branding
Dying Light 2: Stay Human, Techland, 500hodinová herní doba Dying Light 2 budí rozpaky

500hodinová herní doba Dying Light 2 budí rozpaky

Vývojáři doplnili, že obyčejný průchod zabere méně než 100 hodin. V dubnu to bylo 40-60

Zdroj: Techland
10. 1. 2022
Název: Dying Light 2: Stay Human Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , , , Datum vydání: 4. 2. 2022

Dying Light 2 Stay Human od vývojářů z polského Techlandu jsme vcelku bez váhání zařadili na žebříček nejočekávanějších titulů roku 2022. Necelý měsíc před svým uvedením ale budí hra rozpaky kvůli vyjádření, že její 100procentní dokončení zabere minimálně 500 hodin. Prohlášení se objevilo na sociálních sítích a vývojáři pro rádoby odlehčený kontext doplnili, že 534 hodin by trvalo dojít pěšky z Varšavy do Madridu. Příspěvek však nevyvolal očekávané veselí, že hráči za své peníze dostanou opravdu dlouhou hru, nýbrž značné znepokojení nad tím, jak to vlastně lidé z Techlandu myslí. Většina komentářů poukazuje na to, že kvantita obvykle nepodmiňuje kvalitu a naznačují, že i ono kompletní vytěžení hry by jednoduše nemělo trvat tak dlouho. Ačkoliv nepopíráme, že se mezi komentáři neobjevují i takové, které přístup Techlandu chválí, vývojáři přibližně dvě hodiny po zveřejnění původní zprávy vydali ještě aktualizaci, že se hráči opravdu nemusí ničeho bát, protože dohrání příběhu, vedlejších úkolů a prozkoumávání by mělo zabrat jen do 100 hodin. Ani toto upřesnění ale situaci příliš neuklidnilo.

Že jde o zbytečně křečovitou snahu, jak zaujmout, je asi všem hráčům jasné. Přitom Dying Light 2 lze nepochybně prodávat skrze technické zpracování, plynulost pohybu nebo další vlastnosti, o nichž vývojáři v uplynulých týdnech a měsících aktivně mluvili ve svých videích. Přesto se ale rozhodli použít argument, který v poslední době – například v souvislosti s hrami od Ubisoftu – přestává fungovat a vyvolává spíše opačné pocity. Proti Techlandu ale bohužel hrají i jejich předchozí vyjádření, která staví oněch nejméně 500 hodin, resp. 100 hodin pro obyčejné dohrání do úplně jiného světla. Není to ani rok, kdy se vedoucí designér Tymon Smektała v rozhovoru pro magazín WCCFTech vyjádřil k délce příběhu a předložil diametrálně odlišné hodnoty. „Pokud budete spěchat, měli byste být schopní dokončit příběh zhruba za 20 hodin,“ řekl loni na konci března.

V komentářích pod příspěvkem o 500 hodinách se totiž objevují i údaje o 70-80 hodinách, pokud nebude hráč spěchat, nebo snaha původní výrok zjemnit tím, že se vlastně nebude týkat výrazného počtu hráčů.

Někdo by sice mohl namítnout, že právě o rychlém průchodu Techland o víkendu nemluvil, Smektała ale před rokem doplnil, že pokud chtějí hráči vidět hru opravdu celou, budou v ní muset strávit 2-3krát déle. Jednoduchou matematikou by to dávalo maximálně 60 hodin, které se ani vzdáleně nepřibližují k tomu, co prezentuje Techland dnes. Bez ohledu na to, jak ošemetné je mluvit o délce herní doby, Techland zbytečně čeří vody a dalšími odpověďmi konkrétním uživatelům situaci v dobrém rozhodně nepřispívá. V komentářích pod příspěvkem o 500 hodinách se totiž objevují i údaje o 70-80 hodinách, pokud nebude hráč spěchat, nebo snaha původní výrok zjemnit tím, že se vlastně nebude týkat výrazného počtu hráčů. Zavdává to pak přirozeně příčinu k dalším jednoduchým počtům, na základě kterých hráči usuzují, že pokud má mít příběh a obvyklý přístup k vedlejšímu obsahu 80 hodin, pak zbývající čtyři pětiny jsou jen výplní. A čím přesně chce Techland svou hru nafouknout do tak závratného rozměru, je jen dalším velkým otazníkem, který se nad touto vpravdě zbytečnou kauzou vznáší.

Stále ovšem existuje varianta – a byli bychom rádi, kdyby na ni došlo – že Dying Light 2 bude necelé čtyři roky po svém oznámení na E3 2018 tak chytlavou a záživnou hrou, že se počítadlo odehraných hodin jediného průchodu nezastaví ani po pětistovce. Přeci jen by to ale byl v ranku příběhových her poměrně unikát.

Nahlásit chybu v článku

13

Napsat komentář

Další články
Nahoru