Řada aktualit pocházejících z herní scény má své kořeny ve spekulacích, a právě na jednu takovou se nyní můžeme společně podívat. Nejedná se přitom o nic obyčejného – v přípravě by totiž mohl být v pořadí již čtvrtý díl legendární série BioShock.
Jason Schreier ze serveru Kotaku totiž získal informace z týmu Hangar 13 (tedy od tvůrců třetího dílu Mafie), kteří se v rámci své práce mohli setkávat se členy dalšího vývojářského týmu, který měl kanceláře přímo vedle nich. Informace přitom původně vycházejí ze zdánlivě nesouvisejícího článku o závěru vývoje třetí Mafie a o týdnech, kdy se vývojáři začínali poohlížet po jiných příležitostech.
Touto formou objevené studio je ale prozatím ještě utajené a dle spekulací pracuje na projektu nesoucím kódové označení Parkside. Za neznámým jménem se ovšem má schovávat právě další díl série BioShock, který prý navíc opět slibuje běhat na technologii Unreal, v tomto případě však pochopitelně na modernější generaci.
Současné informace nadále potvrzují i to, že původní tým Irrational Games, nově přejmenovaný na Ghost Story Games, s největší pravděpodobností v dalším vývoji série již zainteresovaný není a stejně tak na projektu nejspíše nespolupracuje ani designér Ken Levine. Samotné studio je přitom s pracemi spíše v ranějších fázích vývoje a jde rovněž o tým prozatím menší – to údajně proto, aby se předešlo řadě problémů tradičně spojených s velikostí studia.
A koncekonců o brzkém možném návratu série by nadále mohl svědčit i příslib, že vydavatel ve své poslední finanční zprávě avizoval, kterak do konce aktuálního fiskálního roku – tedy do konce března 2019 – vydá ještě jeden velký titul spadající do již zajeté série. Znalci tvorby 2K Games samozřejmě mohou namítnout, že by se stejně tak mohlo jednat i o další díl Borderlands (který beztak Gearbox a potažmo i Randy Pitchford již delší dobu slibuje), nicméně až do oficiálního odhalení zůstávají možnosti otevřené.
V tuto chvíli sice neznáme žádné další konkrétní informace a podobné spekulace nelze vnímat jako hotovou věc, podívat se ale určitě v krátkosti můžeme na historii série, ze které lze vlastnosti případného pokračování alespoň částečně odvodit.
První díl spatřil světlo světa na počítačích a na Xboxu 360 již v srpnu před těžko uvěřitelnými jedenácti lety, o dva měsíce později hra tehdy dorazila i na PlayStation 3 a od té doby se začal odvíjet příběh jedné významné herní legendy, která, jen tak mimochodem, pomohla na výslunní i zmiňovanému designéru Kenu Levinovi.
Tento tvůrce se pak už ale nezasadil o vývoj druhého dílu. Ten byl opět zasazen do podvodního světa jménem Rapture, který v šedesátých letech minulého století dosáhl smutného vrcholu i zkázy zároveň a který se následně stal pomalu se potápějícím symbolem úpadku, lidské marnivosti a demonstrací jedné utopie.
A zatímco v prvním dílu hry putovali hráči světem v roli nazpět přivolaného ztraceného syna, tak v rámci druhého dílu hry už se hráči vžili do role postavy familiárně přezdívané velký taťka, tedy Big Daddyho jménem Subject Delta.
Vývoje pokračování se tehdy zhostil jiný tým, který se možná zbytečně obával přílišných inovací a kterému v tomto případě již také nevévodil zmíněný Ken Levine
Druhý díl nicméně ani navzdory odlišnému příběhovému zasazení a opakování zažitých a funkčních receptů nezaznamenal takový úspěch jako původní hra a nedostalo se mu tedy ani takového kultovního statusu, přidanému multiplayeru navzdory. Svůj podíl na tom určitě mohl mít také fakt, že vývoje se tehdy zhostil jiný tým, který se možná zbytečně obával přílišných inovací a kterému v tomto případě již také nevévodil zmíněný Ken Levine.
Ten se navrátil až ve třetím díle série, což také bylo naposledy, kdy jste o tomto chlapíkovi mohli slyšet v souvislosti s nějakým významnějším úspěchem. Pro Levina se totiž, alespoň prozatím, jedná o dosavadní vrchol kariéry a zároveň také o stín, který stále ještě nedokázal překročit. Ovšem nejen překročit ale snad i rovnou předčit originál chce očividně vydavatelství 2K Games. To si série váží a rádo by z dosavadního úspěchu BioShocku ještě něco vytěžilo, čemuž se ostatně nelze vůbec divit.
Jak by to ale v případě pokračování mohlo probíhat, to prozatím ještě nevíme a stejně tak lze jen spekulovat o zasazení hry – zatímco třetí díl se přesunul z podvodní říše Rapture do v oblacích poletující metropole Columbia, čtvrtý díl se může odehrávat takřka kdekoiv. Však jen vzpomeňte na časoprotorové anomálie v BioShock Infinite.
Jak to celé dopadne a zda je na každém šprochu pravdy trochu, to pochopitelně teprve uvidíme, je však nad slunce jasné, že zmíněný vydavatel si této značky považuje, a když to jen trochu půjde a naskytne se ta pravá příležitost, tak se dalšího dílu dočkáme. Zda tomu ale bude v dohledné době, to teprve uvidíme.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.