Vývojáři z Ubisoftu před několika hodinami oznámili, že 28. dubna ukončí po necelých dvou letech fungování svou frenetickou battle royale akci Hyper Scape. Zpráva se objevila na oficiálním webu hry a následně i na sociálních sítích, kde jde o první nový příspěvek po vzkazu o komiksu, který dorazil loni v červnu. Více než půlroční čekání na jakoukoliv reakci od vývojářů tak zřejmě pouze podtrhuje, jaký byl o hru ve skutečnosti zájem a hráči vysílají směrem k Ubisoftu velmi smíšené reakce. Komunita těch nejvěrnějších přirozeně truchlí nad ztrátou hry, kterou zdobila velmi dynamická hratelnost a s tím spojená obtížnost, všichni ostatní se ale spíše podivují a nešetří dotazy, zda bude Ubisoft nějakým způsobem u jednotlivých hráčů zohledňovat skutečnost, že utratili ve hře své peníze.
A message regarding the future of Hyper Scape: https://t.co/IUhzJsSm9I pic.twitter.com/8HplpcqdCY
— Hyper Scape (@HyperScapeGame) January 27, 2022
„Rozhodli jsme se vytvořit vertikální, rychlou střílečkou se souboji na blízko a jsme nesmírně vděční naší komunitě, že se k nám na naší cestě přidala,“ děkují vývojáři hráčům, kteří titul neopustili a po opadnutí první vlny zájmu zůstali. Kolik jich bylo, zejména ve smyslu aktivně hrajících lidí na denní bázi, Ubisoft nezveřejnil, už na začátku loňského roku se ale objevovaly příspěvky, v nichž si hráči stěžovali na velmi dlouhé čekání při sestavování lobby a spuštění samotného zápasu. „Klíčové poznatky z této hry využijeme v budoucích titulech,“ dodávají pak vývojáři a podtrhují, že nešlo o snadné rozhodnutí. V závěru velmi krátké zprávy už jen děkují všem hráčům za oddanost a naznačují, že se na ně může kdokoliv obrátit s dotazem.
V očích hráčů, kteří mu propadli, byl Hyper Scape velmi netradiční battle royale právě s důrazem na vysoké skoky a poměrně náročnou frenetickou akci.
A otázky přichází, jak je uvedeno výše, když se hráči ptají na případnou kompenzaci za platby, které ve hře učinili. V tuto chvíli se však nezdá, že by chtěl Ubisoft situaci nějak řešit a bez ohledu na nezvykle krátkou dobu své existence – vezmeme-li v potaz free to play a live-service hry – vypadá vše jako úplně obyčejný konec multiplayerového titulu. Není ovšem vyloučeno, že hráči nakonec nějakou odměnu za věrnou službu obdrží, zejména s přihlédnutím k tomu, že už na konci roku 2020 rozdával Ubisoft 10dolarové kupóny do svého obchodu jen za to, když se ve vymezeném časovém okně hráči k Hyper Scape vrátili. Ačkoliv měla akce jistá omezení, zjednodušeně by se dalo říci, že Ubisoft zaplatil hráčům za to, aby si pustili jeho free to play hru, takže nějaké vykompenzování mikrotransakcí by už nemusel být tak velký problém.
Abychom ale nebyli jen zbytečně jízliví, faktem zůstává, že Hyper Scape nebyl v jádru vůbec špatnou hrou. Naopak, v očích hráčů, kteří mu propadli, šlo o velmi netradiční battle royale právě s důrazem na vysoké skoky a poměrně náročnou frenetickou akci. Díky, nebo snad kvůli tomu nemusel Hyper Scape sednout každému a velmi rychle se po svém uvedení 11. srpna 2020 přesunul ze středu zájmu až na jeho okraj. Hře bohužel nepomohla ani velká koordinovaná promo akce na Twitchi, kdy skutečně v jednu chvíli vlivní streameři nehráli nic jiného, ani to ale v záplavě jiných zavedených značek nestačilo a letargie byla znát i na straně vývojářů. Ostatně, poslední významnější update dorazil naposledy loni v dubnu, takže je zřejmě na čase, aby už celé trápení skončilo a Ubisoft se mohl přesunout k něčemu dalšímu.
Ehm, třeba k Roller Champions, další free to play akci, která byla představena „teprve“ na E3 2019… Nebo zkrátka jen k dalším mnoha free to play hrám, které Ubisoft oznámil a v nichž podle předchozích vyjádření vidí budoucnost. Říkal někdo Ghost Recon: Frontline, jehož beta byla pouhý den před plánovaným spuštěním odložena na neurčito? Nebo snad The Division: Heartland? A kde se nachází XDefiant? Otázek je mnoho, odpovědí však velmi málo.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.