Při pohledu do diskuzí člověk občas získá pocit, že pokud nehraje nebo brzy nebude hrát v rozlišení 4K a alespoň 60 snímcích za sekundu, stane se hráčem druhé kategorie. Spoluzakladatel a bývalý ředitel dánského studia Playdead (Limbo, Inside) Dino Patti si to zjevně nemyslí. Podle něj o 4K nemají zájem ani tak hráči nebo vývojáři jako především výrobci hardwaru a konzolí, pro které se jedná o další “magický” termín, který mohou zákazníkům prodat. Obrazně i doslova.
“Je tu spousta lidí, kteří když vidí něco blyštivého, hned to následují.”
Dino Patti to prohlásil na kanadské konferenci Reboot Develop Red a varoval přítomné autory, že studia, která následují podobné hardwarové trendy, neuspějí. Reportáž z místa přinesl magazín VG247. “Myslím, že je to zbytečné” řekl na adresu rozlišení 4K s tím, že je to něco, čeho využívají prodejci, aby nám vnutili nový hardware. Svou cestu si prý chce vybrat sám a ne si ji nechat diktovat penězi. “Je tu spousta lidí, kteří když vidí něco blyštivého, hned to následují,” prohlásil a dodal, že takový dav jde často jedním nešťastným směrem.
Je to jen další gimmick, myslí si Patti o 4K. Další gimmick v dlouhé řadě technologií, které někdo vývojářům vnucuje. “Výrobci nerespektují přirozenou evoluci her a nutí technologii,” uvedl a připomněl Kinect od Microsoftu. Podle Pattiho redmondský gigant platil studím za hry pro Kinect a výsledkem byla jen spousta špatných titulů.
Z průzkumu Steamu vyplynulo, že rozlišení 4K využívají méně než 2 procenta hráčů.
Stejný názor určitě nebudou mít všichni vývojáři, vydavatelé ani hráči. To je úplně samozřejmé. Stejně jako skutečnost, že třeba hrám od Playdead by určitě i vysoké rozlišení slušelo, ale obejdou se bez něj. Schválně uvidíme, s čím přijde jejich další počin, na který autoři neurčitě a s přestávkami lákají už od ledna 2017. Samotný Dino Patti nicméně opustil Playdead už v roce 2016 krátce po vydání Inside a založil dvě nové firmy.
Aby jeho názor ale nepůsobil jen jako plácnutí do vody, můžeme ho zasadit alespoň do kontextu. Steam se shodou okolností v těchto dnech pochlubil tradiční statistikou, z níž si můžeme udělat představu, na čem hráči skutečně hrají. Z průzkumu hardwaru vyplynulo, že rozlišení 4K využívají méně než 2 procenta hráčů, přesněji řečeno 1,74 %. I když se tak o 4K hodně mluví, pro mnoho zákazníků je stále hudbou budoucnosti a uvidíme, co na tom v praxi změní příchod nových konzolí.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A nehovoriac o tom ,ze ludske oko sa strasne rychlo rozmaznava.Ved ak si pozriem hry o ktorych som svojho casu(napr.s prichodom 3Dfx) hovoril,ze to co je za grafiku,tak mi dnes pridu smiesne.A tak to budem hovorit aj o 20 rokov s hrami roku 2019.