Snowboardové videohry tvoří velkou a důležitou část digitální historie. V éře PlayStationu 1 dominovala například série Cool Boarders, na PC se na přelomu tisíciletí hodně hrál Supreme Snowboarding, později to byla třeba série Amped a v posledních letech hráči dali šanci titulům jako Steep, Riders Republic nebo Shredders. Žádný z nich se ale při vší úctě nemůže podle mě měřit se značkou SSX. Tahle série od EA Sports v letech 2000 až 2012 zaslouženě naprosto ovládla arkádové snowboardy. Vlastně mám pocit, že na ni nikdo dosud nedokázal plnohodnotně navázat.
A proto mě velmi zamrzela zpráva, že připravovaný duchovní nástupce SSX se ocitl v ohrožení. Zmínka o něm se objevila v tématu magazínu IGN, které se týká aktuální vlny propouštění v herním průmyslu. Bývalý zaměstnanec týmu SuperNatural Studios prozradil, že jeho firma pracovala na duchovním nástupci SSX pro společnost 2K. Ta však nakonec z projektu vycouvala.
Víc se článek tématu nevěnuje. To by samo o sobě bylo trochu málo, ale kontext činí celou zprávu ještě zajímavější. SuperNatural Studios totiž založili původní hlavní autoři SSX Larry LaPierre a Steve Rechtschaffner. Velmi pravděpodobně tak skutečně mohli fanoušci dostat do rukou něco, co se jen nesnažilo připomenout SSX, ale mělo s ním společné kořeny.
Titul měl vznikat pod kódovým označením Project Gravity. Mělo se jednat o free-to-play live service hru, která by samozřejmě nabídla arkádovou hratelnost, ale třeba také možnost postavit si vlastní trať. Teď není jisté, zda ze hry skutečně něco bude. Nejprve to vypadalo, že byl projekt zcela zrušen, toto tvrzení převzalo několik médií, ale autorka původního článku na IGN Rebekah Valentine později upřesnila, že aktuální stav poté, co 2K dali od titulu ruce pryč, nezná. Magazín Time Extension pak doplnil, že podle jeho zdroje samotná hra má stále naději. Tak můžeme stále doufat, byť už s ní 2K nemají nic společného.
Společnost Electronic Arts mezitím nechává dál značku SSX ležet ladem. Uvidíme, zda se i tady někdo jednou chytne za nos, nebo rozšíří počtený zástup slavných, ale mrtvých IP v portfoliu EA.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.