Poslední lednový den roku 2022 se ve společnosti Team17 nesl ve znamení NFT. Došlo totiž k poměrně vágnímu oznámení projektu MetaWorms, jehož výsledkem měla být emitace NFT inspirovaných slavnou herní sérií Worms. I základní hrstka informací ovšem stačila k tomu, aby se zvedla obrovská vlna kritiky, která nezaznívala pouze ze strany hráčské komunity, ale také od jednotlivých zaměstnanců a následně i vývojářských studií, jejichž hry Team17 vydával. Všichni se jednohlasně dožadovali odpovědi, proč se společnost do něčeho takového vůbec pouští, zvlášť když NFT – minimálně ve hrách – nemají pozitivní reputaci, a s poměrně ostrými výhružkami volali po přehodnocení nastavených plánů. A podobně jako v případě NFT ve hře S.T.A.L.K.E.R. 2 se jim to po dvou dnech skutečně podařilo.
Team17 is today announcing an end to the MetaWorms NFT project.
We have listened to our Teamsters, development partners, and our games’ communities, and the concerns they’ve expressed, and have therefore taken the decision to step back from the NFT space.
— Team17 (@Team17) February 1, 2022
„Společnost Team17 oznamuje ukončení NFT projektu MetaWorms. Naslouchali jsme obavám z řad našich zaměstnanců, vývojářských partnerů i herních komunit a přijali jsme rozhodnutí z prostoru NFT ustoupit,“ zní v překladu vyjádření, které se v noci z úterý na středu objevilo na sociálních sítích. Žádné další detaily společnost neposkytla a lidé spravující účty na sociálních sítích už jednotlivě žádnému z diskutujících neodpovídají. Vzniká tím ale pochopitelně prostor pro otázky, proč Team17 podobnou iniciativu vůbec spouštěl a nedal na reakce, které měly například podle britského Eurogameru přicházet od lidí uvnitř týmu ještě minulý týden.
„Podle našich informací někteří členové společnosti Team17 nesouhlasili s plány ohledně NFT ještě před jejich odhalením. Vedení se ale bez ohledu na kritiku rozhodlo pokračovat a NFT oznámit,“ uvádí Eurogamer. Ne všichni ale měli o projektu MetaWorms vědět, takže na něj reagovali až zpětně a počínání jejich zaměstnavatele se jim převážně nelíbilo. Co se týče kritiky ze strany vývojářských studií, patrně nejhlasitější bylo nezávislé studio Aggro Crab, které se dokonce rozhodlo ukončit partnerství se společností Team17 a své budoucí tituly vydávat ve vlastní režii.
V noci oznámená otočka o 180 stupňů ale nakonec přináší uklidnění situace, i když po ní zůstává nepříjemná pachuť. Je to ostatně podobné jako u zmiňovaného S.T.A.L.K.E.R.a 2 nebo v případě NFT plánů herce Troye Bakera, který po vlně negativních rozhodnutí také usoudil, že bude lepší nechat NFT být. Kdo bude další, ptáte se? Pro odpověď nemusíme chodit nikam daleko – v noci na dnešek své finanční výsledky zveřejňovala společnost EA, která se ještě před nedávnem stavěla k NFT jako k budoucnosti herního odvětví, a nyní už Andrew Wilson mluvil jinak. Electronic Arts se momentálně žádnými NFT zabývat nechce, zůstává však v pozoru a v průběhu času bude hodnotit jejich potenciál a případně své stanovisko přehodnotí.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
jinak kdo by se chtěl o tvorbě (ražbě) herních krypto žetonů dozvědět něco víc, tak mohu doporučit prostudovat tuhle dokumentaci https://docs.enjin.io/enjin-api/minting-your-assets/asset-properties
Jen prostě nejsem schopný vidět přínosy které by NFT mělo mít (tak jak prezentují firmy).
– Každá herní společnost chce svoje NFT (na vlastním blockchainu?) – aby z prodejů měla provizi
– Nevěřím, že NFT z nějaké hry budu schopný využít kdekoliv mimo danou hru