Dying Light 2 Stay Human od vývojářů z polského Techlandu jsme vcelku bez váhání zařadili na žebříček nejočekávanějších titulů roku 2022. Necelý měsíc před svým uvedením ale budí hra rozpaky kvůli vyjádření, že její 100procentní dokončení zabere minimálně 500 hodin. Prohlášení se objevilo na sociálních sítích a vývojáři pro rádoby odlehčený kontext doplnili, že 534 hodin by trvalo dojít pěšky z Varšavy do Madridu. Příspěvek však nevyvolal očekávané veselí, že hráči za své peníze dostanou opravdu dlouhou hru, nýbrž značné znepokojení nad tím, jak to vlastně lidé z Techlandu myslí. Většina komentářů poukazuje na to, že kvantita obvykle nepodmiňuje kvalitu a naznačují, že i ono kompletní vytěžení hry by jednoduše nemělo trvat tak dlouho. Ačkoliv nepopíráme, že se mezi komentáři neobjevují i takové, které přístup Techlandu chválí, vývojáři přibližně dvě hodiny po zveřejnění původní zprávy vydali ještě aktualizaci, že se hráči opravdu nemusí ničeho bát, protože dohrání příběhu, vedlejších úkolů a prozkoumávání by mělo zabrat jen do 100 hodin. Ani toto upřesnění ale situaci příliš neuklidnilo.
UPDATE:
500 hours is related to maxing out the game – finishing all the quests, endings, and exploring every part of the world, but a regular player should finish the story + side quests and do quite a lot of exploring in less than 100 hours, so don’t worry! 🥰 https://t.co/4R641zkLpg— Dying Light (@DyingLightGame) January 8, 2022
Že jde o zbytečně křečovitou snahu, jak zaujmout, je asi všem hráčům jasné. Přitom Dying Light 2 lze nepochybně prodávat skrze technické zpracování, plynulost pohybu nebo další vlastnosti, o nichž vývojáři v uplynulých týdnech a měsících aktivně mluvili ve svých videích. Přesto se ale rozhodli použít argument, který v poslední době – například v souvislosti s hrami od Ubisoftu – přestává fungovat a vyvolává spíše opačné pocity. Proti Techlandu ale bohužel hrají i jejich předchozí vyjádření, která staví oněch nejméně 500 hodin, resp. 100 hodin pro obyčejné dohrání do úplně jiného světla. Není to ani rok, kdy se vedoucí designér Tymon Smektała v rozhovoru pro magazín WCCFTech vyjádřil k délce příběhu a předložil diametrálně odlišné hodnoty. „Pokud budete spěchat, měli byste být schopní dokončit příběh zhruba za 20 hodin,“ řekl loni na konci března.
V komentářích pod příspěvkem o 500 hodinách se totiž objevují i údaje o 70-80 hodinách, pokud nebude hráč spěchat, nebo snaha původní výrok zjemnit tím, že se vlastně nebude týkat výrazného počtu hráčů.
Někdo by sice mohl namítnout, že právě o rychlém průchodu Techland o víkendu nemluvil, Smektała ale před rokem doplnil, že pokud chtějí hráči vidět hru opravdu celou, budou v ní muset strávit 2-3krát déle. Jednoduchou matematikou by to dávalo maximálně 60 hodin, které se ani vzdáleně nepřibližují k tomu, co prezentuje Techland dnes. Bez ohledu na to, jak ošemetné je mluvit o délce herní doby, Techland zbytečně čeří vody a dalšími odpověďmi konkrétním uživatelům situaci v dobrém rozhodně nepřispívá. V komentářích pod příspěvkem o 500 hodinách se totiž objevují i údaje o 70-80 hodinách, pokud nebude hráč spěchat, nebo snaha původní výrok zjemnit tím, že se vlastně nebude týkat výrazného počtu hráčů. Zavdává to pak přirozeně příčinu k dalším jednoduchým počtům, na základě kterých hráči usuzují, že pokud má mít příběh a obvyklý přístup k vedlejšímu obsahu 80 hodin, pak zbývající čtyři pětiny jsou jen výplní. A čím přesně chce Techland svou hru nafouknout do tak závratného rozměru, je jen dalším velkým otazníkem, který se nad touto vpravdě zbytečnou kauzou vznáší.
Stále ovšem existuje varianta – a byli bychom rádi, kdyby na ni došlo – že Dying Light 2 bude necelé čtyři roky po svém oznámení na E3 2018 tak chytlavou a záživnou hrou, že se počítadlo odehraných hodin jediného průchodu nezastaví ani po pětistovce. Přeci jen by to ale byl v ranku příběhových her poměrně unikát.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Navíc i jednička je koncipována tak, že ji hrají hráči dodnes, díky eventům a neustálé podpoře (já taky). Stovky hodin, za ty roky, stovky. Ukázková práce jak se má podporovat hra, které její vývojáři věří a lidé ji hrají.
To co tu předvádíte je naopak nesmyslná manipulace, když to srovnáváte s hrami od Ubisoftu, které opakovaný průchod většinou nepodporují a jejich způsob hraní je úplně jiný.
A pokud hry konzumujete a chcete je jen na 8 hodin maximálně, tak hrajte něco jiného.
Pokud jste unavený a už si o jednotlivejch projektech nic nepamatujete (včetně informací, které jste sami v minulých letech přinášeli), tak si vemte dovolenou. Lepší nic než tyhle omyly.
Prober se, dej si čaj, vezmi si dovolenou a běž sbírat toaleťáky, když tě to baví, ale tyhle výkřiky si odpusť.
Je tu totiž Diyng Light jednička, která funguje celý ty roky s hodnocením 95 % na steamu. Jedinej kdo je tu hysterka jste vy, jediný kdo si nezjiš’tuje informace jste vy, a idioti na internetu a hloupí čeští novináři co vytrhávají věci z kontextu a pletou pátý přes devátý, což je i vortex.
Jakej Howard, jakej Ubisoft? DL má miliony hráčů, aktivních, ti to nějak hrají a pro ně se designovala i ta dvojka. Vy z toho zase chcete hru od SONY? lehkou adventurku na 5 hodin, tunelíček, aby to šlo snadno zkonzumovat, maximálně něco Ratcheta a Clanka, protože cokoliv složitějšího vás obtěžuje.
Informovat o tom, jak. na to reagují idioti na sociálních sítích, líní a neznalí herní novináři a nikoliv skutečně ti, co hru hrají a vědí vůbec jak se hraje není zprávařina, on to není už ani bulvár, i ten má pravidla, ale prostě názorové okénko omezených buránků.
Pokud máš tak rád fakta a zmiňuješ, že si ani nepamatujeme, co jsme psali, pak je to od tebe zase jenom přešlap. Ano, Avellone i další mluvili o tom, že první průchod neodhalí vše. Ano, mluvili o tom, že při jednom průchodu se může uzamknout vchod do některých částí města. Ale je podstatné dodat, že mluvili taky o tom, že po jednom dohrání člověk uvidí přibližně 1/2-3/4 obsahu. A to prostě 500 hodin nedává, ani kdyby ses stavěl na hlavu a posílal mě na dovolenou. Nemá to ani nic společného s tím, jestli se ta hra dá hrát stovky hodin na ploše několika let a neimplikuje to, jakým způsobem Techland hry podporuje.
Ale hádám, že to nebudeš ochotný pochopit, stejně jako příklad her od Ubisoftu. Ty jsem nepoužil jako příklad toho, jak bude Dying Light 2 strukturované a jak se bude hrát, ale jako příklad her, které přichází s tahákem v podobě desítek, ne-li stovek hodin, který prostě univerzálně na hráče nefunguje a spíš s sebou v poslední době přináší určitou negaci. Nic víc.
Kdyby jsi se jen letmo zajímal, zjistil bys, že hra obsahuje kooperaci, nikdy jsi se nekouknul na to, jak se vlastně hraje jednička a co vlastně u ní ty lidi drží celý ty roky a proč ty co to hrají tomu na steamu dávají 95 %. Co to vlastně je za design. V čem je to jedinečný. Techlandu se vyplatilo před nedávnem do tý hry dát na Xbox i češtinu (za to se na konzoli platí). Proč asi. Spousta věcí a faktů, který tě ani nezajímají, ale které jaksi vysvětlují ty hodiny. Pojedeš jen to, co všichni, co se chtějí prostě svést s marketingem tý hry, která patří mezi nejočekávanější za poslední roky.
Techland na steamu komunikuje neustále a sbírá data a vidí, kolik z nás to a jak dlouho to hraje. Když je event, je vidět jak tam skákají splněný cíle, je to ve statisících, někdy i milionech, furt, po letech. Mimochodem, komunikace probíhá tam a ne na socsítích.
Není prostě pravda tvé tvrzení, když píšeš co „hráči“ vnímají, protože komentáře na internetu nejsou hráči, nic to nevypovídá o tom jak se to skutečně hraje a vůbec nic o komunitě, která to skutečně hraje. Vytváříš jakýs simulakrum. je to pak fakticky zpráva jaké komentáře se objevily pod jedním jpegem a co na to říkají naše pocity, nás novinářů. Což už je opakovaně – ne info o hře, ale zpráva o reakcích na soc. sítích lidí, který možná ani neexistují, o kterých ani nevíme zda vůbec mají PC nebo konzole, je to vlastně jedno. Není to vlastně zpráva o hře, ale o socsíti.
Ta zpráva byla pro fanoušky, že jim dvojka minimálně vydrží stejně dlouho jako jednička. Navazovala na to, kolik je tam zrbaní, unikátních věcí, ale i možností bojů a řešení situací. Je tam silná komunita, co tohle chce, vyprofilovaná za spoustu let. To je ten kontext, ze kterýho to vytrháváš (tedy tady je spravedlivé napsat vy, novináři, protože se z toho stal bulvár napříč medii) jen proto, aby jsi měl zprávu.
melete oba a navíc zníte úplně stejně, jako uražení pionýři před rokem 1989. Ti mluvili podobně.
Pletení si toho co je názor, vyřvávání, lhaní, pocit morální nadřazenosti, zdůrazňování, že s tímto názorem jste soudruhu v kolektivu sám, to je už za ty roky hlavně trapný, halvně v tom jak si nedokážete vymyslet nic dalšího. Inu, slušní lidé.
Dokonce není ani pravda to, že to Techlandu všichni odmítali, má to hromady lajků i po opakovaném pastování s úpravama, aby to pochopili i úplní jelita. A ne, nával trolů neznamená, že hráči protestují.
Vortex – zprávy ze sociálních sítí. Nekritizuju hrej.cz nebo jiné, protože ti na to nemají, krtizuju Vortex, protože ten ještě donedávna jako klub pionýrů (nebyl tak sektářský) nevypadal a o nadlhed nad věcí se pokoušel. A taky jsem viděl to jejich soudružské pobouřeníčko ve videu.
A ostré lokty jsou potřeba. Vedu dvě herní guildy (tam se tak nějak skuteční hráči těch her organizují), spolusprávcuju další tři, pracuju na sebe pro velkej korporát a ještě vedle toho v nějakým tom týmu co vyvíjí hru. Když budeš kníkat, scházet se do skupin ublížených (jako jsou ty vávrovo hoši a podobně, kde navíc teda musíš mít prachy, jinak jsi za prda) a nechat si srát na hlavu a tolerovat kraviny, jako je snaha o kolektivní parazitování na marketingu nějaké hry a bulvární vytváření senzací, i v magazínech co se snažej bejt vážný a jejich postoj akceptován, tak nikdy nikam nedojdeš. Nebo jo, pionýrských klubů ufňukanců, hrající si an morálně povýšené je docela dost. Zejména na sociálních sítích, což je asi jediné místo, kde můžou ukázat svůj svatý HNĚV 😀
Steam: https://store.steampowered.com/news/app/239140/view/2879445232119894054
Naše krátké ohlednutí v tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=MrZIXaiFCE4
Náš článek: https://www.vortex.cz/jeden-pruchod-dying-light-2-neodhali-ze-hry-vse/