12 Minutes

12 Minutes je drama vsazené do smrtící časové smyčky

Dokážete během necelé čtvrthodiny vyřešit vraždu a zachránit sebe i manželku?

10. 6. 2019
Název: 12 Minutes Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr:

Těžko pohledat horší způsob jak překazit romantickou idylu mezi manželským párem než ten, kdy vám do bytu vrazí násilník v uniformě policisty, nařkne vaši ženu z vraždy a vás, milujícího manžela, ubije k smrti. A to vám zrovna manželka chtěla oznámit, že je těhotná…

Viděli jste Na Hromnice o den více? Bill Murray se v tomto již více než dvacet let starém snímku zasekne v jediném dni a dokola bude muset řešit stále ty stejné patálie. Dnes jde již o kultovní komedii s ne zcela originální zápletkou o člověku lapeném v časové smyčce, kdy hlavní hrdina musí stále dokola prožívat ty stejné chvíle. To samé se stane i hrdinovi adventury 12 Minutes, jeho osud ale nevydá na celovečerní rodinnou komedii, ale na komorní drama pro jednoho. A jak to tak vypadá, bude to pořádně hutné drama, v němž půjde o život doslova každou minutou. S každým průběhem oněch několika minut musí hráč načerpat co možná největší množství informací k tomu, aby ten další pokus již byl zdárný a aby protagonista v těch příštích dvanácti minutách neskončil spoutaný na zemi v tratolišti vlastní krve.

Thriller 12 Minutes jste mohli zaregistrovat na výstavě PAX East už roce 2015, od té doby ale příliš možností k seznámení nebylo. Až včera Microsoft hru připomněl v rámci své E3 konference a okamžitě ji dostal do povědomí hráčů po celém světě. A nutno podotknout, že právem. Kombinace napínavé zápletky, velmi omezeného časového rámce a top-down pohledu působí skutečně parádně. A dramatický střih napovídá i něco o tom, že pokud by se nic jiného nemělo podařit, tak minimálně po stránce vyprávění to bude určitě stát za to.

Hra bude na první pohled bez jasného cíle, hráčům ale musí být záhy jasné to, že jejich úkolem je smyčku přežít a ideálně také opravit. A za tímto nápadem a prakticky za celým vývojem stojí primárně jediný muž – vývojář Luis Antonio. Ten nabral zkušenosti v týmech Rockstar Games a v Ubisoftu, nalezl inspiraci mimo jiné ve snímcích Osvícení a Memento a jal se odvyprávět svůj vlastní příběh. Ten by měl ve spolupráci s vydavatelstvím Annapurna Interactive dorazit nejen na Xbox One, ale i na PC a dle oficiálního webu i na další konzole (v množném čísle), a to s největší pravděpodobností až v příštím roce.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru