titul nemusí tak dobře prodávat, a právě o tom se bavil prezident Microsoft Gaming Phil Spencer s novinářem Stephenem Totilem. V přepisu rozhovoru, který Totilo neumístil na stránky magazínu Axios, mluví Spencer o strategii Xboxu a mimo jiné si pokládá otázku, jak učinit ze Starfieldu nejhranější titul, který kdy Bethesda vydala.

Pokud se zastavíme právě u očekávané sci-fi hry, oficiálně víme, že míří vedle PC pouze na Xbox. Jde o první opravdu velkou a očekávanou hru z portfolia Bethesdy, prostřednictvím které bude chtít Microsoft umořovat částku vynaloženou na získání ZeniMaxu. Na druhou stranu nikdo neřekl, že exkluzivita není časového charakteru a stále tak nelze vyloučit, že se na PlayStationu objeví. Spencer však podle svých vyjádření s touto eventualitou nepočítá, bavíme-li se o přání dostat Starfield k co největšímu počtu hráčů. Že to nebude snadné, napadne každého při zmínce, že dosud nejúspěšnější hra pro PC a konzole od Bethesdy je v tomto ohledu The Elder Scrolls V: Skyrim, který má na kontě 30 milionů prodaných kusů.

Jenže Spencer se podle Totila opírá o aktuální čísla vztahující se k Halo: Infinite a Forze Horizon 5, která mluví o 20, resp. 18 milionech hráčů. Jistě, jedním z ovlivňujících faktorů je dostupnost multiplayeru nového Halo ve formě free to play, druhým pak Game Pass, jde však o atributy, které Spencer zahrnuje i do úvah nad Starfieldem a dalšími tituly. „Statistiky Halo a Forzy 5 se mi vážně líbí. Stejně jako to, kolik lidí hrálo Psychonauts 2 v porovnání s prvním dílem,“ řekl Spencer a dodal, že právě touto optikou hledí i do budoucnosti. Netýká se to však jen těchto zmiňovaných titulů – vzhledem k tomu, že Spencer mluvil s Totilem v době, kdy se začínalo informovat o akvizici společnosti Activision Blizzard, došlo i na World of Warcraft nebo Call of Duty.

„Jasně, chci, aby za pět let hrálo WoW víc lidí než dnes. Chci víc lidí za pět let také u Call of Duty. Je to proto, že činíme hry dostupnější více lidem,“ říká Spencer a přidává svou obvyklou mantru o přístupu ke hrám na největším množství displejů v historii. Tím se pochopitelně vracíme ke Game Passu, který nedávno oslavil 25 milionů aktivních předplatitelů a definitivně dokázal, jaká síla v něm leží. Jenže Totilo tlumočí kritické ohlasy, jak může být služba tak štědrá a přitom stát tak málo, na což Spencer odpovídá v pozitivním a klidném duchu. „Lidé se ptají, kdy se cena zvýší. Podívejte, kupují všechna ta studia, je to prostě nevyhnutelné. Jenže i přesto jsme cenu za čtyři roky nezvýšili,“ říká prezident herní divize Microsoftu.

Tím ovšem nevyvrací, že se tak nestane, protože Spencer je pořád podle svých slov zodpovědný za obchodní stránku věci a dělá všechno pro to, aby vše fungovalo. „Mojí zodpovědností je dělat dobrý byznys, aby nás mohla společnost nadále podporovat. To je primární cíl,“ dodal Spencer jako reakci na kritiku, která se snáší směrem ke Game Passu.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru